Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laves nemmest skærmudklip
Fra : Ole Pagh

Dato : 26-03-04 22:02

Jeg håber at det er den rigtige gruppe, ellers henvis mig gerne til ...

Til dokumentation af et teknisk program med mange variable parametre og
indtastede formler, har jeg behov for at tage 'snapshots' af en del aktive
dialogbokse og så indsætte dem i et Word dokument.

Findes der et program eller en metode således at det kun er den aktive boks
(den med blå bjælke) der kopieres, eller er jeg nød til at tage et komplet
screenshot og derefter klippe den relevante boks ud i et
billedbehandlingsprogram, f.eks. PSP.

Jeg har tidligere brugt metoden med komplet screenshot, men synes at det er
lidt tungt, og ved klipning i billedbehandlingsprogrammet kommer der let
enten for meget baggrund med eller også får jeg ikke hele boksen med.

PS. Jeg er lidt novice på det område, og det er sjældent jeg har behov for
at lave en 20 siders brugsvejledning med skærmudklip.

--
Hilsen
Ole Pagh

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-03-04 22:09

On Fri, 26 Mar 2004 22:01:56 +0100, Ole Pagh wrote:

> Jeg håber at det er den rigtige gruppe, ellers henvis mig gerne til ...

Evt. news:dk.edb.system.ms-windows

> [...]
> (den med blå bjælke) der kopieres, eller er jeg nød til at tage et komplet
> screenshot og derefter klippe den relevante boks ud i et

[Alt] + [Print Screen] tager ikke alt men kun det aktive vindue.

Ellers prøv MWSnap. Det kan let tage en masse screenshots og gemme dem som
billedfiler. Så kan man jonglere vidre med dem senere.
http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

--
Mvh. Lars

Fra : Ole Pagh

Dato : 26-03-04 22:29

Lars Jørgensen wrote:

> [Alt] + [Print Screen] tager ikke alt men kun det aktive vindue.

Av for en flovmand.
Det viste jeg faktisk ikke, eller rettere jeg har som vist mange andre ikke
sat mig ind i mere end de oftest anvendte shortcut.

Tak.

Hilsen ole