GeForce 3 Ti500 - TV via S-VHS, virker ikk~
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 27-03-04 19:22

Hej alle,

jeg har lige købt mig et kabel sæt, hvor der er et 10m s-vhs mini-din
kabel, et scart stik og et phono kabel.

Jeg bruger et GeForce 3 Ti500 (Creative), og det har jo s-vhs udgang.
Så, i med kablet på grafikkortet. I med det på tv'et (Sony Wega 32"
KFX60 eller sådan noget hedder det vist nok). Der sker ingenting.

Jeg har fysisk prøvet både AV1, AV2 og AV3 (både front og bag, og har
selvfølglelig valgt på tv'et hvilken der er aktiv).

Jeg starter TV Tool. Så flimrer det da i det mindste. Det er uanset om
jeg vælger NTSC eller PAL. På dette tidspunkt kører jeg med Creative's
seneste grafikdrivere, 44.04.

Så prøver jeg at skifte drivere til seneste WHQL drivere fra nVidia.
Det er ligegyldigt. Jeg har også slået til at den skal "force TV
Detection" i TV Tool. Ligegyldigt er det.

Jeg prøver så med min bærbare. Der vil den gerne vise hvad der sker i
Windows. Pudsigt nok, når jeg kører noget video i Windows Media
Player, så viser den video i WMP, og man kan se vinduet på tv'et også.
Men der er intet indhold i WMP når man ser det på tv'et.

Er der NOGEN der kan give mig en hjælpende hånd ? Jeg troede egentlig
bare det var at tilslutte kablerne, og så vælge noget skærmværk af en
art i XP, og så kørte det ? Men så igen, jeg har heller ikke prøve at
tilslutte tv'et før

Håber nogen har et tip eller to

--
Jacob

Fra : Jakob M

Dato : 28-03-04 11:07

> [...]
> Player, så viser den video i WMP, og man kan se vinduet på tv'et også.
> Men der er intet indhold i WMP når man ser det på tv'et.

Du skla ind og pille ved Overlay i grafikkort indstillingerne. Har selv
Radeon, så jeg kan ikke være mere specifik.

> Håber nogen har et tip eller to

Resten kan jeg desværre ikke hjælpe med. Måske er grafikkortet defekt ?.

Mvh
Jakob