/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
rust?
Fra : tb


Dato : 26-03-04 21:46

Jeg har nu prøvet at sandblæse + hammerite zink grunder + lak og jeg har
prøvet med min dremmel først.

Alligevel : 2 mdr efter pibler rusten frem

Jeg har tjekket bagsiden, og der er ingenting.

HVAD skal jeg gøre ?
Virker rust omdannere, rust stop eller noget ? Mærker. Hjælp :-/


Felicia 97 - på vej til at skifte farve :-/



 
 
Kim Kristensen (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 27-03-04 00:26


"tb" <dsl142004-FJERN-@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c424u9$107a$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har nu prøvet at sandblæse + hammerite zink grunder + lak og jeg har
> prøvet med min dremmel først.
>
> Alligevel : 2 mdr efter pibler rusten frem
>
> Jeg har tjekket bagsiden, og der er ingenting.
>
> HVAD skal jeg gøre ?
> Virker rust omdannere, rust stop eller noget ? Mærker. Hjælp :-/
>
>
> Felicia 97 - på vej til at skifte farve :-/
>
>
Det er jo svært at komme helt I bund på et rustkrater, så det er nok fordi
der stadig er rust tilbage. En punktsandblæser skulle kunne klare det, mange
professionelle bruger den metode. Jeg mener at min svigerfaders er fra
Harald Nyborg, men den kan sikkert fås i værktøjsmagasiner og byggemarkeder.

Med venlig hilsen Kim



Møller (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 27-03-04 08:56


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:4064bbea$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "tb" <dsl142004-FJERN-@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:c424u9$107a$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har nu prøvet at sandblæse + hammerite zink grunder + lak og jeg har
> > prøvet med min dremmel først.
> >
> > Alligevel : 2 mdr efter pibler rusten frem
> >
> > Jeg har tjekket bagsiden, og der er ingenting.
> >
> > HVAD skal jeg gøre ?
> > Virker rust omdannere, rust stop eller noget ? Mærker. Hjælp :-/
> >
> >
> > Felicia 97 - på vej til at skifte farve :-/
> >
> >
> Det er jo svært at komme helt I bund på et rustkrater, så det er nok fordi
> der stadig er rust tilbage. En punktsandblæser skulle kunne klare det,
mange
> professionelle bruger den metode. Jeg mener at min svigerfaders er fra
> Harald Nyborg, men den kan sikkert fås i værktøjsmagasiner og
byggemarkeder.
>
> Med venlig hilsen Kim
>

Da jeg for en del år siden var uheldig at købe en bil, hvor der var brugt
dårlig karosserimateriale, havde jeg også rustproblemer.
Fabrikken gik over til en anden leverandør efter 1 år, men det var nok til
at renommeet var ødelagt i mange år, p.g.a konkurrenternes massive
kampagner.
Jeg investerede i en kompressor men der er nogle helt basale forholdsregler
man skal tage:

1: der skal være vandudskiller på kompressoren
2. det skal være ovntørret skarpt kvarts gerne 0,3-0,5 mm
3. der skal grundes inde 15 min. I DK har vi en forholdsvis relativt højt
dunkpunkttemperatur, hvilket betyder, at hvis du sandblæser i varmt vejer,
og bilen køler blot lidt ned, så har du rustangreb på nyrensede steder.(se
pare på den øl du tog fra ned fra køleskabet, vandet driver ned af den! Den
varme omgivne luft indeholder megen vanddamp, der kondenserer på den blot
lidt koldere ølflaske.
4. det skal være en god grunder, den gamle Galvafroid kaldet
koldgalvanisering er efter min mening den bedste jeg har prøvet, de
zinkgrundere jeg har prøvet på trykdåser har jeg ikke haft god erfaring med.
5. Galvafraiden skal tørre i ca. 14 dage, det er det værste, men giv hellere
to tynde lag en et tykt.
6. brug samme maling som oprindelig
7 vent mindst 14 dage før du polerer blidt.
8 og endelig polering efter ca. 3 mdr. hvis det er en af de normale
autolakker, der kan være på vandig basis,

Og så holdt det.
I bunden:
det samme, men ingen maling kun undervognsbeskyttelse oven på Galvafraiden,
og det holdt:

Det var en Citroëns GS fra 1974: da jeg solgte den i 1984 var den nysynet og
jeg fik en god pris !
Kan den slås ?
Normalt var de væk efter 6 år
Det har ikke afholdt mig fra at køre i PSA biler siden.
Jeg var i en periode lige over i Opel og Ford, men aldrig mere, men det er
jo heldigvis en temperamentssag.
Det er jo godt, at der er biler til alle smag.
--

Møller



Olesen (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 27-03-04 09:05


"Møller" <Bil@nyhe.dk> skrev i en meddelelse
news:40653382$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Jeg var i en periode lige over i Opel og Ford, men aldrig mere, men det er
> jo heldigvis en temperamentssag.

Nemmelig.
Jeg gav 12.000,- for min for 4 år siden og
kan snildt få det samme idag. Måske mer'.
Og det er jo ikke så galt..

> Det er jo godt, at der er biler til alle smag.

Uha ja..og pengepung.
-hvad var det regeringen snakke om hvad
angår reg.afgift ved nykøb ???



tb (27-03-2004)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 27-03-04 10:30


> 4. det skal være en god grunder, den gamle Galvafroid kaldet
> koldgalvanisering er efter min mening den bedste jeg har prøvet, de
> zinkgrundere jeg har prøvet på trykdåser har jeg ikke haft god erfaring
med.


av av av den var dyr Nå, men Råd og Dåd havde den, så nu er den
indkøbt, og vi må se om den + noget nyt sandblæsning kan få bugt med den
uønskede farve

tak for input



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste