Golf 2 offroader???
Fra : Søren Christensen

Dato : 28-03-04 15:35

Hej

Ude i mit boligkvater lurede jeg lidt da der pludselig på parkeringspladsen
hold en højbenet golf2 med kængurugitter og reservehjulet på bagklappen i en
kromkasse. Nøjagtig som på mange andre terrængående køretøjer.
Den var næsten ligeså høj og havde trinbræt i hver side. Og under kofangeren
var der en plade der gik under vognen som beskyttede styretøjet.
Er det noget hjemmelavet eller findes der virkelig sådan en model?
Mit digital kamera er desværre lånt ud så jeg har ikke mulighed for at tage
et billed desværre.

Venligst

Fra : Gert

Dato : 28-03-04 15:39

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4066e294$0$524$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
parkeringspladsen
> hold en højbenet golf2 med kængurugitter og reservehjulet på bagklappen i
<snip>

det må være sådan en dejlig en her
http://p3racing.net/vw/country/Cullen2-17.jpg
http://p3racing.net/vw/country/Cullen2-18.jpg

en Golf Country

Mvh
Gert Ringholm Møller
Golf II 1,8 1986. Golf 1,8i 1987. Ford P7 17M V4 1971
www.classic-ford-bornholm.dk www.lynghoy.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-03-04 15:47

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> det må være sådan en dejlig en her
> http://p3racing.net/vw/country/Cullen2-17.jpg
> http://p3racing.net/vw/country/Cullen2-18.jpg
>
> en Golf Country

Lige nøjagtigt!
Sådan en havde jeg alligevel ikke se før...

Venligst

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-04 15:44

> Er det noget hjemmelavet eller findes der virkelig sådan en model?

Den findes...

Jeg troede egentlig, det var VW selv, der lavede den, men tilsyneladende er
Golf Country lavet af Steyr-Daimler-Puch i 7735 eksemplarer.

Først blev den døbt "Golf Montana" men blev senere omdøbt til "Golf
Country".

Den blev præsenteret ved biludstillingen i Geneve i 1989 med permanent
4-hjuls-træk og viskosekobling og en tophastighed på 155 km/t..

http://p3racing.net/vw/country.html

--
/Jan W Nielsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-03-04 15:51

> [...]
>
> Den blev præsenteret ved biludstillingen i Geneve i 1989 med permanent
> 4-hjuls-træk og viskosekobling og en tophastighed på 155 km/t..

Sådan en er vel pæn dyr når den kun findes så begrænset ?
Den jeg så var temmelig flot. Det lignede faktisk en Golf manhatten
der lige var blevet bygget om. Med hjulkasse i krom. Og en fint 4x4 mærke på
siden.

Venligst

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 15:56

On Sun, 28 Mar 2004 16:51:25 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Sådan en er vel pæn dyr når den kun findes så begrænset ?

Næh - det er ikke så galt. Bilen kostede ca. 300.000 kr fra ny,
hvilket var på højde med en G60. Derfor også overkommelig på
DK-plader.

Hvis du læser det link, Jan W sendte, vil du se, at problemet er
reservedelene. Det er ikke et standardprodukt, hvorfor almindlige dele
som nye støddæmpere kan være problematisk

>Den jeg så var temmelig flot. Det lignede faktisk en Golf manhatten
>der lige var blevet bygget om. Med hjulkasse i krom. Og en fint 4x4 mærke på
>siden.

Jeg mener, de har anvendt en Golf 1.8 som udgangspunkt - Manhatten
sammenligningen er go' nok :)

/Mogens

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-03-04 16:08

> [...]
> som nye støddæmpere kan være problematisk

> Jeg mener, de har anvendt en Golf 1.8 som udgangspunkt - Manhatten

Ja jeg så også lige et billed hvor hjulracket er drejet ud.
Ved sq ikke rigtig hvilken mening jeg skal have om den bil. :-/
Et sted mellem lidt for anderledes og lidt fed. Afhængig af hvilken vinkel
man ser den fra...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 20:22

> Jeg mener, de har anvendt en Golf 1.8 som udgangspunkt - Manhatten
> sammenligningen er go' nok :)

Ja lige knap nok, den er baseret på et G60 karosseri som er noget forstærket
i forhold til en standard karosse, bagenden er noget modificeret for at få
plads til firhjulstræk og tanken. Motoren er dog en standard 1,8 Digifant
indsprøjtning

Den kunne fåes i CL og GL modeller, alle havde GTI sæder og soltag.
Der blev lavet en speciel udgave der hed Country Cromolux, hvor trinbrædt
og gitre var i Chrom, det var en "limited edition" på kun 500 biler.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-04 20:33

Claus Petersen wrote:
> Ja lige knap nok, den er baseret på et G60 karosseri som er noget
> forstærket i forhold til en standard karosse, bagenden er noget
> modificeret for at få plads til firhjulstræk og tanken.

Der findes da også en 4x4 som ikke er hævet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 20:36

On Sun, 28 Mar 2004 21:33:17 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Der findes da også en 4x4 som ikke er hævet...

Jep - syncro-udgaven

/Mogens

Fra : Rasmus

Dato : 29-03-04 00:04

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jep - syncro-udgaven

Ja, eller Rallye udgaven

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 17:49

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Ja, eller Rallye udgaven

Eller endnu vildere G2 G60 16V Limited Edition.
Den bedste Golf 2 ever made, svjh 1,8 16V G60 med 210 Hk og firhjulstræk.

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 15:52

On Sun, 28 Mar 2004 16:44:19 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Den blev præsenteret ved biludstillingen i Geneve i 1989 med permanent
>4-hjuls-træk og viskosekobling og en tophastighed på 155 km/t..

Bilrevy'en skriver 165 km/t, hvilket vel svarer meget godt til de 98
hk i den 1.8 liter store motor?
Her er et flot eksemplar til 3.800 € - fine billeder:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111134832363&top=16&

/Mogens

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-03-04 15:56

> [...]
> hk i den 1.8 liter store motor?
> Her er et flot eksemplar til 3.800 ? - fine billeder:

Er den bagklap overhovedet til at åbne med det reservehjul hængende på?

Venligst

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-03-04 15:57

On Sun, 28 Mar 2004 16:56:13 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Er den bagklap overhovedet til at åbne med det reservehjul hængende på?

Du drejer hjulet ud til siden inden åbning af klappen

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 20:25

> Du drejer hjulet ud til siden inden åbning af klappen

Nemlig, og så bemærker man at bagklappen glat, dvs der er ikke det normale
hul til montering af nr.plade.
En af forskellene på karossen.

/Clasu

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-04 15:51

Søren Christensen wrote:
> [...]
> Er det noget hjemmelavet eller findes der virkelig sådan en model?
> Mit digital kamera er desværre lånt ud så jeg har ikke mulighed for

Den er skam original nok, sådan en Golf Country.
Her kan du evt. købe et par stykker, hvis du skulle have den lyst
http://makeashorterlink.com/?C14813DD7
http://makeashorterlink.com/?G16822DD7
http://makeashorterlink.com/?W27853DD7

Per