Computerskærm!
Fra : Lasse

Dato : 28-03-04 22:08

Hej

Jeg købte for et par år siden en 19" skærm over internettet. Jeg har fået
den byttet mindst 3 gange. Den begynder efter kort tid at blinke, skifte
farve og opføre sig underligt.

Nu udløber garantien her om en måned. Så vil jeg jo gerne have en skærm der
virker 100%!

Kan man ikke forlange en ny model? Eller en anden model?

Står der ikke noget i købeloven, om hvis man køber en vare, der bliver ved
med at gå i stykker, så kan handlen gå tilbage? (Også efter 2år?)

Kan det virkelig passe man skal leve med det?

Hilsen
Lasse

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-03-04 22:24

Lasse skrev:

>Jeg købte for et par år siden en 19" skærm over internettet. Jeg har fået
>den byttet mindst 3 gange. Den begynder efter kort tid at blinke, skifte
>farve og opføre sig underligt.

Så er det væsentlig ulempe for dig, og så kan du hæve handelen.

>Nu udløber garantien her om en måned.

Blot du har meddelt fejlen til sælger før fristens udløb, betyder
det ikke noget hvis fristen derefter overskrides.

>Kan man ikke forlange en ny model?

Du kan forlange reparation (det er forsøgt), en bytter (det er
forsøgt), afslag i prisen (det vil være dumt hvis skærmen er
ubrugelig), eller at købet hæves. Det følger af købelovens § 78.

>Kan det virkelig passe man skal leve med det?

Nej, man har krav på en vare der svarer til det aftalte. Jeg
nægter at tro at du har aftalt at skærmen ikke skal virke.

--
Bertel

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 23:09

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev :

>Så er det væsentlig ulempe for dig, og så kan du hæve handelen.

3 reparationsforsøg, over knap 2 år, får du sgutte nogen til at bytte
en skærm på .....

Fra : Lasse

Dato : 28-03-04 23:23

<jan@stevns.net> wrote in message

> 3 reparationsforsøg, over knap 2 år, får du sgutte nogen til at bytte
> en skærm på .....

Nej men den har jo hele tiden været defekt. Hver gang jeg har fået en ny,
opstår fejlen indenfor en uge. Jeg har bare ikke tid til at bytte min skærm
hver anden uge...

Lasse

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 23:34

"Lasse" <lasn@SLETmail.dk> skrev :

>Nej men den har jo hele tiden været defekt. Hver gang jeg har fået en ny,
>opstår fejlen indenfor en uge. Jeg har bare ikke tid til at bytte min skærm
>hver anden uge...

jeg synes du skrev mindst 3 gange , de sidste knap 2 år .......

Hvor mange gange har den egentligt været byttet / repareret i
virkeligheden ?

Fra : Lasse

Dato : 29-03-04 07:19

> jeg synes du skrev mindst 3 gange , de sidste knap 2 år .......

Det er de gange jeg har fået den byttet.

> Hvor mange gange har den egentligt været byttet / repareret i
> virkeligheden ?

3 eller 4. Kan ikke lige huske det.

Hilsen
Lasse

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-03-04 05:57

On Mon, 29 Mar 2004 00:23:25 +0200, "Lasse" <lasn@SLETmail.dk> wrote:

> [...]
>opstår fejlen indenfor en uge. Jeg har bare ikke tid til at bytte min skærm
Er der nu fejl på skærmen ?
Det kan også være din PC (Grafikkort / Strømforsyning), Din 220 volts
forsyning der er støj på, eller helt andre ting.
Kan fejlen genskabes når skærmen sættes til en en PC ?

Har sælger bare givet dig en ny skærm hver gang du har indleveret den
"gamle" uden nogle spørgsmål ?
Eller har han lavet fejlfinding på den gamle for derefter at give dig
den "gamle" (Eller en ny) tilbage ?

/Hans

Fra : Lasse

Dato : 29-03-04 07:21

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Er der nu fejl på skærmen ?

Ja.

> Det kan også være din PC (Grafikkort / Strømforsyning), Din 220 volts
> forsyning der er støj på, eller helt andre ting.
> Kan fejlen genskabes når skærmen sættes til en en PC ?

Prøvet på anden PC, Ja.

> Har sælger bare givet dig en ny skærm hver gang du har indleveret den
> "gamle" uden nogle spørgsmål ?

Jeg skulle udfylde et skema, ANTA Service tror jeg de hed, så får man en
brugt skærm der er blevet repareret retur. Altså ikke den samme.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-04 15:30

jan@stevns.net skrev:

>3 reparationsforsøg, over knap 2 år, får du sgutte nogen til at bytte
>en skærm på .....

Du siger med andre ord at man kan forvente at en computerskærm
går i stykker hver 8. måned?

--
Bertel

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 17:50

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev :

>Du siger med andre ord at man kan forvente at en computerskærm
>går i stykker hver 8. måned?

Hvad får dig til at tro det ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-04 06:06

jan@stevns.net skrev:

>Hvad får dig til at tro det ?

At du siger at det ikke er grundlag for at hæve en handel hvis
det sker.

--
Bertel

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-03-04 07:21

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev :

>At du siger at det ikke er grundlag for at hæve en handel hvis
>det sker.

Det er jo ikke det samme, som at påstå det er noget man kan forvente.

Fra : Henning Makholm

Dato : 30-03-04 15:12

Scripsit jan@stevns.net

> Det er jo ikke det samme, som at påstå det er noget man kan forvente.

Hvis det *ikke* er noget man kan forvente, er det en mangel, og derved
hævegrundlag (hvis sælger har vist sig ude af stand til at udbedre
manglen og ikke tilbyder omlevering).

--
Henning Makholm "Logic is a system for talking about
propositions that can be true or false, or at least enjoy

Fra : Lasse

Dato : 28-03-04 23:24

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nej, man har krav på en vare der svarer til det aftalte. Jeg
> nægter at tro at du har aftalt at skærmen ikke skal virke.

Har mailet forhandleren, vender tilbage

Hilsen
Lasse

Fra : Nielsen

Dato : 29-03-04 06:18

"Lasse" <lasn@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at gå i stykker, så kan handlen gå tilbage? (Også efter 2år?)
>
> Kan det virkelig passe man skal leve med det?

Hvilket mærke er det?

Nielsen

Fra : Lasse

Dato : 29-03-04 07:18

"Nielsen" <FJERN@minminimai.dk> wrote in message
> "Lasse" <lasn@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

> der

> Hvilket mærke er det?

LG - Flatron 915FT+

Hilsen
Lasse

Fra : Nielsen

Dato : 29-03-04 12:25

> fået

> ved

> LG - Flatron 915FT+

OK. Har du prøvet at fejlmelde den hos www.infocare.dk ? Det ser ud til (på
deres hjemmeside) at de også servicerer LG. Jeg har haft min skærm inde 2
gange og nu virker den perfekt. Da min skærm er helt ny ville jeg have den
repareret og ikke have en bytteskærm som de også tilbyder.

Det smarte er at skærmen blive både afhentet og leveret hjemme hos dig af
Postdanmark. Ønsker du en bytteskærm bliver den leveret inden du skal sende
din egen (defekte) skærm ind. Du behøver altså ikke at undvære en skærm hvis
du vælger "byttemodellen".

Nielsen

Fra : Per

Dato : 29-03-04 07:26

Se dine rettigheder her

http://www.net-tjek.dk/

Mvh Per

Fra : Henning

Dato : 29-03-04 10:38

On Sun, 28 Mar 2004 23:07:58 +0200, "Lasse" <lasn@SLETmail.dk> wrote:

> [...]
>farve og opføre sig underligt.
>
>Nu udløber garantien her om en måned. Så vil jeg jo gerne have en skærm der

Garanti eller reklamationsret? Er skærmen blevet ombyttet, løber der
ny periode på den nye skærm.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Gerner

Dato : 29-03-04 11:36

On Mon, 29 Mar 2004 11:38:17 +0200, Henning <nomail@all.invalid> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Garanti eller reklamationsret? Er skærmen blevet ombyttet, løber der
>ny periode på den nye skærm.

Det er vel kun hvis den er ombyttet med en *ny* skærm og ikke en gammel
repareret skærm, hvilket vel er ulovligt.

--
Gerner
973WU/4570hrs