Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign CS og guides
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 23:52

Hej,

Er der virkelig ikke en funktion i InDesign CS, som med ét hug
kan fjerne samtlige guides i et dokument? Altså en funktion som
Illustrators View > Guides > Clear Guides? Jeg har ledt og ledt
og ledt og kan bare ikke finde det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : RoJo

Dato : 28-03-04 01:15

> [...]
> kan fjerne samtlige guides i et dokument? Altså en funktion som
> Illustrators View > Guides > Clear Guides? Jeg har ledt og ledt

Jow da

Ctrl + Alt + G (Windows) eller Command + Option + G (Mac)

Dette markerer ALLE guides - og så trykker du bare delete.

Mvh RoJo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-03-04 03:37

RoJo skrev:

> Ctrl + Alt + G (Windows) eller Command + Option + G (Mac)

Smart. (Har lige opdaget, at det står i hjælpefilen, hvis man
søger under guides. Utroligt at man gang på gang sidder og
leder i timer efter en funktion uden at skænke den hjælpefil
en tanke!)

> Dette markerer ALLE guides - og så trykker du bare delete.

Alle guides på det aktive spread ja, men det er også fint nok.
Tak for svaret. :)

--
Hilsen
Madsen