Temalørdag: Biler, biler og biler!!!
Fra : Lau

Dato : 27-03-04 18:32

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-03-04 19:40

> Temalørdag: Biler, brøl og bobler

Tak for orienteringen.

Videomaskinen kører.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-03-04 23:17

On Sat, 27 Mar 2004 19:39:38 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Tak for orienteringen.
>
>Videomaskinen kører.

Møj, var ude og hjælpe nogle med at flytte så fik ikke set noget af det

Flemming Jacobsen

Fra : Søren Blom

Dato : 28-03-04 00:14

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev

> Møj, var ude og hjælpe nogle med at flytte så fik ikke set noget af det

Bare rolig, du er ikke gået glip af så meget, men ellers bliver det
genudsendt på DR1 inden så længe, men hold selv øje med program
oversigterne, om hvornår det er de genudsender Tema Lørdag.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-03-04 10:28

"Søren Blom" wrote:

> Bare rolig, du er ikke gået glip af så meget, men ellers bliver det
> genudsendt på DR1 inden så længe, men hold selv øje med program
> oversigterne, om hvornår det er de genudsender Tema Lørdag.

Jeg synes nu det var ret godt, specielt "Mig og min bil", det er
bare *så* meget der jeg er, ren entusiasme..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 10:38

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Jeg synes nu det var ret godt, specielt "Mig og min bil", det er
>bare *så* meget der jeg er, ren entusiasme..

Jep - selv filmen Spirder & Rose, var egentligt ganske underfundig

(og fed musik)

Men hvad skulle man dog, med de sure røvhuller til antibillister

Bilen dræber en masse mennesker bla. bla. bla .... man glemmer igen
behændigt der dør flere af faldulykker i hjemmet end der gør på
vejene.

Og den skæggeste af dem alle :

Porsche og Gule plader ?? Det hænger satme ikke sammen <fnis>

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-03-04 17:18

jan@stevns.net wrote:

> Jep - selv filmen Spirder & Rose, var egentligt ganske underfundig

Jeg så den kun "med et halvt øje"..

> Men hvad skulle man dog, med de sure røvhuller til antibillister

De var da nogle tosser.. Man kan ikke ligefrem sige at de fremmede
deres sag med snak om rumvæsner og Bistanden..

> Og den skæggeste af dem alle :
>
> Porsche og Gule plader ?? Det hænger satme ikke sammen <fnis>

Naturligvis ikke..

Jeg synes Jesper Klein var helt kanon, dejligt underspillet
entusiasme.. "Normalt går den 2½, men vi har haft den nede på 800
meter.."

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 17:35

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Jeg så den kun "med et halvt øje"..

Jeg hyggede mig over den.
Nogle film har mange finurlige ordspil, der simpelthen er guld værd.

>De var da nogle tosser.. Man kan ikke ligefrem sige at de fremmede
>deres sag med snak om rumvæsner og Bistanden..

Bare den måde de stod og kiggede nedladende på billisterne på, sagde
det hele.

>Jeg synes Jesper Klein var helt kanon, dejligt underspillet
>entusiasme.. "Normalt går den 2½, men vi har haft den nede på 800
>meter.."

Han er herlig - og hvorfor den kun kørte 800 meter/literen, kom jo
frem senere : den var kun oppe på 180.

Og så det skælmske grin : den er jo større en majestætens.......

Fra : Lau

Dato : 28-03-04 11:45

> Bare rolig, du er ikke gået glip af så meget,

Enig -det var en "tynd kop pi."

Filmen - c-film - herligt at der var golf på viasat
Fra messen - mest en eller anden dum blondine af en journalist, der gerne
ville vise sit ansigt på skærmen, i stedet for at vise bilerne. En masse
tomgangssnak - undtagen omkring Henrik og Aston Martin'en.
VW-værkstedet - igen en masse tomgang og lommefilosofi - "herligt med nødder
på værkstedet" - jeg troede det var om biler.
Fra "Mig og min bil" var for mange ansigter og for lidt biler. Igen var det
vigtigere at se ejeren end bilen. Sørgeligt.
Den andeledes Citröen-Maserati så vi fra neden forfra og bagfra!
Rolls'en forfra og fra siden. OSV. Vi kunne da have hørt om at den har 4!
indbyggede donkrafte - vendbart bakspejl (dæmpet mod blænding) - automatiske
køleribber, som åbner og lukker efter behov! - "klemmespotlight" med
oprullet ledning i motrorummert, så man har lys hele vejen rundt om bilen,
tænd/slukket for hver kvarte omgang på ledningsoprullet - ekstra bagagebærer
til at trække ud - evt gardinoprul til bagruden styret af chaufføren - set
original manualen første side med: "An owner would do well to instuct his
driver as follows:"

Generelt var jeg fantastisk skuffet og følte mig i den grad snydt. Lidt som
en lille dreng, der er inviteret med ned i isbutikken, for at få en vaffel
uden is!
Bedre held næste gang DR

vh
Lau

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-04 12:51

"Lau" <lau@removethispc.dk> skrev :

>Generelt var jeg fantastisk skuffet og følte mig i den grad snydt. Lidt som
>en lille dreng, der er inviteret med ned i isbutikken, for at få en vaffel
>uden is!

Du har så åbenbart ikke set udsendelsen med de rette forudsætninger
..... som nogen måske ville påstå ;)

De kunne have gjort det meget bedre - på den der kanal_klog, men det
var nu ikke så ringe endda

mht folkevogns-gutterne, var de da herligt at se, at der er folk der
går mere op i tingene end vanligt er.

>Bedre held næste gang DR

det kan kun blive bedre ;)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-03-04 13:09

Lau wrote:
> Generelt var jeg fantastisk skuffet og følte mig i den grad snydt.
> Lidt som en lille dreng, der er inviteret med ned i isbutikken, for
> at få en vaffel uden is!
> Bedre held næste gang DR

Se nu har jeg ikke set udsendelsen. P4 havde en udsendelse om
Leningrad Cowboys. Men klog af skade har jeg fundet ud af at
deværse tvstationer ikke kan finde ud af at lave udsendelser om
teknik. Fortællerens ansigt vises altid mere end det der bliver fortalt
om. Hvorfor skal et program om motorer altids smaskes ind i et eller
andet underligt musik når nu motoren har en meget skønnere klang?

mvh
Henning

Fra : Lau

Dato : 28-03-04 15:21

.. Hvorfor skal et program om motorer altids smaskes ind i et eller
> andet underligt musik når nu motoren har en meget skønnere klang?

Det lyder som om du så udsendelsen - det var næsten kun Healeyens motor vi
fik lov til at høre (bortset fra et par af de "nedgroede tånegles"
luftkølede)

vh
Lau

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-03-04 17:29

Lau wrote:

> [...]
> indbyggede donkrafte - vendbart bakspejl (dæmpet mod blænding) - automatiske

Den slags programmer har der da været masser af, specielt
Discovery sender en bunke af dem. Programmet hed "Mig og min bil",
dvs. det handlede i høj grad også om ejerne. Jeg synes det var
utroligt forfriskende at der for en gangs skyld blev fokuseret på
entusiasmen, fremfor målet for samme. VW indslaget gav også et
fint indblik i det specielle univers entusiaster lever i..

Ingen af de biler der var med i programmerne er lige min "kop
the", men jeg ved at jeg ville kunne få timer til at gå sammen med
ejerne af hver og en af dem - dejlig smittende bilglæde..

> [...]
> en lille dreng, der er inviteret med ned i isbutikken, for at få en vaffel

Jeg baskede begejstret med armene over hovedet fordi det for en
gangs skyld ikke kun drejede sig om at sige "ih og åh" over al den
flotte krom, men det rent faktisk lykkedes at portrættere glæden
bag bilerne..

--
Hygge..
Thomas