Northfork - stilfuld og mærkelig
Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-03-04 01:47

Hejsa!
Har netop været inde og se Northfork - en af filmene fra Natfilmfestivalens
program. Det var en god film, synes jeg. Stilfuld og mærkelig på samme tid.
Fint skuespil og dejlig dialog kombineret med smuk klipning og elegant
filmfotografi.
Men det er en lidt syret fortællerstil og en også lidt speciel handling.
Og så skal man lige være opmærksom på at der ikke er danske tekster. Men
med mindre man har svært ved at forstå engelsk, skulle man ikke have de
store problemer - og lige meget hvad kan man blot nyde stemningsbillederne
og de mange indtryk.

MP

Fra : Søren Kongstad

Dato : 31-03-04 13:20

> [...]
> store problemer - og lige meget hvad kan man blot nyde stemningsbillederne

Jeg har normalt ikke problemer med film uden undertekster, men da vi så
filmen igår i Vester VovVov, så var halvdelen af dialogen umulig at høre. Af
en eller anden grund hvisker samtllige mevirkende, og det var meget svært at
høre hvad de sagde. Det er muligvis et problem med biografens lydssystem -
der var endda en der gik ind til operatøren og bad ham skrue op for lyden,
men det hjalp desværre ikke!

/Søren