konstant lys i forreste blinklys ?!?
Fra : Fogholt

Dato : 27-04-01 15:05

Hej NG,

Har ved flere lejligheder bemærket cykler med konstant lys i forreste
blinklys! Jeg har set endtil flere custom-maskiner fra Lejer-klubben nær
Roskilde der kørte med disse blinklys.
Ka´ en cykel synes med sådanne blinklys i DK ?!?
Er det i øvrigt ikke et fænomen fra USA - oder was....

Claus - XV1100

Fra : Allan jørgensen

Dato : 27-04-01 20:51

Fogholt <fogholt@image.dk> skrev i en
> [...]
> Roskilde der kørte med disse blinklys.
> Ka´ en cykel synes med sådanne blinklys i DK ?!?
> Er det i øvrigt ikke et fænomen fra USA - oder was....

jo det er et fænomen fra usa hvor alle mc'er har blinklysene som
positionslyset, om den kan gå igennem syn ved jeg ikke men da det kun er en
ledning der skal pilles fra så er det ikke det store problem. jeg har selv
kørt rundt med lys i blinkene fordi jeg syntes at jeg lettere blev set i
trafikken.
jeg har så senere afmonteret dem da jeg ville have nogle pænere
blinklys(læs:kåbemonteret)

tjekker de til syn om man har positionslys på maskinen og er det et lovkrav
for så vil min maskine dumpe

--
-- Allan(FZR600US)som kører med bøttejerns-blinklys foran uden konstant
lys
| (_)_(_) | \ / I__|__I \ /
( }/ [| |] \{ ) \| [FZR] L/
\ | [|.--.[| | / \ .-----. {O)
\ \[||\~|[|/ / \|\~\~| { )
\[||~/||] / [|~/~/|]{-)
|\~| |\~\~| / /
|~/| |~/~/|
`~´ ` ~ ´

Fra : Morten Juel

Dato : 27-04-01 23:00

> tjekker de til syn om man har positionslys på maskinen og er det et
lovkrav
> for så vil min maskine dumpe
Jep de chekker, og jep det er et lovkrav !

Mvh
Morten

Fra : Allan jørgensen

Dato : 27-04-01 23:15

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> lovkrav
> Jep de chekker, og jep det er et lovkrav !

hvordan kan min maskine så være godkendt, vil det sige at jeg skal skifte
forlygterne ud, eller købe 1 el. 2 lygter så jeg har positionslys foran.

Allan(fzr600us)som ikke har været til syn og som først kommer det når den
skal sælges.

Fra : Morten Juel

Dato : 27-04-01 23:19

har den ikke en lille positions pæde i parabolen ?

Mvh
Morten

Fra : Allan jørgensen

Dato : 28-04-01 12:37

> har den ikke en lille positions pæde i parabolen ?

nope, som sagt er det en US-model og der sidder positionlyset i blinklysene
foran !!

--
-- Allan(FZR600US)som skiftede pærere på sin fimamadkasse(vw transporter)
igår, de er ikke sådan lige at komme til, av mine hænder

Fra : Janus

Dato : 29-04-01 23:14

Hele den snak fik mig til at igen at sætte de magiske ledninger til
blinklysene, så nu gløder cyklen som et juletræ

Janus FZR US

Allan jørgensen <allan.c.jorgensen@get2net.dk> skrev i en

Fra : Allan jørgensen

Dato : 30-04-01 11:14

Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en news:9ci3r7$d2$1@eising.k-net.dk...
> Hele den snak fik mig til at igen at sætte de magiske ledninger til
> blinklysene, så nu gløder cyklen som et juletræ
>
> Janus FZR US

det kan jeg godt forstå, det ser jo skidegodt ud :-0

Allan(fzr600us)