Grafik problemstilling
Fra : holst

Dato : 26-03-04 13:24

Hej alle

Jeg har lavet den underliggende model-komponent, og skal nu til at lave en
GUI som kan vise tilstandene i modellen. Min model består af op til 250
aktive tråde (enheder), som hver opdaterer sin "positions" attribut en gang
i sekundet. Denne opdatering skal vises på skærmen, hvor hver enkelt
tråd/enhed er repræsenteret som en prik på skærmen, som flytter sig rundt,
svarende til dens positions attribut.

Mit problem er at jeg aldrig har kodet grafik i java, og derfor godt kunne
bruge nogle overordnede links eller "fif" som kan lede mig i den rigtige
retning. Jeg leder ikke efter en specifik løsning! Umiddelbart kunne jeg
forestille mig et problem ang. opdateringshastigheden af skærmen, da der
hvert sekund skal opdateres 250 objekter grafisk - er dette et problem? -og
hvilke principper osv. skal jeg bruge for at løse det opgaven bedst muligt.

Håber at nogen vil hjælpe med nogle overordnede ideer :)

mvh.
Allan

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 26-03-04 16:42

In article <c41797$a7f$1@sunsite.dk>,
"holst" <holstFJERNES@control.auc.dk> wrote:

> [...]
> hvilke principper osv. skal jeg bruge for at løse det opgaven bedst muligt.
>
> Håber at nogen vil hjælpe med nogle overordnede ideer :)

Hej Allan

Min "overordnede ide" når det drejer sig om java er stort set altid Suns
"java tutorial". Specielt får du nok brug for at kigge på kapitlet som
custom painting som findes her:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/14painting/index.html

Du skal også huske at læse om Swing og tråde, idet ændringer i GUI'en
kun må foretages fra den såkaldte event-dispatch tråd.