Club 3D Radeon 9800 PRO
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 28-03-04 12:29

Hej

Jeg har længe gerne ville have et Radeon 9800 PRO kort, men de har været alt
for dyre. Nu opdagede jeg så lige at der er kommet nogle der hedder Club 3D,
som laver dem dejligt billigt. Så sådan en skal jeg da have, men jeg har
lige et par spørgsmål jeg gerne vil have besvaret inden jeg køber kortet:

1. Er de billige Club 3D kort lige så gode som de andre lidt dyre mærker,
det er især TV-out jeg er bekymret om, er det samme chip der sidder på dem
alle? Hvis ikke hvilke er så bedst?

2. Kan det betale sig at give de 7-800kr ekstra for at få den med 256MB?

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Andreas \(2200\)

Dato : 28-03-04 12:52

> 2. Kan det betale sig at give de 7-800kr ekstra for at få den med 256MB?

Der er flere tests på nettet der viser, at det ikke giver nævneværdig
performance forøgelse at have 256 mb ram i stedet for 128 mb.

Nu kan jeg ikke lige huske hvor jeg har læst dem, men det er nogle rimelig
nye undersøgelser.

Andreas (2200)

Fra : Torben E

Dato : 28-03-04 14:04

"Johnny Jakobsen" <btzSLETDeTTE@area42.dk> wrote in message
> 1. Er de billige Club 3D kort lige så gode som de andre lidt dyre mærker,
> det er især TV-out jeg er bekymret om, er det samme chip der sidder på dem
> alle? Hvis ikke hvilke er så bedst?

Det er den samme chip

Jeg er godt tilfreds med mit kort.

> 2. Kan det betale sig at give de 7-800kr ekstra for at få den med 256MB?

Ikke efter min mening.

Torben E

Fra : Lasse

Dato : 28-03-04 16:56

> [...]
> alle? Hvis ikke hvilke er så bedst?
>
> 2. Kan det betale sig at give de 7-800kr ekstra for at få den med 256MB?

Hvis du vil have hardware monitoring og kunne skrue op og ned for køleren på
grafikkortet, er der også dette
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40650 - Bemærk at det ikke er det
røde kort du får, men det nyere, 9800-M (
http://www.tyan.com/products/html/g9800prom.html ).

Jeg er ihvertfald meget glad for mit, dejligt at kunne skrue ned når man
sidder og arbejder, eller bare surfer på nettet. Det skal lige siges at man
kan sætte det på "Fan Auto Control", så det selv skruer op når det bliver
varmt!

TV-Out kvaliteten er også i top. Meget skarpere i 800x600 og 1024x768 end
mit gamle Ti4200.

Men det koster så ca en hund mere! Men jeg synes det er det værd.

Hilsen
Lasse

Fra : Nic

Dato : 29-03-04 14:23

> Hvis du vil have hardware monitoring og kunne skrue op og ned for køleren

> grafikkortet, er der også dette
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40650 - Bemærk at det ikke er det
Fed pris!

> [...]
> kan sætte det på "Fan Auto Control", så det selv skruer op når det bliver
Nice - er auto fan control software basseret?

Hvordan er driverne efterhånden? Jeg ER jo nvidia fan...

Fra : Lasse

Dato : 30-03-04 00:07

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
> på
> Fed pris!

> Nice - er auto fan control software basseret?

Ja, TGM (Tachyon Graphics Monitor) kører i system tray. Man kan også
overclocke i programmet.

> Hvordan er driverne efterhånden? Jeg ER jo nvidia fan...

Oplever ingen fejl, de kører som de skal.

Hilsen
Lasse

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 29-03-04 15:56

> [...]

> mit gamle Ti4200.
>
> Men det koster så ca en hund mere! Men jeg synes det er det værd.

Den lyder jo ikke helt dum. Sådan en er der på vej med posten til mig
imorgen :)

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com