Idé til date
Fra : Nick

Dato : 27-03-04 15:29

Om et par uger skal jeg på date med en - forhåbentlig - skøn kvinde
Det skal nok foregå et sted på østsjælland, med Helsingør og det sydlige
København som yderpunkterne.

Men hvor skal jeg dog tage hende hen? Vi er begge i 30'erne, så en larmende
rockklub duer ikke, det skal helst være noget intimt og hyggeligt.
Det kunne jo være fedt med noget kulturelt, men det er sidst på
eftermiddagen og hen over aftenen en lørdag, og hvor er der noget kulturelt
åbent på det tidspunkt? Jeg vil helst ikke hen på et larmende spillested,
for man skal jo også have en chance for at tale sammen.

Og så er der maden. Det skal være godt og prisen må gerne være højere end en
alm. restaurant - men ikke Kong Hans-niveau

Har I nogle gode idéer?

/Nick

Fra : Cowspot

Dato : 27-03-04 16:13

Hej Nick

Hvad med at tage på dyrehavs bakken??

God fornøjelse
Cowspot

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-03-04 16:25

Nick skrev:

> Det skal være godt og prisen må gerne være højere end en
> alm. restaurant - men ikke Kong Hans-niveau

Den Gule Cottage: http://www.DenGuleCottage.dk/

Prisnivauet må du selv bedømme.

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-03-04 16:31

Nick skrev:

> Det skal være godt og prisen må gerne være højere end en
> alm. restaurant - men ikke Kong Hans-niveau

Den Gule Cottage: http://www.DenGuleCottage.dk/

Prisniveauet må du selv bedømme.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 27-03-04 17:53

[Klaus Alexander Seistrup | Sat, 27 Mar 2004 15:31:05 +0000 (UTC)]

>Den Gule Cottage: http://www.DenGuleCottage.dk/

Jeg vil give Klaus helt ret; DGC er ikke helt på KH's niveau, men
priserne er også noget mildere.

Til gengæld er stedet noget mindre og langt mere intimt/hyggeligt.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nick

Dato : 27-03-04 19:06

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [Klaus Alexander Seistrup | Sat, 27 Mar 2004 15:31:05 +0000 (UTC)]

Tak for et godt forslag, men de serverer ikke til selskaber mindre end 8
personer, i hvert fald iflg. deres menukort.

Er der andre der har idéer? Jeg tænkte på måske en lille intim restaurant og
så et godt teaterstykke. Hvem kan anbefale noget?

/Nick

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-03-04 19:41

Nick skrev:

> Tak for et godt forslag, men de serverer ikke til selskaber
> mindre end 8 personer, i hvert fald iflg. deres menukort.

Prøv lige at slå på tråden - jeg er næsten 100% sikker på at de
osse serverer for par og enkeltpersoner.

Fra : Christina G

Dato : 27-03-04 20:29

"Nick" <newsSLETMIG@skudenSLETMIG.dk> wrote in message

> Er der andre der har idéer? Jeg tænkte på måske en lille intim restaurant
og
> så et godt teaterstykke. Hvem kan anbefale noget?
>
> /Nick

Hej Nick,

nu er jeg bedst til teaterstykkerne - hvad er I til? Og hvornår er det mere
præcis? Jeg vil gerne komme med nogle bud, så er der sikkert en anden her,
som kan finde den passende restaurant i nærheden.

Christina

Fra : Nick

Dato : 27-03-04 21:42

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Det er lørdag 10/4. Hvad kan du foreslå? Jeg aner ikke meget om hvad hun kan
li' af den slags, men noget der ikke er for outreret er nok det bedste.
Måske noget med humor?

/Nick

Fra : Christina G

Dato : 28-03-04 15:54

> [...]

kan
> li' af den slags, men noget der ikke er for outreret er nok det bedste.

Anders W Berthelsen, ham fra Krønikken, skal være med i et stykke ("Kopier"
af Caryl Churchill, en meget rost engelsk dramatiker) på Husets Teater på
Halmtorvet. Da de endnu ikke har haft premiere, kan jeg ikke sige så meget
om det, men hvis hun har set serien, så vil hun sikkert gerne se ham igen.
Ellers er der "Simon" på Østre Gasværk, rigtig god underholdning, ikke noget
med dybe følelser eller noget man skal tænke over bagefter.
På Betty Nansen spiller de "Sommergæster" af Gorki, instrueret af Peter
Langdal. Jeg har endnu ikke set det, men de har fået fine anmeldelser og
mine teatervenner (jeg læser teatervidenskab) har også kun udtalt sig
positiv.
Lige ved siden af Betty Nansen ligger Bjørnekælderen hvor man kan spise
rigtig godt.
Håber det kan hjælpe lidt. Husk at man spiller kl 16/17 om lørdagen, så I
har tid til en lang og hyggelig aften bagefter.

Christina

Fra : Nick

Dato : 29-03-04 18:53

> Håber det kan hjælpe lidt. Husk at man spiller kl 16/17 om lørdagen, så I
> har tid til en lang og hyggelig aften bagefter.

Tak for de gode forslag til jer alle.

Jeg har fundet på et passende kompromis... at reservere bord i
Teaterkælderen. Så er der beværtning og underholdning på samme tid

/Nick

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-03-04 21:15

"Nick" <newsSLETMIG@skudenSLETMIG.dk> wrote in message

> Jeg har fundet på et passende kompromis... at reservere bord i
> Teaterkælderen. Så er der beværtning og underholdning på samme tid

Sørg for, at have _rigtig_ god tid, hvis I overhovedet når at få maden inden
forestillingen. Og ja, jeg har rigtigt dårlige erfaringer med netop dét
arrangement.

--
-Jens B.

Fra : Nick

Dato : 30-03-04 20:20

"Nick" <newsSLETMIG@skudenSLETMIG.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fundet på et passende kompromis... at reservere bord i
> Teaterkælderen. Så er der beværtning og underholdning på samme tid

Tror I ikke de meldr, at de har lukket påskelørdag? VRÆÆÆÆL!

Andre gode idéer? Helst noget i samme duer, det er da ret smart at man kan
spise og bliver underholdt samtidig.

/Nick

Fra : Ole Stigaard

Dato : 30-03-04 22:08

On Tue, 30 Mar 2004 21:19:36 +0200, Nick <newsSLETMIG@skudenSLETMIG.dk>
wrote:

> Tror I ikke de meldr, at de har lukket påskelørdag? VRÆÆÆÆL!
>
> Andre gode idéer? Helst noget i samme duer, det er da ret smart at man
> kan
> spise og bliver underholdt samtidig.

Alle teatre har lukket fire dage i træk i påsken, selv teaterfolk har brug
for at holde fri en gang imellem.
Men hvad med at lave en middag fra et teaterstykke? Jeg er sikker på, at
Christina kan huske et eller andet stykke med en fantastisk menu. Det
eneste, jeg kan komme i tanke om er 90 års fødselsdagen

Ole S

Fra : Vibe Renée Friborg

Dato : 30-03-04 23:23

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message
> Men hvad med at lave en middag fra et teaterstykke?

Gås med ristede kastanjer og rødkål fra Max Frischs 'Herr Biedermann und die
Brandstifter.' Det er nok liiige lidt for meget

Dette er måske starten på en ny tråd?

- Vibe

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 31-03-04 08:46

On Tue, 30 Mar 2004 23:08:10 +0200, Ole Stigaard
> [...]

>Christina kan huske et eller andet stykke med en fantastisk menu. Det
>eneste, jeg kan komme i tanke om er 90 års fødselsdagen

Hvad med Babettes Gæstebud - se filmen, spis maden (kræver nok lidt
forberedelse...

KS

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-04-04 23:32

Nick skrev:

> Tak for et godt forslag, men de serverer ikke til selskaber
> mindre end 8 personer, i hvert fald iflg. deres menukort.

Nu har jeg snakket med en veninde som er søster til en kok der
arbejder i Den Gule Cottage. Hun siger at "selvfølgelig tager
de da imod selskaber på mindre end 8 personer".

Fra : Nick

Dato : 09-04-04 06:19

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg snakket med en veninde som er søster til en kok der
> arbejder i Den Gule Cottage. Hun siger at "selvfølgelig tager
> de da imod selskaber på mindre end 8 personer".

Tak for hjælpen. Nu har jeg jo allerede fundet et andet sted, men for en
ordens skyld, bør du lige sige til hende, at de burde ændre deres
hjemmeside/menukort...

God påske!

/Nick

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-04-04 08:58

Nick skrev:

> Nu har jeg jo allerede fundet et andet sted, men for en ordens
> skyld, bør du lige sige til hende, at [DGC] burde ændre deres
> hjemmeside/menukort...

Jep, det er sat i gang.

Fra : Nils Bo Hermansen

Dato : 27-03-04 22:03

Et perfekt sted som du aldrig vil glemme i Køge.
Intimt og romantisk.
http://www.horizonten.dk

Nils

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 31-03-04 09:18

kelds@ofir.dk writes:
>Hvad med Babettes Gæstebud - se filmen, spis maden (kræver nok lidt
>forberedelse...

Ja for hulen - den menu kunne jeg godt tænke mig at prøve - er der nogen
der ved hvor man kan få en frisk havskilpadde?

Er der nogen der ved om menuen findes beskrevet i opskriftform?

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11