Gode oplysninger
Fra : Lars

Dato : 27-03-04 10:59

www.madprocenter.dk er en rigtig god hjemmeside med mange gode
oplysninger.

Jeg har også lige fået beregnet mit BMI på http://www.bmi25plus.dk.

Mvh
Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-03-04 17:07

"Lars" <ltb162@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:atja60ha6v4hc545aqo4rck7j9ov4897of@4ax.com...

> www.madprocenter.dk er en rigtig god hjemmeside med mange gode
> oplysninger.

Det er jeg ikke enig i! Jeg synes det er et aldeles irriterende website med
reklamer, der ikke bare popper op midt på siden, men som også bliver
hængende på siden alt for længe.

> Jeg har også lige fået beregnet mit BMI på http://www.bmi25plus.dk.

Du er kvik.... der er tale om et website, der er åbnet netop i dag.

BMI er i øvrigt en ret intetsigende størrelse - men man kan få det beregnet
på utallige sider, der byder på meget andet. Hvorfor du lige nævner
ovenstående side, der ikke byder på noget særligt udover den ret ubrugelige
BMI-beregning, fatter jeg derfor ikke.

..... medmindre du har særlige interesser i et eller flere af de to websites
og ene og alene har haft til hensigt at poste reklame i strid med reglerne?

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars

Dato : 27-03-04 21:10

On Sat, 27 Mar 2004 17:07:06 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det er jeg ikke enig i! Jeg synes det er et aldeles irriterende website med
>reklamer, der ikke bare popper op midt på siden, men som også bliver

Nu tænkte jeg mere på de informationer som de stiller tilo rådighed,
og ikke på om den pynter!!
Og vi er heldigvis nogen der har forståelse for, at man betaler for
det man får. Jeg vil nødig med dig i Brugsen...

>Du er kvik.... der er tale om et website, der er åbnet netop i dag.
Du er til gængæld ikke så kvik...
Et opslag hos DK Hostmaster viser noget andet...

>BMI er i øvrigt en ret intetsigende størrelse - men man kan få det beregnet
Intetsigende størrelse?
Mon ikke dit noget negative weekend humør skyldes at dit BMI tal
ligger i det røde område
> [...]
>og ene og alene har haft til hensigt at poste reklame i strid med reglerne?
Næhh, jeg har ingen interesse i nogen af siderne, men fik de to links
af en bekendt sammen med en del andre som ikke har med 'helbred' at
gøre.

Mvh
Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-04 08:44

> Nu tænkte jeg mere på de informationer som de stiller til rådighed,
> og ikke på om den pynter!!

Jeg tænker nu OGSÅ på - før jeg anbefaler folk et website - om det er
brugervenligt - om informationen er nemt tilgængelig og brugbar. I dette
tilfælde er den ikke engang brugbar for folk på en slankekur

Når jeg eksempelvis søger på hakket oksekød så får jeg nogle totalt
ubrugelige procenter - ikke på hakket oksekød generelt, som jeg slet ikke
kan finde, men derimod på "Hakket dansk kød, Hakket økologisk oksekød 16-18%
fra Fakta A/S"

HALLO; siger jeg bare. Jeg har tit brug for hakket oksekød. Men det har
endnu aldrig været "Hakket økologisk oksekød 16-18% fra Fakta A/S". Og det
bliver det heller aldrig.

Under alle omstændigheder er det ret ubrugeligt at vide, at energien i et
kødprodukt fordeler sig således: "Fedt : 66,6 %,
Kulhydrat : 0 %, Protein : 35,05 %"

Det havde været mere nyttigt at kende mængderne frem for procenterne!

Jeg vil derfor stadig mene, at det omtalte website har pisseirriterende
reklamer og af flere årsager er brugeruvenligt og ret ubrugeligt. På grund
af sin opbygning og sit indhold.

> Og vi er heldigvis nogen der har forståelse for, at man betaler for
> det man får.

Jeg vil MEGET gerne betale for, det jeg får - hvis jeg kan bruge, det jeg
får. I dette tilfælde synes jeg ikke, der er noget, der er værd at betale
for. De oplysninger der nævnes på websitet står også på de produkter, der
nævnes. Oplysninger er med andre ord tilgængelige på en mere direkte og
gratis måde.

Og som nævnt.. reklameformen på det omtalte website er godt nok skrækkelig.
Websitets primære målgruppe er tydeligvis ikke brugerne - men derimod, som
det oplyses:

"....Fødevareproducenter og dagligvareformidlere som ønsker at markedsføre
deres produktsortiment overfor et meget specifikt samfundssegment."

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-03-04 12:07

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> website med reklamer, der ikke bare popper op midt på siden, men som
> også bliver hængende på siden alt for længe.

popup reklamer er der råd for ;)
http://toolbar.google.com/

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-04 18:02

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> popup reklamer er der råd for ;)

Dit råd virker i mange tilfælde, men ikke på alle popup-reklamer og heller
ikke i det konkrete tilfælde.

Prisen for at bruge Googles toolbar til at fjerne popupreklamer er i øvrigt,
at man videresender oplysninger til Google om, hvilke sites man surfer på.
Sådanne informationer er guld værd for annoncører.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-03-04 20:34

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Dit råd virker i mange tilfælde, men ikke på alle popup-reklamer og
> heller ikke i det konkrete tilfælde.

jeg har siden jeg fik toolbaren installeret ikke haft de ekstreme popup
reklamer (eller i visse tilfælde bevidste popup vinduer) på nogen sites....
(du ved, de sites hvor der kommer 4 popups i løbet af 3 sec og bare åbner en
ny hvis man lukker for en)
den reklame du omtaler var at se i mit vindue i sammenlagt 4 sekunder....
ikke noget der for mig er et problem ellers...... så interessant er teksten
der gemmer sig bag heller ikke.. og den tid bruger jeg bare på at se mig
lidt om og finde ud af at navigere på siden..... men det er vel et spørgsmål
om smag og behag....

jeg lader mig ikke længere så nemt irritere over popups fordi jeg netop har
toolbaren til at tage de _rigtig_ trælse....

> Prisen for at bruge Googles toolbar til at fjerne popupreklamer er i
> øvrigt, at man videresender oplysninger til Google om, hvilke sites
> man surfer på. Sådanne informationer er guld værd for annoncører.

tja, og?? hvis det tjener formålet og ellers ikke har nogen indflydelse på
dit surfen rundt, så kan jeg ikke se hvad problemet er ;)