Iceplanet DVD anmeldelse
Fra : Kim2000

Dato : 26-03-04 21:28

Dette er en anmeldelse, dels fordi jeg synes man som new-comer i gruppen
skal vise lidt velvilje, dels fordi jeg egentlig også gerne vil have folk
besøger min hjemmeside, der henvises til i signaturen, men mest fordi jeg
bare måtte have det ud efter at have kæmpet mig igennem denne film - eller
hvad man nu skal kalde det.

Ice Planet - DVD

Når man har instrueret mere end 30 Star Trek afsnit skulle man jo synes at
man har en vis erfaring i at lave fornuftig sci-fi indenfor et fornuftigt
budget.

Nå, men Jorden overfaldes og smadres i de første ti minutter, dernæst
flygter man til en isplanet skarpt forfulgt af de mystiske rumvæsner. Fem
minutter senere er man etablerede på planeten og dernæst slæbes vi igennem
en forfærdelig dialog, der kun overgås af de mildt talt elendigt udførte
effekter. Først og fremmest kan man udmærket se at det er optaget på blå
skærm, dermed føler man sig oftest henført til et dårligt udført
computerspil fra midten af halvfemserne.

Historien er helt hen i vejret til en 80 minutters film, så tempoet er alt
for højt. Vi føler intet for karaktererne og vi er bedøvende ligeglade med
hvem der lever og dør. Faktisk er det lidt svært at finde rundt i hvem der
er hvem.

Historien er i og for sig ikke så dum igen for genren, men man har valgt at
koge mindst 8-9 timers historie ned til 80 minutter, og det er helt tydeligt
at budgettet slet ikke har været højt nok. Specialeffektsfolkene er ganske
enkelt ikke gode nok, instruktøren er enten ikke god nok eller er blevet
bundet på hænder og fødder. Og skuespillerne er både castet elendigt og er
hentet fra den dårligste B-film.

Tilbage står vi med en forvirrende handling, alt for meget der skal
fortælles i alen lange intetsigende dialoger udført af dårlige skuespillere,
der vil få skuespillere som dem fra Hvide Løgne til at fremstå godt. Alt
imens vi vælter rundt sceneskift, hvor der er for store spring i handlingen.

Det her er noget bæ, men du kan finde den hos Blockbuster og Q8

--
www.damat.dk - helse og blad forlag for bl.a. Bladet Om Windows

Fra : Madsen

Dato : 26-03-04 21:57

On Fri, 26 Mar 2004 21:28:08 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Det her er noget bæ, men du kan finde den hos Blockbuster og Q8

Ja, det kan jeg kun tilslutte mig 100%

Jeg var så uforsigtig at leje den hos BB for et
par måneder siden og det er da vist den dårligste
sci-fi film jeg nogensinde har set.
Eller jeg skulle måske sige "ikke set", for jeg
småblundede under det meste af den sidste
time.

BB skulle skamme sig, at have så dårlige
film på deres hylder.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 22:38

"Madsen" <madsen@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan jeg kun tilslutte mig 100%

Jeg ser dine 100% og hæver med 10% for den er godt nok ringe.

> [...]
> småblundede under det meste af den sidste
> time.
>
> BB skulle skamme sig, at have så dårlige

Jeg synes at erindre, at det var oplægget til en tv-serie (som forhåbentlig
aldrig blev til noget), er dog ikke helt sikker.

Janus A.

Fra : bb

Dato : 27-03-04 01:23

> [...]
>småblundede under det meste af den sidste
>time.
>
>BB skulle skamme sig, at have så dårlige

enig - den er godt nok ringe

Fra : Archangel

Dato : 04-04-04 01:31

>Det her er noget bæ, men du kan finde den hos Blockbuster og Q8

Ja, jeg kan kun tilslutte mig din og andres kommentarer.

Jeg har så uforsigtig at KØBE filmen på DVD. Fik øje på den via et
site, og efter at have læst handlingen, syntes jeg at her har en film
værd at se, men ak og ve... Aldrig har jeg fortrudt at have betalt kr.
199,00 for sådan noget bras.

læs bare her, hvordan filmen blev beskrvet på den's site:

"H5B5 MEDIA ANNOUNCES END OF PRODUCTION ON FUTURISTIC ADVENTURE SERIES
ICE PLANET
TV Series Pilot Wraps Filming and is Due For Release in 2001

ICE PLANET is a sensational new TV series about the futuristic
adventures of a group of humans marooned on a mysterious frozen
planet. A great galactic epic reminiscent of our legends of old, it
will captivate the imagination of viewers of all ages.

Combining the best elements of grand adventures like Star Wars, with
an ongoing weekly drama and deepening mystery, ICE PLANET weaves an
incredible new world, blending a classic heroic tale and an ensemble
of dynamic characters with spectacular, state-of-the-art visual
effects.

The acclaimed production team includes the well-known director Rick
Kolbe, celebrated for his success with science fiction pilots and
series TV, particularly the Star Trek franchise, and the award-winning
VFX supervisor John Schlag, who is overseeing ICE PLANET's dazzling
visual magic.

The series features an exciting international ensemble cast, including
leading actors Wes Studi and Sab Shimono, Valera Nikolaev, Rae Baker,
Gregory Millar, Reiner Schöne, and star-quality newcomers James
O'Shea, Amber Willenborg, and Anna Brüggemann.

ICE PLANET is developed and produced for the international market by
H5B5 Media AG, an international film and television production group
based in Munich, Germany.

The Tale

A few hundred years from now an asteroid bearing a strange ice crystal
crashes in the forests of Sumatra. The authorities turn to an aging,
once-famous scientist, who discovers a warning encoded in the crystal.
Soon a terrifying attack is launched upon the Earth, but the scientist
and a shipful of mostly young cadets escape through a Space-Time Rend.
Catapulted deep into an unknown galaxy, far beyond where any human has
ever gone, they land on a mysterious blue planet that seems to have
been awaiting them….the ICE PLANET.

The series tracks the continuing adventures of our marooned travelers
as they struggle to survive in this frozen landscape and unlock the
secrets of their strange new world. With the discovery of the Aleph
Tree, a mysterious cosmological database hidden deep in the planet,
the quest for knowledge begins. Who are the alien creatures to whom
their fate is tied-the Skorps, the Zedoni, and the Ice Beings-and who
is responsible for the devastation of Earth? The saga of our travelers
will unfold slowly, and they will each be fiercely challenged and in
the end transformed by the powerful destiny that awaits them.

In the ICE PLANET pilot, we see the opening chapter of our epic
tale-how these travelers came to be trapped on this forbidding alien
planet, along with the first clues as to why they were lured there.
Each episode is a riveting adventure framed by an unknown narrator
from an unspecified time, who introduces the ongoing story preserved
in the mythic record of their travels-known to us only as the ICE
PLANET Archives... "

Min mening efter at have set filmen og sammenlignede med ovenstående
beskrivelse - Hvabehar??? havde jeg købt den forkerte film??

/Archangel

He who controls the Spice, controls the universe! (Dune - 1984)