/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny diesel stationcar til max 375.000,-
Fra : Henning


Dato : 28-03-04 18:54

Hvilken ny diesel stationcar på hvide plader vil I anbefale? Prisen
afspejler en Mazda 6 Sport stationcar, som jeg selv er "forelsket" i.
Men er der andre (bedre) alternativer?

Min nuværende er en 3 år gammel 626'er, som har kørt stort set
upåklageligt de 100.000 km jeg har kørt i den.



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

 
 
Jan W Nielsen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-03-04 19:12

> Hvilken ny diesel stationcar på hvide plader vil I anbefale?

Skal du selv betale afskrivning og drift..?

Sætter du mest pris på en lydløs kabine, god komfort og sikre
køreegenskaber - eller primært "frække" køreegenskaber..?

Hvor meget betyder det, at bilen er en af de store stationcars..?

--
/Jan W Nielsen







Henning (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 30-03-04 08:53

On Sun, 28 Mar 2004 20:11:47 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Hvilken ny diesel stationcar på hvide plader vil I anbefale?
>
>Skal du selv betale afskrivning og drift..?
Ja - til dels. Bruger den i mit job, kører ca 20.000km om året til
knap 3,-/km. Så kørepengene dækker ca. afskrivningen.
>
>Sætter du mest pris på en lydløs kabine, god komfort og sikre
>køreegenskaber - eller primært "frække" køreegenskaber..?
Begge dele Derfor ligger den lige nu på en 6'er.
>
>Hvor meget betyder det, at bilen er en af de store stationcars..?

Ikke så meget, blot der er plads til 4 dykkere med fuldt udstyr i
weekenden.

Ukendt (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-03-04 11:27

>>> Hvilken ny diesel stationcar på hvide plader vil I anbefale?

>>Skal du selv betale afskrivning og drift..?

> Ja - til dels. Bruger den i mit job, kører ca 20.000km om året til
> knap 3,-/km. Så kørepengene dækker ca. afskrivningen.

Jeg ser umiddelbart Mondeo TDCi, Passat TDi 130 og Mazda 6 som oplagte
kandidater. Der var jo også mulighed for en Alfa Romeo Sportwagon 156 JTD,
men den er lidt dyrere.

Endeligt har Honda jo lavet en perle af en dieselmotor i deres nye Accord -
men jeg kan mystisk nok ikke se den til salg herhjemme. Gad vide om den ikke
lagerføres - det ville da være for mærkeligt. Bilen er hamrende lækker, har
jeg læst flere steder.

--
/ Jan W Nielsen




Ukendt (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-03-04 11:49

> Jeg ser umiddelbart Mondeo TDCi, Passat TDi 130 og Mazda 6 som oplagte
> kandidater. Der var jo også mulighed for en Alfa Romeo Sportwagon 156 JTD,
> men den er lidt dyrere.

Der er også mulighed for brugt - men jeg ved ikke, om det er interessant for
dig.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=400951&page=2

--
/ Jan W Nielsen




Henning (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 30-03-04 15:52

On Tue, 30 Mar 2004 12:49:00 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>> Jeg ser umiddelbart Mondeo TDCi, Passat TDi 130 og Mazda 6 som oplagte
>> kandidater. Der var jo også mulighed for en Alfa Romeo Sportwagon 156 JTD,
>> men den er lidt dyrere.
>
>Der er også mulighed for brugt - men jeg ved ikke, om det er interessant for
>dig.
>
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=400951&page=2

Fristende... Meen... Jeg foretrækker en ikke-udkørt taxa


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Ukendt (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-03-04 16:16

> Fristende... Meen... Jeg foretrækker en ikke-udkørt taxa


Jeg forstår dig - men frikørt er ikke nødvendigvis det samme om udkørt..

--
/Jan W Nielsen






Mogens Knudsen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-03-04 19:48

On Sun, 28 Mar 2004 19:54:28 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Hvilken ny diesel stationcar på hvide plader vil I anbefale? Prisen
>afspejler en Mazda 6 Sport stationcar, som jeg selv er "forelsket" i.
>Men er der andre (bedre) alternativer?
>Min nuværende er en 3 år gammel 626'er, som har kørt stort set
>upåklageligt de 100.000 km jeg har kørt i den.

Så er der jo ingen grund til at skifte - en Mazda 6 er iøvrigt flot,
IMO. Ellers ville jeg holde øje med P407 HDI og Seat Altea TDI.

/Mogens

Jimmie Andersen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Jimmie Andersen


Dato : 28-03-04 20:15


> Hvilken ny diesel stationcar på hvide plader vil I anbefale? Prisen
> afspejler en Mazda 6 Sport stationcar, som jeg selv er "forelsket" i.
> Men er der andre (bedre) alternativer?
>

Min kollega's mand har lige købt en Passat 1.9 130hk tdi st.car som
firmabil, den DK model de sælger for tiden. De fik den for 385.000 kr. incl
levering.



Henrik B. (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-03-04 22:09

Henning wrote:
:: Hvilken ny diesel stationcar på hvide plader vil I anbefale? Prisen
:: afspejler en Mazda 6 Sport stationcar, som jeg selv er "forelsket" i.
:: Men er der andre (bedre) alternativer?

Som Mogens nævner: Sætter du størst pris på komfort eller køreegenskaber?

Er det frække køreegenskeber, så køb en Mazda 626.
Er det komfort, så køb en Avensis.

M.v.h.



Jimmie Andersen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Jimmie Andersen


Dato : 28-03-04 22:17


> Som Mogens nævner: Sætter du størst pris på komfort eller køreegenskaber?
>
> Er det frække køreegenskeber, så køb en Mazda 626.
> Er det komfort, så køb en Avensis.


Og vil du have begge dele så køb en passat



Henrik B. (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-03-04 22:22

Jimmie Andersen wrote:
::: Som Mogens nævner: Sætter du størst pris på komfort eller
::: køreegenskaber?
:::
::: Er det frække køreegenskeber, så køb en Mazda 626.
::: Er det komfort, så køb en Avensis.
::
::
:: Og vil du have begge dele så køb en passat

Den holder sig ikke under de 375.000,- Og så er det jo en gammel bil.

M.v.h.



Jasper Norman (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 28-03-04 23:09

Ifølge JP søndag, skulle den nye Seat være suveræn med sin 2.0 diesel motor.
Billederne fra artiklen så fine ud, og kabinen var uovertruffen. De skulle
efter sigende være mere ovre i Audi lejren, end VW. Og man finder vel næppe
en spritny Audi A6 st.car. diesel på den gode side af den 500k.

/Jasper



KASO (29-03-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-03-04 16:44

"Jimmie Andersen" skrev d. 28-03-04 22:17 dette indlæg :
>
> > Som Mogens nævner: Sætter du størst pris på komfort eller
køreegenskaber?
> >
> > Er det frække køreegenskeber, så køb en Mazda 626.
> > Er det komfort, så køb en Avensis.
>
>
> Og vil du have begge dele så køb en passat

Vil du tilføje sikkerhed, så vælg en Renault Laguna - høj komfort,
klassens bedste passive sikkerhed - og køreegenskaber, der i test
sammenlignes med Alfa 156 (har ikke selv prøvet nogen af dem).

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-03-04 16:50

KASO wrote:
::: Og vil du have begge dele så køb en passat
::
:: Vil du tilføje sikkerhed, så vælg en Renault Laguna - høj komfort,
:: klassens bedste passive sikkerhed -

Iflg. EuroNCAP - men hvad siger virkeligheden?

M.v.h.



Mogens Knudsen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 29-03-04 18:18

On Mon, 29 Mar 2004 17:50:12 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Iflg. EuroNCAP - men hvad siger virkeligheden?

Dét plejer du at vide (Folksam)

/Mogens

Henrik B. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-03-04 21:09

Mogens Knudsen wrote:
:: On Mon, 29 Mar 2004 17:50:12 +0200, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
::: Iflg. EuroNCAP - men hvad siger virkeligheden?
::
:: Dét plejer du at vide (Folksam)

Ja, men biler som netop Laguna, Avensis, ny Saab 9-3 er alle for nye til at
vide, om de er "den sikreste i klassen".

M.v.h.



Peter G C (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 30-03-04 09:20

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:40688244$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> ::: Iflg. EuroNCAP - men hvad siger virkeligheden?
> ::
> :: Dét plejer du at vide (Folksam)
>
> Ja, men biler som netop Laguna, Avensis, ny Saab 9-3 er alle for nye til
at
> vide, om de er "den sikreste i klassen".

Og EuroNCAP stemmer ikke overens med Folksam? - jeg har ikke undersøgt,
måske har du? Jeg tænker navnlig på nyere sammenlignelige biler --> måske de
tegner et mønster som viser, at EuroNCAP ikke holder i virkeligheden?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Fly Christensen (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 30-03-04 11:09

On Tue, 30 Mar 2004 10:20:29 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
>news:40688244$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>[klip]
>
>> ::: Iflg. EuroNCAP - men hvad siger virkeligheden?
>> ::
>> :: Dét plejer du at vide (Folksam)
>>
>> Ja, men biler som netop Laguna, Avensis, ny Saab 9-3 er alle for nye til
>at
>> vide, om de er "den sikreste i klassen".
>
>Og EuroNCAP stemmer ikke overens med Folksam? -

Både og. Folksam siger, at der gennerelt skal trækkes en stjerne fra
EuroNCAP når man går en størrelse op. Dvs at en mellemstor bil med tre
stjerner svarer til en kompakt med fire stjerner.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Henrik B. (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-03-04 18:00

Peter G C wrote:
::: Ja, men biler som netop Laguna, Avensis, ny Saab 9-3 er alle for
::: nye til at vide, om de er "den sikreste i klassen".
::
:: Og EuroNCAP stemmer ikke overens med Folksam? - jeg har ikke
:: undersøgt, måske har du? Jeg tænker navnlig på nyere sammenlignelige
:: biler --> måske de tegner et mønster som viser, at EuroNCAP ikke
:: holder i virkeligheden?

Der er flere eksempler på at der er bilmodeller der scorer forskelligt i
"studiet" og på vejen.

M.v.h.



KASO (31-03-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 31-03-04 10:20

"Henrik B." skrev d. 29-03-04 16:50 dette indlæg :
> KASO wrote:
> ::: Og vil du have begge dele så køb en passat
> ::
> :: Vil du tilføje sikkerhed, så vælg en Renault Laguna - høj komfort,
> :: klassens bedste passive sikkerhed -
>
> Iflg. EuroNCAP - men hvad siger virkeligheden?
>
> M.v.h.

Ingen statistikker endnu - men Folksam skriver, at EuroNCAP
resulataterne generelt stemmer overens med virkeligheden - omend der -
som du selv skriver længere nede - er undtagelser. En af undtagelserne
er den "gamle" Laguna, der klarer sig bedre i Folksams undersøgelse end
i EuroNCAP-testen. Skal man konkludere på det, er der stor sandsynlighed
for at den nye Lagunas resultater i EuroNCAP-testen også holder i
virkeligheden (selv om jeg ved, at du nødigt vil indrømme det ).

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-03-04 15:53

KASO wrote:
:: - som du selv skriver længere nede - er undtagelser. En af
:: undtagelserne er den "gamle" Laguna, der klarer sig bedre i Folksams
:: undersøgelse end i EuroNCAP-testen.

For ikke at nævne NG900, hvor der er stor forskel på EuroNCAP og
virkeligheden.

:: Skal man konkludere på det, er
:: der stor sandsynlighed for at den nye Lagunas resultater i EuroNCAP-
:: testen også holder i virkeligheden (selv om jeg ved, at du nødigt
:: vil indrømme det ).

Næææh, indrømmer jeg gerne. Renault er ved virkelig at gøre noget ved
sikkerheden - hele 3 modeller med 5 stjerner!
MEN! Jeg tillader mig stadig at stille mig tvivlende over for om Laguna'en
vil komme helt op på niveau med biler som Saab og Volvo (i samme klasse).
Men vi får jo syn for sagen i 2005.

M.v.h.



KASO (31-03-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 31-03-04 17:44

"Henrik B." skrev d. 31-03-04 15:53 dette indlæg :
> KASO wrote:
> :: - som du selv skriver længere nede - er undtagelser. En af
> :: undtagelserne er den "gamle" Laguna, der klarer sig bedre i
Folksams
> :: undersøgelse end i EuroNCAP-testen.
>
> For ikke at nævne NG900, hvor der er stor forskel på EuroNCAP og
> virkeligheden.
>
> :: Skal man konkludere på det, er
> :: der stor sandsynlighed for at den nye Lagunas resultater i
EuroNCAP-
> :: testen også holder i virkeligheden (selv om jeg ved, at du nødigt
> :: vil indrømme det ).
>
> Næææh, indrømmer jeg gerne. Renault er ved virkelig at gøre noget ved
> sikkerheden - hele 3 modeller med 5 stjerner!
> MEN! Jeg tillader mig stadig at stille mig tvivlende over for om
Laguna'en
> vil komme helt op på niveau med biler som Saab og Volvo (i samme
klasse).

Jeg er mere spændt på om Saab og Volvo er oppe på niveau med Laguna'en


Navnlig er det interessant, om de kan holde niveauet efter at de er
begyndt at bygge biler på basis af Opel, Subaru hhv. Ford (det er før
set, at økonomiske interesser fra "storebrødre" har haft negativ effekt
på kvaliteten af produkter).

> Men vi får jo syn for sagen i 2005.

Jeps - vi må vente og se!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-03-04 17:51

KASO wrote:

:: Navnlig er det interessant, om de kan holde niveauet efter at de er
:: begyndt at bygge biler på basis af Opel, Subaru hhv. Ford (det er før

Nu er f.eks. den nye 9-3 ikke baseret på en Opel platform, men derimod GM's
Epsilon platform, som er udviklet i et samarbejde mellem GM, Opel, Alfa og
Saab. Men med individuelle tilpasninger. Ligesom det foregik med Saab 9000 -
og dén kender du jo allerede sikkerheden omkring.

M.v.h.



KASO (31-03-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 31-03-04 19:32

"Henrik B." skrev d. 31-03-04 17:51 dette indlæg :
> KASO wrote:
>
> :: Navnlig er det interessant, om de kan holde niveauet efter at de er
> :: begyndt at bygge biler på basis af Opel, Subaru hhv. Ford (det er
før
>
> Nu er f.eks. den nye 9-3 ikke baseret på en Opel platform, men derimod
GM's
> Epsilon platform, som er udviklet i et samarbejde mellem GM, Opel,
Alfa og
> Saab. Men med individuelle tilpasninger. Ligesom det foregik med Saab
9000 -
> og dén kender du jo allerede sikkerheden omkring.
>

Rigtigt - men denne gang er Saab underlagt GM, mens de var et
selvstændigt firma med selvstændige beslutninger under udviklingen af
9000. Forhåbentlig får de stadig lov til at prioritere sikkerheden - men
GM's økonomiske problemer kan jo desværre godt give "uheldige"
konsekvenser. F.eks. er 9-2 (som blev besluttet af GM) blot en Subara
Impreza med kosmetiske justeringer - og selv om jeg har stor respekt for
Subaru mht. driftsikkerhed og køreegenskaber, har jeg aldrig hørt om at
de skulle have stor fokus på sikkerheden.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 31-03-04 19:45

KASO wrote:
::: Ligesom det foregik med Saab 9000 - og dén kender du jo allerede
::: sikkerheden omkring.
:::
:: Rigtigt - men denne gang er Saab underlagt GM, mens de var et
:: selvstændigt firma med selvstændige beslutninger under udviklingen af
:: 9000. Forhåbentlig får de stadig lov til at prioritere sikkerheden -

Tjah både 9-5 og 9-3 er på 5 stjerner så....

:: men GM's økonomiske problemer kan jo desværre godt give "uheldige"
:: konsekvenser. F.eks. er 9-2 (som blev besluttet af GM) blot en Subara
:: Impreza med kosmetiske justeringer - og selv om jeg har stor respekt
:: for Subaru mht. driftsikkerhed og køreegenskaber, har jeg aldrig
:: hørt om at de skulle have stor fokus på sikkerheden.

Jeg har endnu ikke sat mig dybere ind i Saabaru'en endnu - men det kommer jo
nok.

M.v.h.



KASO (01-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-04-04 08:49

"Henrik B." skrev d. 31-03-04 19:45 dette indlæg :
> KASO wrote:
> ::: Ligesom det foregik med Saab 9000 - og dén kender du jo allerede
> ::: sikkerheden omkring.
> :::
> :: Rigtigt - men denne gang er Saab underlagt GM, mens de var et
> :: selvstændigt firma med selvstændige beslutninger under udviklingen
af
> :: 9000. Forhåbentlig får de stadig lov til at prioritere sikkerheden
-
>
> Tjah både 9-5 og 9-3 er på 5 stjerner så....

Ja - men kun ikraft af selealarm - den "ægte" kollisionssikkerhed er kun
til 4 stjerner (31 point) for begge. De eneste "ægte" 5-stjernede er
såvidt jeg ved Renault Laguna, Scénic og Espace (indtil videre). Det er
dog marginaler, der adskiller, så i visse situationer vil en god
4-stjernet (som 9-3) formentlig være bedre end en 5-stjernet - i andre
situationer vil det være omvendt.

>
> :: men GM's økonomiske problemer kan jo desværre godt give "uheldige"
> :: konsekvenser. F.eks. er 9-2 (som blev besluttet af GM) blot en
Subara
> :: Impreza med kosmetiske justeringer - og selv om jeg har stor
respekt
> :: for Subaru mht. driftsikkerhed og køreegenskaber, har jeg aldrig
> :: hørt om at de skulle have stor fokus på sikkerheden.
>
> Jeg har endnu ikke sat mig dybere ind i Saabaru'en endnu - men det
kommer jo
> nok.
>

Tjah - og når du så er igang, kan du - iflg. rygterne - også begynde at
se lidt nærmere på en kommende Saab - med *baghjulstræk* (igen baseret
på en GM-platform)! Mærkernes "værdier" er ikke, hvad de har været. Nu
kan man jo også få en forhjulstrukken Jaguar stationcar, bygget på en
Ford-platform og med Peugeot dieselmotor....
Verden er af lave!!!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-04-04 18:47

KASO wrote:
:: Tjah - og når du så er igang, kan du - iflg. rygterne - også begynde
:: at se lidt nærmere på en kommende Saab - med *baghjulstræk* (igen
:: baseret på en GM-platform)! Mærkernes "værdier" er ikke, hvad de har

Ja, eller den V8 motor Saab har udviklet.

M.v.h.



KASO (02-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-04-04 08:51

"Henrik B." skrev d. 01-04-04 18:47 dette indlæg :
> KASO wrote:
> :: Tjah - og når du så er igang, kan du - iflg. rygterne - også
begynde
> :: at se lidt nærmere på en kommende Saab - med *baghjulstræk* (igen
> :: baseret på en GM-platform)! Mærkernes "værdier" er ikke, hvad de
har
>
> Ja, eller den V8 motor Saab har udviklet.
>
> M.v.h.

Den tror jeg lige jeg har overset i farten - den lyder heller ikke
særligt "Saab'sk"

Er den også "til ære" for det amerikanske marked?

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik B. (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-04-04 13:49

KASO wrote:
::: Ja, eller den V8 motor Saab har udviklet.
:::
::: M.v.h.
::
:: Den tror jeg lige jeg har overset i farten - den lyder heller ikke
:: særligt "Saab'sk"

Det er den dog. De udviklede faktisk også én til Saab 9000 i sin tid. Eller
d.v.s. at Valmet gjorde.

:: Er den også "til ære" for det amerikanske marked?

Jep. Men stadig kun en forsøgsmotor.

M.v.h.



KASO (02-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-04-04 14:54

"Henrik B." skrev d. 02-04-04 13:49 dette indlæg :
> KASO wrote:
> ::: Ja, eller den V8 motor Saab har udviklet.
> :::
> ::: M.v.h.
> ::
> :: Den tror jeg lige jeg har overset i farten - den lyder heller ikke
> :: særligt "Saab'sk"
>
> Det er den dog. De udviklede faktisk også én til Saab 9000 i sin tid.
Eller
> d.v.s. at Valmet gjorde.

Øh - den kendte jeg HELLER ikke...
Kom den i produktion?

Jeg kendte kun til at "søsterbilen" Lancia Thema fandtes i en
8-cylindret version (med motor "lånt" fra Ferrari) - den skulle vist
være ganske underholdende.... ~

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mogens Knudsen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 02-04-04 16:13

On Fri, 02 Apr 2004 13:53:58 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kendte kun til at "søsterbilen" Lancia Thema fandtes i en
>8-cylindret version (med motor "lånt" fra Ferrari) - den skulle vist
>være ganske underholdende.... ~

Jwo, jow - Lancia Thema 832 (Ferrarien hedder 328)
8 cylindre og 32 ventiler.

Bilen kører udemærket og lyder helt forrygende - jeg har prøvet een.
Nogen Maserati Quattroporte er det nu ikke...

/Mogens

Henrik B. (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-04-04 09:15

KASO wrote:
::: Det er den dog. De udviklede faktisk også én til Saab 9000 i sin
::: tid. Eller d.v.s. at Valmet gjorde.
::
:: Øh - den kendte jeg HELLER ikke...
:: Kom den i produktion?

Nope. Findes kun i ét eksemplar på Valmet fabrikken i Finland. Jeg så den
forrige år. Det er to Saab 4-cyl motorer der er bygget sammen.

M.v.h.



KASO (05-04-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-04-04 12:02

"Henrik B." skrev d. 05-04-04 09:15 dette indlæg :
> KASO wrote:
> ::: Det er den dog. De udviklede faktisk også én til Saab 9000 i sin
> ::: tid. Eller d.v.s. at Valmet gjorde.
> ::
> :: Øh - den kendte jeg HELLER ikke...
> :: Kom den i produktion?
>
> Nope. Findes kun i ét eksemplar på Valmet fabrikken i Finland. Jeg så
den
> forrige år. Det er to Saab 4-cyl motorer der er bygget sammen.
>
> M.v.h.

OK - blev den ved samme operation til en "twin-turbo"?

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Verner Johnsen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 05-04-04 18:10

On Mon, 5 Apr 2004 10:14:44 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:


>
>Nope. Findes kun i ét eksemplar på Valmet fabrikken i Finland. Jeg så den
>forrige år. Det er to Saab 4-cyl motorer der er bygget sammen.
>
>M.v.h.
>


Er det den her ?

<http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm>


--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Henrik B. (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-04-04 21:48

Verner Johnsen wrote:
:::
::: Nope. Findes kun i ét eksemplar på Valmet fabrikken i Finland. Jeg
::: så den forrige år. Det er to Saab 4-cyl motorer der er bygget
::: sammen.
:::
::: M.v.h.
::
:: Er det den her ?
::
:: <http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm>

Jep, jep. Så er jeg fri for at finde mit billede frem.
Bemærk at de to topstykker er spejlvendt, så på det ene er
indsugningsmanifolden en kraftig modificeret udstødningsside.

M.v.h.



Kim Kristensen (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 31-03-04 20:45


"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:406a8d5b$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ingen statistikker endnu - men Folksam skriver, at EuroNCAP
> resulataterne generelt stemmer overens med virkeligheden - omend der -
> som du selv skriver længere nede - er undtagelser. En af undtagelserne
> er den "gamle" Laguna, der klarer sig bedre i Folksams undersøgelse end
> i EuroNCAP-testen. Skal man konkludere på det, er der stor sandsynlighed
> for at den nye Lagunas resultater i EuroNCAP-testen også holder i
> virkeligheden (selv om jeg ved, at du nødigt vil indrømme det ).
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hvis man skimmer begge sites ser det da (forudsat at man kan sammenligne
stjernerne med placeringen i de fem kasser hos Folksam) ud som om det kun er
få der klare sig dårligere i Folksam's end i EuroNcap, de fleste klare sig
bedre eller lige så godt.

Med venlig hilsen Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408675
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste