Rabat på ny bil?
Fra : Lars

Dato : 28-03-04 20:12

Hej,

Hvor meget skal man forvente at kunne få i rabat på en ny bil?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 20:21

On Sun, 28 Mar 2004 21:11:45 +0200, Lars
<go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote:

>Hvor meget skal man forvente at kunne få i rabat på en ny bil?

Mindst 10.000 kr
www.superbrugsen.dk/includefiles/moduler/ccms/show_page.asp?iMappeID=113&sSideNavn=K%F8b+en+ny+Ford

/Mogens

Fra : Lars

Dato : 28-03-04 20:31

On Sun, 28 Mar 2004 21:20:32 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Mindst 10.000 kr
>www.superbrugsen.dk/includefiles/moduler/ccms/show_page.asp?iMappeID=113&sSideNavn=K%F8b+en+ny+Ford

Ja, den har jeg godt set og så tænkte jeg at hvis Ford kan give
10.000 (med den dårlige undskyldning at man er medlem af FDB), så
må det vel også være muligt at få noget tilsvarende eller mere
uden.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 20:26

> Hvor meget skal man forvente at kunne få i rabat på en ny bil?

Et sæt gulvmåtter og en kop kaffe

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Lars

Dato : 28-03-04 20:35

On Sun, 28 Mar 2004 21:25:43 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Et sæt gulvmåtter og en kop kaffe

Tja, gulvmåtter og en CD-afspiller (eller fjernbetjent
centrallås) er jeg såmænd blevet tilbudt uden at gøre meget andet
end at spørge forsigtigt, så der må vel være noget mere at hente?

På den anden side gider jeg heller ikke stå og spilde både
forhandlerens og min egen tid hvis der ikke rigtigt er noget at
handle om. I bund og grund bryder jeg mig ikke om at skulle
handle om prisen, men jeg har heller ikke lyst til at give fuld
pris hvis andre uden de store sværdslag kan få den samme vare
væsentligt billigere.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 20:39

On Sun, 28 Mar 2004 21:35:09 +0200, Lars
> [...]

>handle om prisen, men jeg har heller ikke lyst til at give fuld
>pris hvis andre uden de store sværdslag kan få den samme vare

Det er jo særdeles offentligt kendt, at man i disse tider kan hente
store rabatter - det har også været nævnt herinde.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 20:46

> [...]
> handle om prisen, men jeg har heller ikke lyst til at give fuld
> pris hvis andre uden de store sværdslag kan få den samme vare

Jeg synes det er svært at handle mere hjem.
Jeg brugte ca. 15 min. på at få små 4.000 Kr rabat på den Fiesta (brugt) som
jeg ikke har hentet endnu. Var selv ved at blive halv sur på forhandleren
som snakkede og snakkede.....

Jeg har altid kunne handle en 5% rabat ud af en forhandler, men man skal
høre meget om deres syge moster før det kommer så vidt.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-03-04 22:17

Tom wrote:
::: pris hvis andre uden de store sværdslag kan få den samme vare
::: væsentligt billigere.
::
:: Jeg synes det er svært at handle mere hjem.

Nu er det jo så også sønderjyder du handler med.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:07

> [...]
> ::
> :: Jeg synes det er svært at handle mere hjem.
>
> Nu er det jo så også sønderjyder du handler med.

Nå det ved jeg nu ikke:
Mondeo købt i Silkeborg
Yaris købt i Holbæk
Fiesta købt i Odense

Fra : Henrik B.

Dato : 29-03-04 21:10

Tom wrote:
::::: Jeg synes det er svært at handle mere hjem.
:::
[...]
::: o)

Fordømt! Vender lige tilbage med et bedre argument.

M.v.h.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-03-04 23:25

Henrik B. wrote:
> Fordømt! Vender lige tilbage med et bedre argument.

Det er fordi det _ikke_ er sønderjyder han handler med...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-04-04 14:21

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> [...]
> som jeg ikke har hentet endnu. Var selv ved at blive halv sur på
> forhandleren som snakkede og snakkede.....

Mon ikke der er stor forskel på at købe en ny bil og så en brugt?

En ny bil vil typisk være sat til salg med en listepris mens en brugt bils
pris jo normalt afspejler bilens "reelle" værdi.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"A lively tune... I'm inspired to dance!"
-- Oliver Platt as Porthos in 'The Three Musketeers'

Fra : TG4600

Dato : 29-03-04 12:46

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote in message

> Tja, gulvmåtter og en CD-afspiller (eller fjernbetjent
> centrallås) er jeg såmænd blevet tilbudt uden at gøre meget andet
> end at spørge forsigtigt, så der må vel være noget mere at hente?

Jeg fik - udover gulvmåtter og kaffe - CD-afspiller, trækkrog og
undervognsbehandling, bare for at spørge (Suzuki Baleno, '99) Ved ikke hvad
man kan få i dag...

Fra : Henrik B.

Dato : 28-03-04 22:17

Tom wrote:
::: Hvor meget skal man forvente at kunne få i rabat på en ny bil?
::
:: Et sæt gulvmåtter og en kop kaffe

Du kan hente meget mere på en ny bil iøjeblikket.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 22:26

On Sun, 28 Mar 2004 23:17:02 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Du kan hente meget mere på en ny bil iøjeblikket.

Hvad kan en Avensis privatleases til - jeg tænker på dieseludgaven
inkl. service:
www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4457

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 29-03-04 14:07

Mogens Knudsen wrote:
[...]

Aner det ikke.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:09

> Du kan hente meget mere på en ny bil iøjeblikket.

Kommer helt an på hvor speciel bilen er.
Hvis det er en af dem som der i forvejen findes mange af så er det rimelig
let, men f.eks den Fiesta med tomatkasse er der godt nok ikke mange af.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-04 20:30

Lars wrote:
> Hvor meget skal man forvente at kunne få i rabat på en ny bil?

Kommer an på hvad det er for en, men...
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/tilbud.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars

Dato : 28-03-04 20:42

On Sun, 28 Mar 2004 21:29:55 +0200, "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Kommer an på hvad det er for en, men...

Det er langt fra besluttet endnu, men det er biler i den lave
ende af prisskalaen der er relevante, dvs. Hyundai Getz, Fiat
Panda, Suzuki Alto, Kia Picanto, Ford Ka, Renault Clio, Citroen
C2 o.l.

>http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/tilbud.htm

Jeg prøvede at læse lidt mere om det på
<http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/koncept.htm> men jeg må
sige at jeg ikke helt forstår hvad det reelt er de kan gøre for
mig?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-03-04 08:05

Lars wrote:
> Jeg prøvede at læse lidt mere om det på
> <http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/koncept.htm> men jeg må
> sige at jeg ikke helt forstår hvad det reelt er de kan gøre for
> mig?

De kan sælge dig en fabriksny bil billigere end forhandlerne...
Prøv at give dem et ring. Jeg ved godt, at det ikke er en Ford Mondeo du
skal have, men der skulle være _mange_ penge at spare.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars

Dato : 31-03-04 17:46

On Mon, 29 Mar 2004 09:05:27 +0200, "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>De kan sælge dig en fabriksny bil billigere end forhandlerne...

Men det må der jo være en eller anden for for ulempe eller risiko
ved, ellers ville alle vel gøre det?

>Prøv at give dem et ring. Jeg ved godt, at det ikke er en Ford Mondeo du
>skal have, men der skulle være _mange_ penge at spare.

Det må jeg prøve, jeg ville bare godt have været klar over hvad
de kunne gøre for mig inden jeg ringede eller skrev.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-03-04 18:23

Lars wrote:
> Men det må der jo være en eller anden for for ulempe eller risiko
> ved, ellers ville alle vel gøre det?

Ingen ulempe eller risiko. Du er stillet som havde du købt den hos fx
Ford...

> Det må jeg prøve, jeg ville bare godt have været klar over hvad
> de kunne gøre for mig inden jeg ringede eller skrev.

De kan hjælpe dig med at spare penge...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henning

Dato : 29-03-04 13:37

On Sun, 28 Mar 2004 21:11:45 +0200, Lars
<go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote:

>Hej,
>
>Hvor meget skal man forvente at kunne få i rabat på en ny bil?

Er du ansat i et firma med stor vognpark, kan der ofte opnåes
flåderabbater på ~15.000,- dkr, evt. kan du få specielle
"flådemodeller" med mere udstyr til samme pris.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-03-04 13:47

Henning wrote:

> Er du ansat i et firma med stor vognpark, kan der ofte opnåes
> flåderabbater på ~15.000,- dkr, evt. kan du få specielle
> "flådemodeller" med mere udstyr til samme pris.

Plejer flådemodeller ikke normalt at ha' mindre udstyr??

--
Roberto Saldo

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 18:10

On Mon, 29 Mar 2004 14:47:24 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Plejer flådemodeller ikke normalt at ha' mindre udstyr??

Det er meget forskelligt. Volvo putter mere i, mens Opel og VW
reducerer udstyret på flådeejerudgaver.

/Mogens

Fra : Henning

Dato : 30-03-04 12:32

On Mon, 29 Mar 2004 19:10:22 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

Tror det ikke - min Mazda 626'er er en flådemodel. Dvs til samme pris
som en almindelig 1.8 Comfort fik jeg en model med Exclusive-udstyr og
aircondition, dog stadig med 1.8 motor. Normalt fåes Exclusivemodellen
kun med 2.0 motor. Men den kom først på tale da jeg nævnte overfor
sælgeren at jeg primært skulle bruge den i jobfunktion - så blev der
pludselig åbnet en anden mappe

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per O. Madsen

Dato : 30-03-04 11:30

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvor meget skal man forvente at kunne få i rabat på en ny bil?

Det kommer an på flere ting.

Hvis du køber en fabriksny bil i ren handel er der ikke så meget at hente,
men et par tusinde kan man nok godt få ud af det. Eller måske noget
fabriksmonteret ekstraudstyr. Måtter kan man altid få med.

Hvis du skal bytte med en brugt og have en fabriksny i stedet er der meget
bedre muligheder hos nogle forhandlere.

Jeg har selv lige handlet, og solgt en Fiat Bravo 1,6 SX Estiva og købt en
fabriksny Ford Focus C-Max 1,8 trend med fabriksmonteret fartpilot og
tozonet klimaanlæg. Jeg fik en meget god byttepris, for det er jo det som
jeg skal se på. Hvad man så sætter prisen til på såvel Bravoen som C-Max'en
er i den forbindelse mig bedøvende ligegyldigt.

Jeg har været hos forhandlere af Fiat (bare for at se brugtprisen - jeg tør
ikke købe en Fiat igen), Skoda, Renault, Peugeot, Kia, Toyota og VW.
Indbytningsprisen for den samme bil (Bravoen) svinger 12.000 kroner alt
efter hvilken forhandler jeg har spurgt. Jeg har vel at mærke spurgt
indenfor 30 dage, så prisen burde ikke svinge så meget som den gør. Ford og
Skoda ville give mest for min Bravo, medens Peugeot og Renault ville give
mindst.
Det er også almindeligt anerkendt at nogle forhandlere giver meget store
rabatter på nyprisen, og tager brugtbilen ind til en lav pris, da
skattefar/toldfar så betaler en meget stor del af prisnedsættelsen.
Det er altså ikke noget særligt gennemskueligt marked du skal ud på.

Men spørg for alt i verden efter mere indtil sælgeren bliver lang i spyttet.
Han skal nok sige stop, når han ikke kan gå længere ! Han ved jo godt hvor
meget han tjener på den nye bil.

Held og lykke med bilkøbet.

Per O.
Som forhåbentlig får sin nye bil onsdag i næste uge.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-03-04 19:37

On Tue, 30 Mar 2004 12:30:17 +0200, "Per O. Madsen"
<digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote:

>Det kommer an på flere ting.
>Hvis du køber en fabriksny bil i ren handel er der ikke så meget at hente,
>men et par tusinde kan man nok godt få ud af det.

Det er ikke helt rigtigt - Lindholm biler skriver:
De største rabatter opnår vi netop lige nu på Ford biler
(op til 40-45.000 i rabat på normal listepris!!)
Ellers har vi ca. kr. 10-12 på Seat og ca. kr. 15.000 på Peugeot

/Mogens