Vand i bund af bil
Fra : Jesper Thomsen

Dato : 26-03-04 14:08

Hvad gør man når man opdager vand i bunden af sin bil? Jeg har lige opdaget,
at der bag førersædet næsten står blankt vand - og det er jo ik' så smart

Hvordan hulen får man det ud bedst muligt så det ikke ligger og ruster
bunden af bilen op...? Indtil videre har jeg lavet et lille snit i
gulvtæppet så jeg kan komme til med håndklæder og lign. - men kan jeg gøre
mere? Tæppet er ikke umiddelbart til at få af uden at splitte hele kabinen
ad, og det vil jeg helst undgå...

Er der nogen gode ideer eller erfaringer?

Bilen er en Punto II JTD fra 2001 så det er ikke fordi den er rusten i
bunden - jeg tror nærmere konen har glemt at lukke vinduet en dag, og så har
det regnet ind....

Jesper

--
Et ordensmenneske er en person der er for doven til at lede efter noget

Fra : Lars

Dato : 26-03-04 14:43

Hej Jesper,

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> wrote in message

> Hvad gør man når man opdager vand i bunden af sin bil? Jeg har lige
opdaget,
> at der bag førersædet næsten står blankt vand - og det er jo ik' så smart

Uargh!

> [...]
> mere? Tæppet er ikke umiddelbart til at få af uden at splitte hele kabinen

Varmeblæser ind i bilen, ned med vinduet så det kan fordampe og så fuld
knald på varmeblæseren... Er en mulighed.

> Bilen er en Punto II JTD fra 2001 så det er ikke fordi den er rusten i
> bunden - jeg tror nærmere konen har glemt at lukke vinduet en dag, og så
har
> det regnet ind....

Tjoh.. Jeg vil ikke gøre dig nervøs - men min Xsara fra 2000 havde
tilsvarende problem, bare i højre side - og det var absolut fordi der var
hul i bilen så det piskede ind med vand når man kørte... Lad os håbe at det
bare er vinduet i dit tilfælde.

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 26-03-04 15:06

> Varmeblæser ind i bilen, ned med vinduet så det kan fordampe og så
> fuld knald på varmeblæseren... Er en mulighed.

Eller start med en pose kattegrus - Det kan tage det værste fugt så
blæseren ikke skal køre i flere uger. Det var hvad jeg gjorde efter at
jeg gled af vejen i vinter og fyldte bilen med vand.

(Ganske udramatisk med 5-10km/t. Da jeg skulle ind af vores grusvej
hvorpå der var ren is gled jeg bare ned på marken fordi vejen hældede.
Der var bare lige knapt en 1/2 meter dybt. Jeg kom op igen ved egen
hjælp men der var en del vand tilbage der ikke kunne selv kunne løbe ud)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 26-03-04 16:02

anders majland wrote:

> Eller start med en pose kattegrus - Det kan tage det værste fugt så
> blæseren ikke skal køre i flere uger. Det var hvad jeg gjorde efter at
> jeg gled af vejen i vinter og fyldte bilen med vand.

Det var sgu en god ide - jeg høvler kærestens kattegrus! Brilliant ide!

> [...]
> Der var bare lige knapt en 1/2 meter dybt. Jeg kom op igen ved egen
> hjælp men der var en del vand tilbage der ikke kunne selv kunne løbe

*PLUMP* Grimt ikke at kunne gøre andet end bare se til

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 26-03-04 17:06

>Det var sgu en god ide - jeg høvler kærestens kattegrus! Brilliant ide!

Kærestens? Tænk, troede katte var mere interesseret i den slags

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 26-03-04 17:42

Andreas Frøsting wrote:

> Kærestens? Tænk, troede katte var mere interesseret i den slags

Tænkte det sgu nok - man slipper sgudda heller ikke afsted med noget som
helst i den her gruppe..

Kærestens kats kattegrus såda...

Fra : P

Dato : 26-03-04 17:33

Hej

"anders majland" skrev
> Eller start med en pose kattegrus - Det kan tage det værste fugt så
> blæseren ikke skal køre i flere uger. Det var hvad jeg gjorde efter at
> jeg gled af vejen i vinter og fyldte bilen med vand.
[klippet]

Giver det ik et værre svineri? ... af hvad jeg ved af så smitter det
kattegrus godt af?
Hilsner

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 26-03-04 17:41

P wrote:
> [...]
>
> "anders majland" skrev
> [klippet]
>
> Giver det ik et værre svineri? ... af hvad jeg ved af så smitter det

Vel ikke mere end man kan støvsuge sig ud af - og det afhænger vel også af
hvilken kattegrus man bruger - siger kæresten ('s kat )

Fra : P

Dato : 26-03-04 17:47

"Jesper Thomsen"skrev > > K

> Vel ikke mere end man kan støvsuge sig ud af - og det afhænger vel også af
> hvilken kattegrus man bruger - siger kæresten ('s kat )

[klippet]

hehe...ja det kan der være noget om - Måske kærstens kat havde et bud på
hvilket der er bedst hvis det skal grise mindst muligt - kunne godt selv
bruge noget til at suge vand andre steder!.
hilsner

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 26-03-04 17:59

P wrote:
> [...]
> på hvilket der er bedst hvis det skal grise mindst muligt - kunne
> godt selv bruge noget til at suge vand andre steder!.

Rygtet siger Catsan - fås lejlighedsvis i PetWorld eller hos Sonja/Wolfgang
i Niebüll lige over grænsen i tyskland.. Men det er jo ikke sikkert det
hjælper dig

Fra : P

Dato : 26-03-04 18:02

"Jesper Thomsen"skrev
> Rygtet siger Catsan - fås lejlighedsvis i PetWorld eller hos
Sonja/Wolfgang
> i Niebüll lige over grænsen i tyskland.. Men det er jo ikke sikkert det
> hjælper dig
[klipper]

hihi...nej... Men tak til rygtemageren alligevel... tænkte mere hen i svar
a'la:
"...den fra Fakta til 19,95"...eller lign... :)
god weekend...