Hvordan finne bruk av enter knappen i en t~
Fra : Nils Helge

Dato : 26-03-04 12:53

Skal lagre det som blir skrevet i en tekstboks (med multiline) i en
database, men i databasen ønsker eg og få gjort om bruk av enter knappen til

Eksempel

(slik det er i dag)
Dette er et eksempel
på en tekst

(slik eg ønsker det)
Dette er et eksempel<br>på en tekst

Er dette mulig? :)

Fra : Harald Staff

Dato : 26-03-04 17:30

Hei Nils Helge

Antar VB6. For å være på den sikreste siden (hva som ender opp som CR og LF
er lunefullt):

Function Konvertert(S As String) As String
Konvertert = Replace$(S, vbCrLf, "<br>")
Konvertert = Replace$(Konvertert, vbCr, "<br>")
Konvertert = Replace$(Konvertert, vbLf, "<br>")
End Function

HTH. Beste hilsen Harald