Skoda Syperb - Hit eller skidt ?
Fra : Sonil

Dato : 29-03-04 08:38

Hej med jer,

Jeg overvejer en Superb tdi 130 Comfort.
Jeg søger lidt information omkring om det er en bil der er værd at overveje
?
Er der evt. nogle ejere der kan give deres besyv med ?

Jeg kører pt. passat, og har ikke været imponeret over hverken kvalitet
eller serviceorganistation.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 09:24

> Jeg overvejer en Superb tdi 130 Comfort.
> Jeg søger lidt information omkring om det er en bil der er værd at
overveje
> ?

Fin bil - den er jo en større Passat på godt og ondt.

Den store joker er afskrivningen.

De første år er den måske større end Passatens, da så dyre biler helst skal
have mere prestige, end Skoda stadig har. På lang sigt tror jeg, at
dieselmotoren, ruststyrken, størrelsen og den generelle kvalitet vil slå
igennem, så den ikke vil have større afskrivning end andre biler i samme
prisklasse.

Det bliver spændende at se, hvordan det udvikler sig.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ncc

Dato : 29-03-04 21:00

"Sonil" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der evt. nogle ejere der kan give deres besyv med ?
>
> Jeg kører pt. passat, og har ikke været imponeret over hverken kvalitet

Hej

Er nix ejer (har ejet en Octavia med "næsten" o problemer).

Har prøvet Superben og ville ikke betænke mig 10 sekunder hvis jeg skulle
købe ny bil i det prisleje.
Du ser efterhånden også mange taxier i Superb versioner - men om det er et
kvalitets stempel i sig selv ved jeg ikke, men de taxi folket plejer da nok
at vide hvad de vil køre i.

Nc.

P.s. her kan du læse om samme bil, men med den større motor
http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=566
http://www.biltorvet.dk/bilanmeldelser/bilanmeldelser.asp?itemID=106