Håndfrit sæt kan ikke fungere......
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 10:07

Jeg har nu haft min Audi A6/2.6/1995 hos SMC-biler i Hillerød 6 gange. De
har skullet montere mit håndfrie telefonsæt, som virkede helt perfekt i min
gamle A6/2.0/1995.

For at sikre, at telefonen kunne monteres uden problemer, flyttede jeg min
Blaupunkt radio med fra den gamle Audi.

I den "nye" A6'er er der tilsyneladende forstærkere monteret på hver
højtaler (et BOSE-system), som gør, at telefon-mute-sættet ikke kan fungere.
SMC-biler har endda sendt bilen ind til deres ekspert på området, som heller
ikke kan finde en løsning.

Som om det ikke var nok er min telefon en Ericsson T68, som ikke har en
ekstern antennetilslutning. Det betyder, at hele bilen runger af støj, når
jeg taler i telefon, og når telefonen skifter sendemaster. Det problem var
der slet ikke i den gamle Audi. Det skal siges, at der er monteret en form
for støjfilter.

Samlet set kan anlægget slet ikke bruges.

Jeg overvejer at skifte telefonen til en med ekstern antennetilslutning og
samtidig få monteret en antenne på bilen.

Men hvordan klarer jeg lige problemet med mute-sættet???

Jeg er virkelig i vildrede!

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 27-03-04 11:02

> Jeg overvejer at skifte telefonen til en med ekstern antennetilslutning og
> samtidig få monteret en antenne på bilen.
>
> Men hvordan klarer jeg lige problemet med mute-sættet???
>
> Jeg er virkelig i vildrede!

Prøv at kontakte lfaudio i Risskov ved Århus. Jeg ved at de monterer mange
håndfri sæt og er virkeligt dygtige til det med bilaudio. En af mine venner
har fået monteret et T68i håndfri sæt i sin Honda CR-V derude, og det
fungerer upåklageligt... Prøv i hvert fald at spørge dem, om de tror det kan
løses...

/Kasper Hansen

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 11:41

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message

> [...]
> har fået monteret et T68i håndfri sæt i sin Honda CR-V derude, og det
> fungerer upåklageligt... Prøv i hvert fald at spørge dem, om de tror det
Tak for info. Jeg vil prøve at kontakte dem - men det "sjove" er jo rent
faktisk, at hele håndsættet, telefonen og radioen fungerede upåklageligt i
min gamle Audi A6 fra 1995. Den "nye" er også fra 1995!

Fra : SNiP

Dato : 27-03-04 14:13

Henrik Steffensen wrote:
> [...]
> fungere. SMC-biler har endda sendt bilen ind til deres ekspert på
> området, som heller ikke kan finde en løsning.

Til sådan en fin bil, ville jeg invistere i en autoradio der har bluetooth,
eller indbygget indgang til en mobillos og så en mobillos der passer til :)

/J

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 14:29

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message

> Til sådan en fin bil, ville jeg invistere i en autoradio der har
bluetooth,
> eller indbygget indgang til en mobillos og så en mobillos der passer til
:)
Jeg har spekuleret på at købe et Bluetooth-sæt, men det forventer jeg vil
give nøjagtigt de samme problemer som det andet. Bluetooth-sættet fungerer
jo - som jeg har forstået det - som en avanceret muteboks, der muter radioen
og som samtidig sender lyden ud i højtalerne. Og derfor tror jeg ikke, det
løser problemet.

Hvilken radio har indbygget bluetooth?

Fra : Per Michael Peen

Dato : 27-03-04 18:45

> [...]
radioen
> og som samtidig sender lyden ud i højtalerne. Og derfor tror jeg ikke, det

Bluetooth er en standart for mobiltllefon og tilbehør så som PC, printer,
håndfrit sæt og netværk så det er ikke kun som en avanceret muteboks