Fatninger til autopærer i løs vægt ?
Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 11:10

Hej rødder

Har nogen af jer set fatninger i løs vægt til f.eks 21/5W eller 21W
pærer ?

(skal bruges til et projet : battery_load_test )

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-03-04 12:01

jan@stevns.net wrote:

> Hej rødder
>

> Har nogen af jer set fatninger i løs vægt til f.eks 21/5W eller 21W
> pærer ?
>

> (skal bruges til et projet : battery_load_test )

Hvorfor har du brug for fatninger?

Vi har et par paneler ude på jobbet (der bare er en ordentlig r*vfuld
billige 50w/12v pærer loddet på to kobberskinner) til det samme.

Men det er måske for low-tech for dig ;) ?

Så kan man få brugt alle de kulørte billigpærer fra H-N til noget
fornuftigt :)) men tag lige solbriller på og brug en solfaktor 20.

Mvh
Roberto

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 12:47

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>Hvorfor har du brug for fatninger?

Fordi jeg ikke gider finde loddekolben frem, i tide og utide.

>Vi har et par paneler ude på jobbet (der bare er en ordentlig r*vfuld
>billige 50w/12v pærer loddet på to kobberskinner) til det samme.

Det er jo også en måde at gøre det på, men - jeg vil nu helst bruge
fatninger - der skal også et par blæsere i kassen, ellers bliver den
sgu' noget hed

(Jeg vil kunne belaste med mindst 500W)

>Men det er måske for low-tech for dig ;) ?

Nøehh

>Så kan man få brugt alle de kulørte billigpærer fra H-N til noget
>fornuftigt :)) men tag lige solbriller på og brug en solfaktor 20.

Jeg har bjerge af 21w pærer på lager - du ved, jeg ikke smider en bil
væk uden den er ribbet, og jeg mener _ribbet_

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-04 18:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har bjerge af 21w pærer på lager - du ved, jeg ikke smider en bil
> væk uden den er ribbet, og jeg mener _ribbet_

Hvordan vil du så forklare at du har pærerne, men ikke fatningerne

Tror nok jeg hellere ville satse på forlygtepærer, H4 du ved.
De er nemme at forbinde.
Du kan få 100W belastning fra 1 stk.
Du skal ikke bruge så mange til dine 500W.

Lad nu være med at gøre det så Stevns bliver forvekslet med Kastrup en sen
nattetime

Hvordan går det btw. med strømmen?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 19:19

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Hvordan vil du så forklare at du har pærerne, men ikke fatningerne

Nemt - de "fatninger" jeg har, er lidt rigeligt bøvlede at lave om til
at montere i en kasse. Jeg har da gemt dimserne fra bilerne.

>Tror nok jeg hellere ville satse på forlygtepærer, H4 du ved.
>De er nemme at forbinde.

Jep - med et par spadesko - men, det er sgu' hurtigere at dreje pæren
en kvart.....

>Du kan få 100W belastning fra 1 stk.

Ja, og nej - de holder sgutte ret længe når begge tråde er varmet op.

>Du skal ikke bruge så mange til dine 500W.

rigtigt - men lige det, er ikke noget problem

>Lad nu være med at gøre det så Stevns bliver forvekslet med Kastrup en sen
>nattetime

Harhh harhh harhhh ..........

Jeg husker med gru de glade radioamatørdage i Dragør, da vi havde
rejst en 60Mtr gittermast i haven - hold op en bunke problemer *den*
kostede os

(Eller var det lanternen i toppen, i form af en 27Mhz antenne vi
lunede op med et par kilowatt ?)

>Hvordan går det btw. med strømmen?

Fint - De første spadestik er snart taget, jorden er endnu lidt kølig
at grave i - jeg skal have en ny stikledning lagt ind.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-04 15:47

jan@stevns.net wrote:
> Hej rødder
>

> Har nogen af jer set fatninger i løs vægt til f.eks 21/5W eller 21W
> pærer ?

Jeg har set dem til f.eks. 21W eller 5W pærer, men ikke til dobbelt sokkel.
Du skal bare finde en lastbils-reservedels-pusher, og spørge efter de løse
fatninger som sidder i de små slingrelygter af gummi.

Men mon ikke Berner eller Würtz også har dem ?

Per
www.perbeer.ninja.dk