CW, a hvad for noget
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-03-04 16:23

Kære Hoveder og Hovedinder *G*

Jeg har set at begrebet Cw er blevet brugt herinde en del gange og har
været lidt forvirret over det. Jeg er også rendt ind i begrebet ved
anden lejlighed og hvis jeg skal lade min viden om CW i denne gruppe
falde på hvad jeg ved om CW i fra anden kilde så vil min forvirring
råde.

Jeg er nemlig rendt ind i CW begrebet i forbindelse med Computerverdenen
hvor at CW værdien er den værdi der angiver hvor "godt" en given CPU
køler, køler i forhold til andre.

CW= Antal grader Celcius temperaturen stiger ved, pr extra tilført Watt
i effekt.

Og tror ikke helt at det gør sig gældende her.

Så er den en eller flere venlige sjæle der vil forsøge og uddybe om CW
er det samme begge steder, og hvis det ikke er, hvad CW så går ud på i
bil verdenen.
Flemming Jacobsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-04 16:24

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
>
> Så er den en eller flere venlige sjæle der vil forsøge og uddybe om CW
> er det samme begge steder, og hvis det ikke er, hvad CW så går ud på i

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=85
Her står lidt om det.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-04 19:14

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=85
> Her står lidt om det.

Så kan forvirringen også blive total.
Det er endnu et eksempel på, hvor vigtigt det er at holde hovedet koldt.
I den samme artikel er der både omtalt Cw og cW som luftmodstandskoeficient.
Det første: C(oficient)w(ind), en huske regel jeg har hørt.
Den anden? Ja, at det er noget med Watt er jeg ikke i tvivl om

Mht. det med computer og CW, så er det antal Kelvin pr. Watt det referer
til.
At det så burde hedde KW er en helt anden snak.

og så bare for at komme med et eksempel på hvor vigtigt det er med store og
små bogstaver:
mg
Mg
Hvad er det rigtige?
Det er begge 2, men de er ikke lig med hinanden.

Just my 2-cent

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brian A.

Dato : 29-03-04 12:59

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mht. det med computer og CW, så er det antal Kelvin pr. Watt det referer
> til.
> At det så burde hedde KW er en helt anden snak.

Hvor er forskellen på om man regner Celsius eller Kelvin. Det er jo
differencen der bruges, så jeg kan ikke se noget galt i "CW".

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 19:33

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

>CW= Antal grader Celcius temperaturen stiger ved, pr extra tilført Watt
>i effekt.

det hedder C/W ikke CW

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-03-04 22:28

On Sun, 28 Mar 2004 20:32:49 +0200, jan@stevns.net wrote:

>det hedder C/W ikke CW

Sorry, en mindre typo fra min side af. Men synes bare at forviringen
stadigvæk er der siden at den "samme" betegnelse bruges.

OT:
Hvad der så er trælst er at ikke ret mange CPU kølere er opgivet med en
C/W værdi
Flemming Jacobsen