Hex-tekstfelt...?
Fra : clone

Dato : 19-12-00 08:05

Jeg skal lave en Java Applet med et tekstfelt til indtastning af
Hex-værdier.
Det må KUN være muligt at indtaste tegn mellem 0-9 og A-F, resten skal blot
ignoreres. Jeg har prøvet med et JTextArea, men kunne ikke lige gennemskue
hvordan! Jeg har prøvet at tilføje en KeyListener og overskrive de events
som hører til. Men det virker ikke rigtigt.
Der må være en mulighed for at definere hvilke tegn tekstfeltet skal
ingnorere...??? (eller hvilke tegn der skal accepteres)

clone

Fra : N/A

Dato : 19-12-00 14:53

Fra : clone

Dato : 19-12-00 14:53

Hej Børge

Det du skriver har jeg prøvet, men uden held.
Problemet er, at det kun virker så længe brugeren indtaster et tegn af
gangen. Hvis man cutter en tekst streng fra f.eks. et Word-dokument og
indsætter det i tekstfeltet, så går det galt.
Jeg har imidlertid fundet en anden løsning, som virker perfekt. Svaret her
fik jeg på en anden newsgroup:

You probably would want to use a descendant of JTextField rather than
JTextArea unless you're reading in very long Hex numbers.

Good examples of subclassing a JTextField to provide validation for
input can be found in Sun's Java Tutorial in the trail "Creating a GUI
with JFC/Swing", chapter "How to Use Textfields". The example code for
WholeNumberTextField can easily be modified to read Hex numbers

Mvh. og tak alligevel,
clone

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> d. 19/12/00 8:04 skrev clone på clone@rhk.dk i artiklen
> 91n14j$1jl0$1@news.net.uni-c.dk:

> Kan du ikke prøve at sende i hvert fald metoderne KeyPressed eller
KeyDown,