Artikel om 130km/t i søndagsavisen...
Fra : Søren Christensen

Dato : 28-03-04 16:52

Et udpluk fra avisen:

Citat start:

1300 skilte dækket med plasticsække pirre nysgerigheden blandt danske
motorvejsbrugere i sådan en grad, at vejdirektoratet bliver kimet ned. "Vi
får rigtig mange henvendelser. Folk spørger hvornår de nye hastighedsregler
træder i kraft og hvilket budskab sækkene gemmer" Siger driftchef i
vejdirektoratet Niels Christian Skov nielsen. "folk vil vide om der står 110
eller 130 på skiltene" Siger han.
Søndags avisen kan afsløre den store hemmelighed: Der står 110 - På alle
skiltene...!
"Den nye hastighedsgrænse for færdsel på de danske motorveje er 130km/t. Det
står på alle grænseskilte" Siger driftchefen.
Skiltene med 110km/t betyder slet og ret at her skal man lette foden for
speederen. Den opfordring skal tages helt bogstavelligt. Eller falder der
forhøjede bøder.

Citat slut:

Så er det her jeg bliver forvirret. På et billed afbilledet i avisen er der
f.eks 130km/t kolding til omkring Varde. Men for en uge siden da jeg kørte
der stod der 110km/t på alle skiltene jeg kunne se på hele strækningen.
Mange af dem kunne man se igennem plasticet. For så vidt jeg kunne se, må
man jo så faktisk kun køre 110 som altid på hele den øde strækning. Eller
har jeg misset noget i den artikel?
Og jeg har endnu aldrig set et eneste af de 110km/t skilte med streger
over...
Kiggede godt efter dem da jeg kørte på den strækning.

Venligst

Fra : Thomas H.

Dato : 28-03-04 17:59

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4066f49b$0$509$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> speederen. Den opfordring skal tages helt bogstavelligt. Eller falder der

Det bliver altså bare for fedt, weeeeeee, tænk sig engang, at kunne få lov
til, på udvalgte strækninger naturligvis, bare at fyre svinet totalt af, og
drøne derudaf med 130 ! Jeg glæder mig for sindssygt

Fra : N I E L S

Dato : 29-03-04 04:54

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev
> [...]
og
> drøne derudaf med 130 ! Jeg glæder mig for sindssygt

Findes der overhovedet biler der kan køre så hurtigt?
N I E L S

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-03-04 18:34

Søren Christensen wrote:

[klipper en masse citatværk fra Søndags-avisen]...

Så er det jeg er stået HELT af.
Hvis der alligevel står 110km/t på alle de skilte der er sat på. Hvorfor
dælen så gøre sig umage med at smide en sort sæk over hvert af dem?
Det er da spild af tid og ressourcer.

> Venligst

Thomas

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 28-03-04 18:49

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der alligevel står 110km/t på alle de skilte der er sat på. Hvorfor
> dælen så gøre sig umage med at smide en sort sæk over hvert af dem?
> Det er da spild af tid og ressourcer.

Så langt tænker politikere ikke

\Mandal

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 19:01

On Sun, 28 Mar 2004 19:48:43 +0200, "Brian Fisker [8900]"
<Mandal@+FjernMig+edb.dk> wrote:

>Så langt tænker politikere ikke

Samme driftschef svarer på dét spørgsmål (han indrømmer, at der har
været diskussion om hemmelighedskræmmeriet omkring skilteteksten):
»Man kunne mene, at når hastighedsgrænsen på motorvejene er 110 km/t.
og alle skiltene viser netop denne hastighed, så kunne man undvære
plastiksækkene. Men så enkelt er det ikke. Hvis folk ser et skilt med
110 km/t., vil de spørge: Hvad så, når der ikke er skilte.«

/Mogens

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-03-04 19:05

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> plastiksækkene. Men så enkelt er det ikke. Hvis folk ser et skilt med
> 110 km/t., vil de spørge: Hvad så, når der ikke er skilte.«

Et skilt har dets gyldighed indtil man møder et nyt eller kører over et
kryds!
Såeee.....

Men man skal jo altid gøre det så sikkert at selv den laveste fællesnævner
fatter det.

> /Mogens

Thomas

Fra : Henning

Dato : 28-03-04 19:14

On Sun, 28 Mar 2004 20:05:20 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Et skilt har dets gyldighed indtil man møder et nyt eller kører over et
>kryds!
>Såeee.....

Naa - ikke helt! 500 meter efter åbenlys fejlskiltning (eks.
vejarbejde uden der er noget vejarbejde) eller til/fra-kørsel på
morotvej.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-04 19:16

Henning wrote:
> Naa - ikke helt! 500 meter efter åbenlys fejlskiltning (eks.
> vejarbejde uden der er noget vejarbejde)

Interressant. Hvor står det?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-03-04 22:32

> [...]
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Et skilt har dets gyldighed indtil man møder et nyt eller kører over et

Jeg har så lært at det enten er til at der kommer et skilt der
"annulerer" skiltet eller der kommer en vej i ens side af vejen, alætså
at der kommer en vej der tilsluttes den man kører på.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 19:23

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hvis folk ser et skilt med
>110 km/t., vil de spørge: Hvad så, når der ikke er skilte.«

Achh soo ..... hvad så inde i byen, hvor der jo ikke ret tit står
nogle 50km/t skilte...

Fra : Mikael L

Dato : 28-03-04 19:29

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Achh soo ..... hvad så inde i byen, hvor der jo ikke ret tit står
> nogle 50km/t skilte...

Der er du jo kørt forbi et skilt der fortæller dig at du er i
bymæssigbebyggelse og der må du kun køre 50km/t med mindre andet er skiltet.

Mikael

Fra : Leonard

Dato : 28-03-04 19:49

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

>Der er du jo kørt forbi et skilt der fortæller dig at du er i
>bymæssigbebyggelse og der må du kun køre 50km/t med mindre andet er skiltet.

På vej ned på motorvejen eller ved dennes begyndelse har du passeret
et skilt der viser at dette er en motorvej og der må du (et par dage
endnu) højst køre 110 km/t.

Hvor er forskellen?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-04 19:07

> Hvis der alligevel står 110km/t på alle de skilte der er sat på. Hvorfor
> dælen så gøre sig umage med at smide en sort sæk over hvert af dem?
> Det er da spild af tid og ressourcer.

Det er meget begrænset, hvad det koster at afmontere de sorte sække, når de
skal af, og der har ikke været nogen meromkostning ved at sætte sækkene over
skiltene, da man rejste disse.

Til gengæld ønsker Vejdirektoratet, som har truffet beslutningen om at sætte
sække over skiltene, at man påbegynder den ny skiltning på samme tid over
hele landet - og altså ikke i samme takt som man rejser skiltene. Det er
blandt andet den slags, der adskiller den statslige vejbestyrelse i Danmark
fra diverse steder i Sydeuropa, hvor der med danske øjne hersker nogen kaos
på dette felt.

Tidspunktet for den ny skiltning bliver naturligvis natten til den 30.
april, hvor de nye hastighedsgrænser træder i kraft.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 19:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Til gengæld ønsker Vejdirektoratet, som har truffet beslutningen om at sætte
>sække over skiltene, at man påbegynder den ny skiltning på samme tid over
>hele landet

De må satme have mange mand ansat ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-03-04 19:58

On Sun, 28 Mar 2004 20:33:57 +0200, jan@stevns.net wrote:

>De må satme have mange mand ansat ;)

>--

Det har de formentlig, men dette tal skal ikke forveksles med det
antal der arbejder dér.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-04 19:59

> De må satme have mange mand ansat ;)

Eller bare en RIGTIG mand..!

*LOL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-03-04 20:07

On Sun, 28 Mar 2004 20:59:12 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Eller bare en RIGTIG mand..!
>
>*LOL*

>--

Skal det forstås derhen, at der ligger ansøgninger derinde, fra folk
der opfylder den kvalifikation? *LOL*

Jeg må henvise til inderste spor på Køge Bugt Motorvejen i nordgående
retning. Der hersker stor tvivl om, hos os daglige brugere om det er
et hvidkålshovede, eller om det er elskov fra Sameland.

Det er i hvert fald lap på lap! *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-03-04 20:46

Hej

Du har med 100% garanti IKKE kigget ordentligt efter....
På strækningen fra Kolding til Esbjerg bliver der først skiltet ned til 110
lige efter afkørsel 74 (Esbjerg Lufthavn).
Jeg kører der hver eneste dag, og har lige kigget på skiltet så sent som i
eftermiddags

/Lars

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-03-04 22:34

On Sun, 28 Mar 2004 17:52:05 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>over...
>Kiggede godt efter dem da jeg kørte på den strækning.

Fatter så ikke meningen med at man kun må kører 110 igennem
trekantsområdet. Motorvejene der fejler ikke noget og der er som regel
fint plads til at kører både 130 og hurtigere.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 23:05

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

>Fatter så ikke meningen med at man kun må kører 110 igennem
>trekantsområdet. Motorvejene der fejler ikke noget og der er som regel
>fint plads til at kører både 130 og hurtigere.

Hvornår kører du egentligt der ? Hvergang jeg kommer gennem i
myldretiderne er der dælme godt proppet til

Fra : Mikael L

Dato : 28-03-04 23:29

> Hvornår kører du egentligt der ? Hvergang jeg kommer gennem i
> myldretiderne er der dælme godt proppet til

Tjaaa....De steder omkring Kbh. der er 110km/t er der jo også proppet i
myldretiden så er hastigheden langt fra 110. Jeg vil jo mene trafikmængede
nok skal regulere hastigheden, og så kunne de sige 130km/t over hele landet.

Mikael