Italienske film
Fra : Michael Westi

Dato : 26-03-04 14:54

Nogen der ved om man kan opdrive
"Umberto D." & "Cykeltyven" på DVD i reg.2?

--
Mvh Michael
"Jazz is not dead.... it just smells funny (FZ)"

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 26-03-04 15:05

Michael Westi wrote:

> Nogen der ved om man kan opdrive
> "Umberto D." & "Cykeltyven" på DVD i reg.2?
>
> --
> Mvh Michael
> "Jazz is not dead.... it just smells funny (FZ)"

En del af Criterions udgivelser er egenligt region0, så det kan være at
deres Umberto D, også kan ses på en region2 afspiller.

Fra : Jesper

Dato : 26-03-04 15:21

Michael Westi <michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote:

> Nogen der ved om man kan opdrive
> "Umberto D." & "Cykeltyven" på DVD i reg.2?

Hvorfor pokker køber du ikke bare R1 versionerne? Hvis din DVD ikke kan
klare R1, så kan den enten modificeres til det eller også kan du købe en
kodefri afspiller for 400-500 kr.

Cykeltyven

http://laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=30826

Umberto D

http://laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=10524811773745257
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 26-03-04 17:56

"Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote in message

> Hvorfor pokker køber du ikke bare R1 versionerne? Hvis din DVD ikke kan
> klare R1, så kan den enten modificeres til det eller også kan du købe en
> kodefri afspiller for 400-500 kr.

Nu skal jeg ikke svare på andres vegne,
men her er et bud på en god grund:

Når jeg ser en film med engelsk tale, slår
jeg altid danske undertekster til, som jeg så
konsulterer, hvis dialogen er utydelig eller der
bruges begreber jeg ikke kender.
Når jeg ser en film på et andet fremmedsprog,
slår jeg danske undertekster til, ganske enkelt
fordi jeg ikke kan fremmedsproget.

Den mulighed har jeg ikke på R1. Der kan
jeg slå engelske undertekster til.
Men da engelsk ikke er mit primære sprog
skal hjernen bruge ekstra kræfter på at oversætte
den engelske tekst til dansk. Da hjernen nu fokuserer
mere på underteksterne bliver det sværere at følge med
i selve filmen.

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 26-03-04 18:20

Brian Nielsen <bn73@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> den engelske tekst til dansk. Da hjernen nu fokuserer
> mere på underteksterne bliver det sværere at følge med

Nu var det R2 han efterspurgte, ikke en dansk R2!

Der udgives R2 DVD'er i hele Vesteuropa, Nære Orient, Ægypten, Sydafrika
og Japan, take your pick!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 27-03-04 12:10

> Nu var det R2 han efterspurgte, ikke en dansk R2!
>
> Der udgives R2 DVD'er i hele Vesteuropa, Nære Orient, Ægypten, Sydafrika
> og Japan, take your pick!

Det ved jeg da godt. Min pointe var bare at illustrere at
det ikke altid bare er et spørgsmål om lige at få modificeret
sin afspiller.

/Brian

Fra : Morbid Angel

Dato : 27-03-04 14:35

On Fri, 26 Mar 2004 17:56:07 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>den engelske tekst til dansk. Da hjernen nu fokuserer
>mere på underteksterne bliver det sværere at følge med

Der er heller ikke altid engelske undertekster på R1 film, det værste
er når de er gennemsigtige som på filmen " The Curve" fantastisk film
ellers :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Ole Kofoed

Dato : 26-03-04 16:05

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved om man kan opdrive
> "Umberto D." & "Cykeltyven" på DVD i reg.2?

Den franske DVD udgave (med engelske tekster) af Cykeltyven (Le voleur de
bicyclette) kan du få til 4 euro hos http://www.cdiscount.com/ , deres
porto er på 13 euro, dog gratis hvis du bestiller for over 100 euro. De
sender med kurer, så det går hurtigt.

En sammenligning med region 1 udgaven kan ses her:
http://207.136.67.23/film/dvdcompare/bicyclethief.htm
Der står godt nok "Film sans frontieres" som udgiver mens den man kan købe
hos cdiscount er udgivet af Cine Club - men det er præcis den samme DVD bare
genudgivet.

De har også en del andre klassikere til 3-4 euro stykket, du kan finde
inspiration her:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7918

Mvh.

Ole