Seat Leon TDI PD 150 HK
Fra : Patrick Blom

Dato : 26-03-04 19:00

Nogen der har erfaringer med nævnte model?
Lupo'en skal nok nærmest skiftes ud.

Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et monster
med en sådan boks!

God weekend.

/Patrick

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 19:14

> Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et
monster
> med en sådan boks!

Alternativt kunne du snuppe en helt ny TDi 130 hk med boks og klima.

Sådan en har min kammerat lige købt, og de sælges billigt ved forhandlerne
for tiden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 19:31

On Fri, 26 Mar 2004 19:13:43 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Alternativt kunne du snuppe en helt ny TDi 130 hk med boks og klima.
>Sådan en har min kammerat lige købt, og de sælges billigt ved forhandlerne
>for tiden.

Hvad er billigt?

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 21:09

Han fik en klækkelig firma-rabat.

Han slap 283.500 kronerinklusive 17"-fælge, tuningsboks (fra Landberg) med
forhandler-garanti og hele balladen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 21:15

On Fri, 26 Mar 2004 21:08:49 +0100, "Jan W Nielsen"

OK...
www.seat.dk - Seat Leon 1,9 TDI 130 Sport - kr. 279.979

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 21:17

med

> www.seat.dk - Seat Leon 1,9 TDI 130 Sport - kr. 279.979

Jep - mener han fortalte, han havde presset dem over 20.000 kroner i forhold
til listeprisen.

Det går lettere, når man kan dokumentere over 80.000 km´s erhvervskørsel om
året og kan få flåderabat. De er VILDE efter at få sådan en kunde, for de
tjener mere på ham, end på 3 andre alm kunder til en Ibiza 1,4.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 21:22

On Fri, 26 Mar 2004 21:16:58 +0100, "Jan W Nielsen"
> [...]

>til listeprisen.
>Det går lettere, når man kan dokumentere over 80.000 km´s erhvervskørsel om

Flåderabat få's ikke ift. km, men ift. antal biler, man køber
(min 7)

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 21:28

> Flåderabat få's ikke ift. km, men ift. antal biler, man køber
> (min 7)

Han talte om en rabat, som han KUN kunne få, hvis hans arbejdsgiver på tro
og love underskrev en blanket, der godtgjorde, at den ellers private bil
skulle bruges til massiv erhvervskørsel. Og den rabat var stor.

Mener den hed flåderabat - til virksomheder. Men den konkrete virksomhed
køber også rigtig mange biler.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-04 14:24

Hr. Mogens Knudsen wrote:
::: Jep - mener han fortalte, han havde presset dem over 20.000 kroner
::: i forhold til listeprisen.
::: Det går lettere, når man kan dokumentere over 80.000 km´s
::: erhvervskørsel om året og kan få flåderabat.
::
:: Flåderabat få's ikke ift. km, men ift. antal biler, man køber
:: (min 7)

Der er ikke antal på.

M.v.h.

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 27-03-04 14:29

On Sat, 27 Mar 2004 14:23:38 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Der er ikke antal på.

Det gælder hos Opel -> jeg kender en aut. Opel-forhandler

/Mogens

Fra : Kim Bernhart

Dato : 26-03-04 21:17

Hvad er normalprisen ? og hvilken model er det ?
Hilsen
Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 21:26

> Hvad er normalprisen ? og hvilken model er det ?

Kan ikke huske, hvad den hedder. Det er noget med noget "kampagne-noget", og
sådan..

Men den har ret meget udstyr.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Carsten Petersen

Dato : 27-03-04 14:56

> Kan ikke huske, hvad den hedder. Det er noget med noget "kampagne-noget",
og
> sådan..
>
> Men den har ret meget udstyr.

Toledo Plus.

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 22:07

On Fri, 26 Mar 2004 21:08:49 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> tuningsboks (fra Landberg) med forhandler-garanti

Næppe korrekt...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 22:18

> Næppe korrekt...

Jeg løber ikke hav vind.

Det står sågar i slutsedlen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Patrick Blom

Dato : 26-03-04 22:23

> Næppe korrekt...
>

> /Mogens

Hvorfor skal Jan i modvind for det? Kender en gut der har fået flåde rabat
på 35K for en 20VT Leon, blot fordi han kender en der kender en. Bilen er
udelukkende til privat brug. Han har en ford Galaxy som firmabil.

Kom ikke og påstå det ikke kan lade sig gøre! Eller var det Landbergboxen vi
snakker om? :)

Gutes wocheende!

/Patrick

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 22:27

> Kom ikke og påstå det ikke kan lade sig gøre! Eller var det Landbergboxen
vi
> snakker om? :)

Det var det sidste - men det KAN lade sig gøre. Jeg kender flere, der har
fået tilbudet.

Importøren hiver sig i håret, men forhandlerne gør det alligevel. Min ven
med Toledo TDi 130 er dog den eneste, der ligefrem har fået det skrevet ind
i kontrakten sort på hvidt. Forhandleren monterer den oven i købet for ham
og viser, hvordan den af- og påmonteres.

P.S.: Min kammesjuk er en hård forhandler - han lever af den slags.

> Gutes wocheende!

I lige måde.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-04 14:25

Jan W Nielsen wrote:
::
:: P.S.: Min kammesjuk er en hård forhandler - han lever af den slags.
::

Nok nærmere sælgeren der er et fjols.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-03-04 15:01

> :: P.S.: Min kammesjuk er en hård forhandler - han lever af den slags.

> Nok nærmere sælgeren der er et fjols.

De er det samme, hver gang han køber bil.

Mon ikke sælgerne, som min kammerat, laver en nøje beregning af, hvad de
tjener på en fyr,d er kører mellem 250.000 og 300.000 km på tre år, og så
dernæst når en løsning, hvor alle bliver tilfredse..?

Der løber immevæk en del olieskift, rep, dæk etc, etc på, når en bil kører
så langt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Landberg

Dato : 26-03-04 22:32

> [...]
> udelukkende til privat brug. Han har en ford Galaxy som firmabil.
>
> Kom ikke og påstå det ikke kan lade sig gøre! Eller var det Landbergboxen

Jeg tror det er FGA-boksen der er genstand for diskussion.....

Jeg har ærlig talt heller ikke kendskab til, at Seat-importøren har godkendt
min boks, men man ved jo aldrig. Et er teori, et andet praksis....

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 23:31

> Jeg har ærlig talt heller ikke kendskab til, at Seat-importøren har
godkendt
> min boks, men man ved jo aldrig.

Det har importøren ikke.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 27-03-04 06:07

On Fri, 26 Mar 2004 23:30:51 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det har importøren ikke.

Så et eller andet sted har jeg altså ret.

I tilfælde af havari gør en forhandler nok det, at han demonterer
boksen og tilkalder serviceinspektøren. "Svindel og humbug", men
OK for en bilejer, når blot garantien står nævnt i kontrakten...

/Mogens

Fra : Landberg

Dato : 26-03-04 22:03

> [...]
> Lupo'en skal nok nærmest skiftes ud.
>
> Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et

Det var sq noget af et spring fra en Lupo til sådan en djævel...

Jeg har selv haft kig på samme bil som dig. Den er rigtig fed. Den trækker
helt vildt og er rigtig sportslig - men.... For ca. 60.000kr mindre får du
en Leon Sport 130hk TDi PD. Med boks på er der ikke stor forskel mellem
motorerne - ca. 10hk og 10nm. Til gengæld har "den lille" markant mindre
turbotøven end modellen med 150hk fordi "den store" har en større turbo. Det
engelske blad Dieselcar skrev faktisk, at en 130hk TDi var hurtigere på de
første meter, fordi motoren var hurtigere i gang. Top Sport 150hk har lidt
mere udstyr, men det er detaljer. Bl.a. et skørtekit, som rigtigt nok ser
fedt ud, men som man jo ikke selv har så meget glæde af. Undervognen,
bremserne og sæderne er de samme. En 130hk TDi PD koster 280.000kr og jeg
vil tro, at du med det rette snakketøj vil kunne få Climatronic til 16.000kr
med i handlen.
En opresumering: Seat Leon Top Sport 150hk TDi PD er lidt af en drømmebil og
den trækker vildt. Den lyder også fedt, i betragtning af at det er en
diesel.... Der er også noget magisk over de tre røde bogstaver i TDI. Til
dagligt er den dog nok ikke verdens mest omgængelige bil da der er en del
turbotøven.
En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt så
"ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
Husk i øvrigt at bestille den med ESP. Det koster ikke ret meget ekstra
(3.000-4.000kr).

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Med en pige på godt to år og en pige på godt to dage - og derfor for lidt
plads i en Seat Leon Sport

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-03-04 22:12

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt så
> "ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.

En TDI PD 150 HK med boks kan dog nooooget mere :)

\Mandal

Fra : Landberg

Dato : 26-03-04 22:29

> En TDI PD 150 HK med boks kan dog nooooget mere :)

Ikke ret meget mere. Og de 452nm som den jeg satte en boks på fik var
faktisk max for kobling og motorophæng.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Patrick Blom

Dato : 26-03-04 22:12

> [...]
> "ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
> Husk i øvrigt at bestille den med ESP. Det koster ikke ret meget ekstra

Hej Landberg...

Jeg kan godt se det med 130 chippet vs. 150 standart. Men hvad nu hvis vi
siger 130 chippet mod 150 chippet. Er det så de 10 HK+10 NM du nævner?

/Patrick

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 22:20

> Men hvad nu hvis vi
> siger 130 chippet mod 150 chippet. Er det så de 10 HK+10 NM du nævner?

Det tror jeg.

TDi 150 hk får omkrrng 180 hk. TDi 130 får 160-170 hk.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Landberg

Dato : 26-03-04 22:28

> Det tror jeg.
>
> TDi 150 hk får omkrrng 180 hk. TDi 130 får 160-170 hk.

Korrekt. Som du har set på siden, så fik 150hk TDi PD'en 182hk og 452nm. En
130hk får omkring 170hk og 440nm. Jeg regner med at få målt en Seat Ibiza
130hk+ TDi PD i næste uge. Den er ret kvik - går fra 0-100km/t på 7.2
sekunder. Så snart jeg har målingen ryger den på siden. En 130hk TDi PD med
boks er der ikke rigtigt nogle negative ting ved. Ingen turbotøven af
betydning.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Carsten Petersen

Dato : 27-03-04 14:59

> [...]
med
> boks er der ikke rigtigt nogle negative ting ved. Ingen turbotøven af

Intet negativt nej, det kan jeg skrive under på!
Og tillykke med familieforøgelsen

Fra : Carsten Petersen

Dato : 27-03-04 15:05

> [...]
med
> boks er der ikke rigtigt nogle negative ting ved. Ingen turbotøven af

Har lige været hos Seat i Barcelona og prøve den kommende Seat Altea med 2.0
16V TDI 140 hk, kanon bil!
Hvad kan du mon gøre ved sådan en?

Fra : Landberg

Dato : 27-03-04 15:17

> Har lige været hos Seat i Barcelona og prøve den kommende Seat Altea med
2.0
> 16V TDI 140 hk, kanon bil!
> Hvad kan du mon gøre ved sådan en?

Det er jo så samme motor som i en VW Touran 2.0TDi - og sådan en har jeg sat
boks på....

http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm

441.5nm og 178hk. Den kan godt flytte sig.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Mogens K (Alfa Romeo~

Dato : 27-03-04 15:25

On Sat, 27 Mar 2004 15:16:38 +0100, "Landberg"
<thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:

>Det er jo så samme motor som i en VW Touran 2.0TDi - og sådan en har jeg sat
>boks på.... www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm
>441.5nm og 178hk. Den kan godt flytte sig.

Det lyder jo flot og ser også flot ud på "papiret". Omdrejningsspændet
ser også interessant ud. Hvorledes opleves sådan en bil ift. en
sportslig benzinbil på 3 liter - sportslig?

/Mogens

Fra : Landberg

Dato : 27-03-04 15:34

> Det lyder jo flot og ser også flot ud på "papiret". Omdrejningsspændet
> ser også interessant ud. Hvorledes opleves sådan en bil ift. en
> sportslig benzinbil på 3 liter - sportslig?

Trist nok har jeg ikke nået at prøve Touran'en selv. Boksen blev sendt til
ham. Han fik den monteret og derefter mødtes vi hos FDM i Aalborg for at få
den målt. Ham der kører i den er repræsentant og havde travlt, så det blev
bare til en måling og væk var han.
M.h.t. om en diesel er sportslig eller ej, så er det lidt et spørgsmål om
smag og behag. Jeg synes en diesel med et jævnt træk fra 1.500 til lidt over
4.000 omdr/min kan være rigtig sportslig, men lyden kommer ikke op på niveau
med en god benziner. F.eks. lyder en 150hk TDi PD fed og sportslig, mens min
egen 90hk bare lyder - af diesel... En 130hk TDi PD siger ikke så meget og
det virker sq lidt pudsigt at hamre fra 0-100km/t i en Ibiza på 7.2 sekunder
med en motorlyd der er særdeles afdæmpet. En benziner med rette lyd virker
hurtigere, selvom den skulle være langsommere. Jeg savner stadig min Xsara
VTS og det brøl den gav når den passerede 5.000omdr/min, men til dagligt er
en diesel meget mere anvendelig for mig, fordi kræfterne er der "altid".

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 22:10

Landberg wrote:

> MVH
>
> Thomas Landberg
> www.bokstuning.dk
>
> Med en pige på godt to år og en >pige på godt to dage< - og derfor for
> lidt plads i en Seat Leon Sport

Hey - te'løk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-03-04 22:19

> Thomas Landberg
> Med en pige på godt to år og en pige på godt to dage - og derfor for lidt
> plads i en Seat Leon Sport

Tillykke...!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Landberg

Dato : 26-03-04 22:29

> Tillykke...!

Takker

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-03-04 03:36

On Fri, 26 Mar 2004 22:02:43 +0100, "Landberg"

> [...]
>"ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
>Husk i øvrigt at bestille den med ESP. Det koster ikke ret meget ekstra

Skule jeg personligt vælge mellem en Leon eller en Toledo så ville jeg
jeg ikke tøve et sekund og vælge Toledoen. IMo er den væsentligt kønnere
end Leon'en.
Flemming Jacobsen

Fra : Carsten Petersen

Dato : 27-03-04 15:02

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

Det

> Skule jeg personligt vælge mellem en Leon eller en Toledo så ville jeg
> jeg ikke tøve et sekund og vælge Toledoen. IMo er den væsentligt kønnere
> end Leon'en.

Ja det er sjovt, de 2 biler er ens til og med bagdørene, men fremstår med
vidt forskellige karaktertræk. Jeg foretrækker også Toledo, men som en
28-årig kollega, der sværger til Leon udtrykte, "det er nok forskellen på
ung og gammel"! ARGH!