Bedste Film Jesus.
Fra : Magnus Dreyer

Dato : 26-03-04 13:23

Nu har Mel Jesus-film jo snart premiære her hjemme. Men hvilken
skuespiller har indtil videre gjort det bedst?

Hvem har leveret den bedste jesus-præstation?

Er det Ted Neeley fra Jesus Christ Superstar?

Eller måske Willem Dafoe fra The Last Temptation of Christ?

Eller måske en helt anden. Jeg selv holder på Dafoe, men har er nu også
en god skuespiller.

mvh Magnus

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-03-04 13:44

Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> writes:

> Eller måske Willem Dafoe fra The Last Temptation of Christ?

Hans præstation var i hvert fald mindeværdig. Det har nok også en del
at gøre med, at filmen var så anderledes fra det, der ellers findes om
samme mand.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Christian

Dato : 26-03-04 14:23

On Fri, 26 Mar 2004 13:23:13 +0100, Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk>
wrote:

>Hvem har leveret den bedste jesus-præstation?

Kenneth Colley. Mage til gribende præstation skal man lede længe
efter.

/Christian

--
[ ~ http://www.underholdning.nu/ ~ ]
[ Non semper ea sunt quae videntur ]

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 26-03-04 14:29

Christian wrote:

> Kenneth Colley. Mage til gribende præstation skal man lede længe
> efter.

Blessed are the Cheesemakers. Eller hvad han nu en siger. Men han er
ikke meget med i den film.

mvh Magnus

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 26-03-04 14:30

Rober Powell i Jesus fra Nazareth http://www.us.imdb.com/title/tt0075520/

ok - det er godt nok en tv-serie, men alligevel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-03-04 14:41

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> writes:

> Rober Powell i Jesus fra Nazareth http://www.us.imdb.com/title/tt0075520/
>
> ok - det er godt nok en tv-serie, men alligevel

Det er en af de der forfærdelige Fisselette-bøsse-udgaver.

Jeg har ufatteligt svært ved at forestille mig, at en
bygningshåndværker, der antageligvis har arbejdet som sådan i ca. 20
år og derefter har vandret omkring i Galilæa i tre år, ser ud som om
han lige er kommet ud fra en skønhedssalon efter en ansigtsbehandling
og en pedicure.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : vadmand

Dato : 26-03-04 15:04

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2zna3n2t2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> [...]
> år og derefter har vandret omkring i Galilæa i tre år, ser ud som om
> han lige er kommet ud fra en skønhedssalon efter en ansigtsbehandling

Max von Sydow var faktisk ikke ueffen i den ellers gyselige "The greatest
story ever told" - den, hvor John Wayne havde én replik som romersk soldat.

Men min favoritjesus er ham fra Pasolinis "Mattæus-evangeliet".

Eller Graham Chapman.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 26-03-04 15:35

> Men min favoritjesus er ham fra Pasolinis "Mattæus-evangeliet".
>
> Eller Graham Chapman.

'Life of Brian' handler ikke om Jesus, men om en Brian

mvh Zeki

Fra : vadmand

Dato : 26-03-04 16:05

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> 'Life of Brian' handler ikke om Jesus, men om en Brian

Er du nu HELT sikker på det?

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 26-03-04 17:37

> Er du nu HELT sikker på det?

Brian er ham der blev født i stalden...ved siden af Maria og Josefs. De tre
vise mænd i filmen gik jo forkert

mvh Zeki

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 26-03-04 21:04

> Det er en af de der forfærdelige Fisselette-bøsse-udgaver.

Egentlig synes jeg den er ganske udemærket. Det er mere en
bibelfilmatisering, end det er et forsøg på et finde en ny og spændende
vinkel.

> [...]
> år og derefter har vandret omkring i Galilæa i tre år, ser ud som om
> han lige er kommet ud fra en skønhedssalon efter en ansigtsbehandling

Tjah - og så kan man jo egentlig også diskutere om en Jesus der bliver
spillet af andet end en araber virker troværdig.

Fra : vadmand

Dato : 27-03-04 00:54

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjah - og så kan man jo egentlig også diskutere om en Jesus der bliver
> spillet af andet end en araber virker troværdig.

Du mener vel en jøde?

Per V.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-03-04 02:00

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener vel en jøde?

Ret beset er den først politisk korrekt når Jeschwa bar-Youssuf bliver
spillet af en aramæer (i dag ville det være en syrer eller jordaner).

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 27-03-04 10:30

C. H. Engelbrecht wrote:
> Ret beset er den først politisk korrekt når Jeschwa bar-Youssuf bliver
> spillet af en aramæer (i dag ville det være en syrer eller jordaner).

Nu er jeg ikke så stærk i aramæisk, men betyder "bar-Youssuf" søn af Youssuf
(Josef) ?
For så har vi jo det næste problem der :P
hygge,
Nicolai

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-03-04 02:34

> Egentlig synes jeg den er ganske udemærket. Det er mere en
> bibelfilmatisering, end det er et forsøg på et finde en ny og spændende
> vinkel.

Jamen, jeg synes skam også, at den er god. Jeg har generelt en svaghed
for fremstillinger, der bruger Peter som synsvinkel (Som denne udgave
gør). Han er så vidunderligt menneskelig.

Det er bare den der bløde mand, der irriterer mig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 27-03-04 10:21

> [...]
> gør). Han er så vidunderligt menneskelig.
>
> Det er bare den der bløde mand, der irriterer mig.

Jeg tror det er tiden, tanken om en halvbeskidt Jesus var for 30 år siden
nok en halvkætterisk tanke

Fra : @

Dato : 26-03-04 21:26

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2zna3n2t2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

http://www.us.imdb.com/title/tt0075520/

> Det er en af de der forfærdelige Fisselette-bøsse-udgaver.

Vi mener, at det er den bedste Jesus skildring på film indtil nu!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-03-04 02:35

<@> writes:

> Vi mener, at det er den bedste Jesus skildring på film indtil nu!

Nå. Gør "I" det? Hvem er "I"?

Og hvorfor?

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-04 10:30

Peter B. Juul wrote:

> Nå. Gør "I" det? Hvem er "I"?
>
> Og hvorfor?

Måske brugte han det gollumske "vi".

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-03-04 22:52

> Rober Powell i Jesus fra Nazareth
> http://www.us.imdb.com/title/tt0075520/

Ja, det vil jeg egentligt også mene. Men det der står stærkest hos mig i den
udgave er nu Michael Yorks præstation som Johannes Døberen.

Mark
In the garden I was playing the tart
I kissed your lips and broke your heart
And you, you were acting like it was the end of the world

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-03-04 23:49

On Fri, 26 Mar 2004 22:51:34 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Ja, det vil jeg egentligt også mene. Men det der står stærkest hos mig i den
>udgave er nu Michael Yorks præstation som Johannes Døberen.

Så har du ikke set Charlton Heston i The Greatest Story Ever Told.
Slår helt klart hans præstation i Bowling for Columbine.

Repent!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 27-03-04 00:54

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Så har du ikke set Charlton Heston i The Greatest Story Ever Told.
> Slår helt klart hans præstation i Bowling for Columbine.
>
> Repent!

REPEEEEEENT!!!!!!

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-03-04 09:57

On Sat, 27 Mar 2004 00:54:12 +0100, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>REPEEEEEENT!!!!!!

From my dead, cold hands!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-04 10:31

Niels Søndergaard wrote:

> From my dead, cold hands!

Er det ikke "cold, dead hands!"?

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-03-04 11:50

On Sat, 27 Mar 2004 10:31:06 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Er det ikke "cold, dead hands!"?

Jo. I stand corrected.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 27-03-04 10:36

> From my dead, cold hands!

Jeg læste sidste år at Heston nu ikke længere vil repræsentere NRA. Er det
mon pga.
hans uheldige optræden i Michael Moores film?

Mikkel

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 29-03-04 09:12

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> [...]
> mon pga.
> hans uheldige optræden i Michael Moores film?

Nok lige sp meget, at han er ved at være gammel, og heller ikke er rask
længere.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-03-04 16:36

wrote:

>Eller måske Willem Dafoe fra The Last Temptation of Christ?

... og fra Platoon, ej at forglemme :)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: slitage (og ikke slidtage)

Fra : Erik

Dato : 26-03-04 16:42

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> .. og fra Platoon, ej at forglemme :)

Er Jesus med i Platoon?

--
Erik

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-03-04 17:18

On Fri, 26 Mar 2004 16:41:37 +0100, "Erik" <ff@gg.xx> wrote:

>Er Jesus med i Platoon?

Dafoes rolle "laver en Jesus" i Platoon... det var mest det, jeg
hentydede til.

Fra : Devast8or

Dato : 26-03-04 18:24

Peter Brodersen wrote:

> Dafoes rolle "laver en Jesus" i Platoon... det var mest det, jeg
> hentydede til.

"laver en Jesus"? Er det et eller andet indforstået filmbegreb, eller mener
du bare at hans karakter agerer Jesus?

Devast8or (som har set Platoon men ikke kan huske den :)

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-03-04 01:28

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "laver en Jesus"? Er det et eller andet indforstået filmbegreb, eller
mener
> du bare at hans karakter agerer Jesus?

Jeg tror han mener at Dafoe bliver mejet ned på den mest æstetiske måde med
armene ude til siden...'laver en Jesus'.

Fra : Devast8or

Dato : 27-03-04 02:52

C. H. Engelbrecht wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror han mener at Dafoe bliver mejet ned på den mest æstetiske
> måde med armene ude til siden...'laver en Jesus'.

Ah, ok.

Devast8or

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-03-04 03:16

On Sat, 27 Mar 2004 01:28:07 +0100, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Jeg tror han mener at Dafoe bliver mejet ned på den mest æstetiske måde med
>armene ude til siden...'laver en Jesus'.

Præcis - billedet fra scenen er brugt på langt de fleste
Platoon-covers. En Google Images-søgning på "Platoon" giver da også en
god del billeder med netop det billede...

.... og han laver tilnærmelsesvis samme knæfald i Boondock Saints, med
lidt god vilje.