Formular Focus
Fra : Tor Valen

Dato : 28-03-04 20:54

Hej
Når jeg åbner formularer fra min hovedformular er nogle af dem i focus og
andre er ikke i focus; men kommer det først når man klikker på dem.

Jeg kan ikke se den store forskel på formularenes opbygning, så det undrer
mig at nogle er i focus og andre ikke.

Hvordan sørger man for at den nyåbnede formular er i focus?
Jeg har prøvet med
Formularnavn.SetFocus
men det virker ikke.

Mvh. Tor Valen

Fra : Steen Gellett

Dato : 29-03-04 08:35

"Tor Valen" <Torval@mailFJERN.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig at nogle er i focus og andre ikke.
>
> Hvordan sørger man for at den nyåbnede formular er i focus?

Jeg ved hvordan det gøres i VB5..........
Form2.Show 1

Så bliver den automatisk sat i focus og hovedformen kan IKKE komme
i focus før form2 er lukket........( eller gemt )

Fra : Tor Valen

Dato : 29-03-04 11:37

Det er rigtigt Steen; men så er formularen jo åbnet i modal mode og alle
andre formularer er låst indtil denne formular kukkes.
Mvh. Tor

Fra : Steen Gellett

Dato : 29-03-04 12:24

"Tor Valen" <Torval@mailFJERN.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er rigtigt Steen; men så er formularen jo åbnet i modal mode og alle
> andre formularer er låst indtil denne formular kukkes.

Jamen så brug :
Form2.Show 0

Fra : Tor Valen

Dato : 29-03-04 20:18

"Steen Gellett" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse

> "Tor Valen" <Torval@mailFJERN.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jamen så brug :
> Form2.Show 0

Det gør jeg fra starten. Nullet er default.
Form2.Show = Form2.Show 0

Flere forslag??
Mvh. Tor