Andet multimedie
bentjuul 3670
[Illustrator CS] Select Next Object Below
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 14:11

Hej,

Jeg kæmper altid en kamp med at få det rigtige objekt valgt i
Illustrator, hvis der ligger flere objekter ovenpå hinanden.
I InDesign er det så dejligt nemt, da man blot kan holde Ctrl-
tasten nede og klikke indtil man har det ønskede objekt valgt,
men i Illustrator er det en plage.

Der er tilsyneladende mulighed for det i Select-menuen, hvor
standardgenvejen er Ctrl + Alt + ] for Next Object Above og
Ctrl + Alt + [ for Next Object Below, men jeg kan ikke få det
til at virke med dansk tastaturlayout.
Jeg kan selvfølgelig ændre genvejene til noget andet, men har
pt. problemer med at finde en genvej, som er til at huske, og
som ikke er optaget.

Findes der ikke en genvej ala den i InDesign? Altså noget i
retning af Ctrl + klik, Ctrl + Alt + klik, eller noget i den
stil? Jeg er næsten sikker på at man har kunnet det engang i
en af de tidligere Illustrator-versioner.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 14:55

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg kan selvfølgelig ændre genvejene til noget andet, men har
> pt. problemer med at finde en genvej, som er til at huske, og
> som ikke er optaget.

Nå, nu fandt jeg på at bruge Shift + Ctrl + Alt + A for Next
Object Above og Shift + Ctrl + Alt + B for Next Object Below,
men hold da op hvor er det bøvlet sammelignet med InDesigns
Ctrl + klik.

--
Hilsen
Madsen