21 Grams
Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-03-04 12:15

Ikke meget at sige, udover RØVGO'!, fantastisk!, mesterværk!,
tak for kaffe!, etc.!
Nogen kommentarer?

Ulrik Magnusson

Fra : Sune

Dato : 28-03-04 12:27

On Sun, 28 Mar 2004 13:14:30 +0200, Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> wrote:

>Ikke meget at sige, udover RØVGO'!, fantastisk!, mesterværk!,
>tak for kaffe!, etc.!
>Nogen kommentarer?

Det er et makværk.
Gad ikke at se den færdig.

Mvh
Sune

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-03-04 12:50

Sune wrote:

> Det er et makværk.
> Gad ikke at se den færdig.

I biografen? Jeg kunne godt forestille mig at den vil blive ødelagt i
en dagligstue.

Ulrik Magnusson

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 28-03-04 13:13

> Ikke meget at sige, udover RØVGO'!, fantastisk!, mesterværk!,
> tak for kaffe!, etc.!
> Nogen kommentarer?

Det er noget forvirende rod til at starte med, men efterhånden som pointen,
med det hoppen rundt i tidslinien, begynder at gå op for en bliver den
faktisk ret god.

Historien er middelmådig og ville nok have kedet mig, hvis det ikke var for
den spændende måde det hele er klippet sammen på.

**SPOILER**
Man ser på et tidpunkt en scene hvor Sean Penn brækker sig i bilen og
efterfølgende er inde og snakke med en læge, som fortæller at det er galt
med hjertet og han skal have et nyt.

Foregår denne scene før eller efter hjertetransplantationen?
Jeg ville jo umiddelbart mene at det er før. Men tilsidst efter at han har
været ude for at aflive Del Toro, knækker han sig jo igen!
**SPOILER**

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-03-04 13:37

Johnny Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Historien er middelmådig og ville nok have kedet mig, hvis det ikke var for
> den spændende måde det hele er klippet sammen på.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg faktisk også at jeg havde kedet mig
lidt uden dette "trick" - jeg kan vældig godt lide at filmen på den måde "leger

med mig" og man bliver sat lidt i detektivrollen. Derfor tror jeg heller ikke
at
den vil gøre sig i dagligstuen, da den kræver en del koncentration, som helst
ikke skal brydes af toiletbesøg eller telefonopkald. Når det så er sagt, synes
jeg at det er fantastisk at man mere eller mindre véd, hvad der sker efter
den første halve time, men alligevel sidder og glæder sig til at få detaljerne
fortalt. At den så i den grad er deprimerende, gør det jo bare endnu bedre
Ikke engang Requiem for a Dream synes jeg kan følge med her, da den
er på grænsen til det uudholdelige, mens 21 Grams lige akkurat holder sig
på den rigtige side, IMHO.

Sjovt nok synes jeg den minder lidt i stemning om Mystic River (som jeg
overhovedet ikke brød mig om) - men det er måske bare fordi Sean Penn
er med..

> [...]
> Jeg ville jo umiddelbart mene at det er før. Men tilsidst efter at han har
> været ude for at aflive Del Toro, knækker han sig jo igen!

Jeg hælder til at den foregår efter transplantationen - så vidt jeg har
forstået,
så har han også problemer med det nye hjerte - er det helt forkert?

Ulrik Magnusson

Fra : Lasse

Dato : 28-03-04 15:26

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> wrote in message

> [...]
helst
> ikke skal brydes af toiletbesøg eller telefonopkald. Når det så er sagt,

Hvad med slikposer der larmer, folk der griner, snakker, skal på lokum og
mobiler der ringer.

Hvis man har en ordenlig hjemmebio er det vel at foretrække. :P

Lasse

Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-03-04 15:41

On Sun, 28 Mar 2004 16:25:53 +0200, Lasse wrote:

> [...]
> mobiler der ringer.
>
> Hvis man har en ordenlig hjemmebio er det vel at foretrække. :P

Både og. Det er meget rart at være uafhængig og fri for dårligt opdragede
mennesker. Men det er også fedt at sidde med en sal, der reagerer sammen
med en. Så man griner eller gyser sammen.

MP

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-03-04 18:54

MP Jakobsen wrote:

> Både og. Det er meget rart at være uafhængig og fri for dårligt opdragede
> mennesker. Men det er også fedt at sidde med en sal, der reagerer sammen
> med en. Så man griner eller gyser sammen.

Her er specielt en film som Gothica et must for mig at se i biffen - den taber
sikkert meget på lille skærm/lyd, og bare det at opleve reaktionen fra nogle
af de mere nervøse mennesker kan jo knapt købes for penge

Ulrik Magnusson

Fra : @

Dato : 28-03-04 20:30

"MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er også fedt at sidde med en sal, der reagerer sammen
> med en. Så man griner eller gyser sammen.

Det har jeg aldrig rigtig forstået, men jeg er jo heller ikke et flokdyr!
Film skal ses derhjemme i fred og ro!

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 29-03-04 16:07

> Det har jeg aldrig rigtig forstået, men jeg er jo heller ikke et flokdyr!
> Film skal ses derhjemme i fred og ro!

Det er jo ligesom dåselatter på TV-serier, det er lidt sjovere når en masse
andre griner med.

Overstående er iøvrigt også en af de eneste gode argumenter jeg kan finde på
for at tage i biograffen. Jeg foretrække også at sidde hjemme i sofaen med
en kande kaffe og se film.

Gyser film, rigtige gyser film ikke de der teenage slasher film, ser jeg
konsekvent kun alene hjemme når det er mørk nat!

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-03-04 18:50

Lasse wrote:

> Hvad med slikposer der larmer, folk der griner, snakker, skal på lokum og
> mobiler der ringer.
>
> Hvis man har en ordenlig hjemmebio er det vel at foretrække. :P

Jeg synes bare at man "slapper lidt mere af" i hjemmet - så skal man lige
have en kop kaffe og en smøg, og hente sager i køkkenet. I biografen er
man "ude" og hvis man er en smule disciplineret, prøver man vel på ikke at
forstyrre de andres oplevelser og prøver samtidig at få det meste ud af sin
tid og penge, og seancen har lidt mere karakter af en "begivenhed". Jeg
har da også kun en enkelt gang oplevet at andre folk forstyrrede - det var
selvfølgelig i sal 1 i BioCity (husker ikke hvilken film) I de mindre sale
synes jeg normalt der er stille og roligt - men det har vel også at gøre med
at de mere børnevendte film gerne vises i de store sale, og i den
sammenhæng er det sjældent noget negativt at der er nogle andre
at huje og grine med. Salen i går er måske også den mindste, jeg har
været i - sal 3 i Palads, Århus og publikum til denne slags film sender
sjældent SMS og prutter ikke så meget under filmen..

Nu har jeg så også kun et 21" fjernsyn herhjemme, så jeg skal ikke kunne
udtale mig om mere "rigtige" hjemmebioer.

Ulrik Magnusson

Fra : Thomas Helvard

Dato : 29-03-04 22:23

Fantastisk film, så den forleden i Øst for Paradis i Århus. Jeg var
fuldstændig forvirret i starten, men det hele gav jo mening Jeg kan godt
lide at det antages at publikum kan tænke selv....f.eks. da Benicio forlod
familien (for at tage på motel), vises det ikke direkte til at starte
med...men man kan godt regne det ud

Igen, en fantastisk film, skal helt sikkert se den igen

Fra : Thomas Helvard

Dato : 29-03-04 22:58

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ikke meget at sige, udover RØVGO'!, fantastisk!, mesterværk!,
> [...]

BTW: Havde I regnet ud at Sean Penn's karakter var matematik professor??
ikke at det er vigtigt, det står bare i mange artikler jeg har læst
efterfølgende, og det havde jeg slet ikke opfattet af at se filmen...

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 30-03-04 16:19

Thomas Helvard wrote:

> [...]
> ikke at det er vigtigt, det står bare i mange artikler jeg har læst
> efterfølgende, og det havde jeg slet ikke opfattet af at se filmen...

Jeg havde ikke - og jeg undrede mig en smule da han pludselig snakkede
matematik, men tænkte bare, at det var en slags hobby, eller lign.

Ulrik Magnusson