Symptomer på skævt topstykke
Fra : Brian

Dato : 26-03-04 22:05

Hejsa

Hvad vil symptomerne på et skævt topstykke, typisk være ?
Kan man evt. se det på tændrøret ?

/Brian

Fra : Henning Lund

Dato : 26-03-04 22:12

Brian skrev:

> Hejsa
>
> Hvad vil symptomerne på et skævt topstykke, typisk være ?

Kompressionen fiser ud, men det er meget meget sjældent et topstykke
bliver skævt.

> Kan man evt. se det på tændrøret ?

Slet ikke.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Brian

Dato : 26-03-04 23:04

Hejsa

Henning Lund skrev:

> Slet ikke.

Takker for det kvikke svar

/Brian

Fra : RpR

Dato : 27-03-04 14:24

> Hvad vil symptomerne på et skævt topstykke, typisk være ?

Topstykket holder ikke tæt ved pakningen selvom du har skiftet pakningen til
en ny og krydsspændt topstykket.
Det er som Henning skriver sjældent et topstykke bliver skævt, men en god
måde at få det skævt på er at afmontere det lige efter motoren har været
startet.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Henning Lund

Dato : 27-03-04 19:45

RpR skrev:

> Det er som Henning skriver sjældent et topstykke bliver skævt, men en
> god måde at få det skævt på er at afmontere det lige efter motoren
> har været startet.

Eller planslibe det på en trappe Ja jeg har sq set det ske.

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-03-04 12:05

Henning Lund (falsk_adresse@noget.invalid) skrev følgende:

> Eller planslibe det på en trappe Ja jeg har sq set det ske.

Det har jeg tit gjort.... Det går pænt hurtigt. Og så bliver det
selvfølgelig rettet af på anden vis bagefter. Men hvis man ikke lige har
adgang til en drejebænk er det da et fint alternativ. Det tager sq lang tid
at drøne 2-4 mm af med sandpapir. :)

- Martin

Fra : RpR

Dato : 28-03-04 13:09

> [...]
> selvfølgelig rettet af på anden vis bagefter. Men hvis man ikke lige har
> adgang til en drejebænk er det da et fint alternativ. Det tager sq lang

Hvis underlaget er 100% jævnt så kan man sagtens plane et topstykke derpå så
det bliver tæt.
At det så kun er noget man skal give sig i kast med på de gamle motorer uden
squishband er så noget andet.

Fra : Johnny

Dato : 28-03-04 19:30

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> At det så kun er noget man skal give sig i kast med på de gamle motorer
uden
> squishband er så noget andet.

Man kan sagtens plane et topstykke fra "nye" motorer med squishband. I flg.
A. Graham Bell's bog om tuning af 2-takts motorer bliver produktet af
masseproduktion ofte for dårligt. Man tjekker selvfølgelig om højden er
korrekt inden man begynder :)

Fra : RpR

Dato : 28-03-04 20:50

> [...]
> A. Graham Bell's bog om tuning af 2-takts motorer bliver produktet af
> masseproduktion ofte for dårligt. Man tjekker selvfølgelig om højden er

Rigtigt nok, men så skal forbrændingskammeret uddrejes så
kompressionsforholdet stadigvæk passer, medmindre self' det i forvejen er
meget lavt.