Hurtig hjælp til ribbensteg
Fra : Jacob

Dato : 26-03-04 17:48

Hej gruppe

Vi skal have ribbensteg her til aften. Ovnen er lige blevet tændt på 225,
men vi er lidt glemsomme

Først med sværen nedad i lidt vand og så efter en tid vendes den og salt på
og så videre i noget tid ik? Men hvor lang tid? Vi har ikke noget
stegetermometer.

-Jacob

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-03-04 17:58

"Jacob" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Først med sværen nedad i lidt vand og så efter en tid vendes den og salt

> og så videre i noget tid ik? Men hvor lang tid? Vi har ikke noget

Til sværen er sprød og passende brun

Hilsen Inger

Fra : Jacob

Dato : 26-03-04 18:06

Tilføjer lige..

Den vejer i øvrigt 524 gram

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-03-04 18:33

"Jacob" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tilføjer lige..
>
> Den vejer i øvrigt 524 gram

Ok - ret væsentligt )
Så ville jeg skrue ned for varmen til 175 grader efter et stykke tid og
kigge til den efter en times tid - alt efter tykkelsen (men den er vel ikke
særlig tyk?)
Hvis den virker mør - men sværen ikke er sprød og brun: Giv den lidt grill
eller skru HELT op for varmen til sidst.

Hilsen Inger