/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Polo 1,6 16V 101 HK - motorproblem
Fra : Leif


Dato : 26-03-04 12:25

Hej

Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
herefter begyndte den at "hugge".

Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
kortere ture den seneste tid.

Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.

Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at kontrollere tændrørene, men det vil
jeg gøre en af de nærmeste dage - hvad skal jeg evt. undersøge herudover?

På forhånd tak for hjælpen


M.v.h.
Leif



 
 
bme (26-03-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 26-03-04 12:33

> Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
> bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
> herefter begyndte den at "hugge".
>
> Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
> trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
> kortere ture den seneste tid.

Ved ikke om det er tændrørene - men hvorfor f*** har han så ikke skiftet dem
inden han forsøgte at sælge den. Sig at du er interesseret men først vil
tage stiling når du har prøvet en tur hvor den kører ordentligt.

>
> Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
> fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.

Ellers kan de sikkert på www.vagcars.dk

>
> Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at kontrollere tændrørene, men det
vil
> jeg gøre en af de nærmeste dage - hvad skal jeg evt. undersøge herudover?

SKADER - den model du nævner ligger op til sjov i gaden. ellers er det en
rimelig driftstærk bil. Kig efter rust omkring manchetten ved dørstopperne i
fordørene, der har en et svagt punkt.


/bo



Torben Scheel (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-03-04 12:44

"Leif" <leif_vejle@hotmail.com> wrote in message
news:406412b2$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
> bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
> herefter begyndte den at "hugge".
>
> Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
> trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
> kortere ture den seneste tid.
>
> Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
> fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.
>
> Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at kontrollere tændrørene, men det
vil
> jeg gøre en af de nærmeste dage - hvad skal jeg evt. undersøge herudover?

Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler sandt
er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.

vh
Torben



Leif (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 26-03-04 12:58

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:406420b5$1@news.carlbro.dk...
>
> Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler
sandt
> er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.
>
> vh
> Torben
>
>
Selvfølgelig en mulighed - men det er lidt specielt. Jeg køber bilen af
arvinger efter den tidligere ejer. Bilen står her i Vejle - arvingerne bor
på Sjælland. Selvfølgelig kunne vi bare køre bilen til VW - men så vil de jo
nok have mere for den.

Til gengæld har jeg jo mulighed for selv at undersøge bilen (jeg har fået
udleveret nøglen) og forhåbentligt få løst problemet.'

vh
Leif



Roberto Saldo (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 26-03-04 13:03

Leif wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:406420b5$1@news.carlbro.dk...
>
>>Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler
>
> sandt
>
>>er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.
>>
>>vh
>>Torben
>>
>>
>
> Selvfølgelig en mulighed - men det er lidt specielt. Jeg køber bilen af
> arvinger efter den tidligere ejer. Bilen står her i Vejle - arvingerne bor
> på Sjælland. Selvfølgelig kunne vi bare køre bilen til VW - men så vil de jo
> nok have mere for den.
>
> Til gengæld har jeg jo mulighed for selv at undersøge bilen (jeg har fået
> udleveret nøglen) og forhåbentligt få løst problemet.'

Det lyder da meget sandsynligt at det er pga skidne pløkker at den
mister pusten.

Men *hvorfor* er de skidne?

Da Opel'en blev gammel begyndte den at trække kølevand i i cylinder 4
pga en tæret toppakning, med det resultat at pløk #4 blev dækket af
aflejringer og motoren missede over 100. En ren pløk løste problemet
en uge.

--
Roberto Saldo

Rasmus (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 26-03-04 14:42


"Leif" <leif_vejle@hotmail.com> wrote in message
news:40641a72$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:406420b5$1@news.carlbro.dk...
> >
> > Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler
> sandt
> > er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.
> >
> > vh
> > Torben
> >
> >
> Selvfølgelig en mulighed - men det er lidt specielt. Jeg køber bilen af
> arvinger efter den tidligere ejer. Bilen står her i Vejle - arvingerne bor
> på Sjælland. Selvfølgelig kunne vi bare køre bilen til VW - men så vil de
jo
> nok have mere for den.

.....så er du jo heldig, der er faktisk et FDM testcenter i Vejle(så vidt jeg
husker), du kan jo få dem til at gå bilen efter.

mvh
Rasmus



Hans Mouridsen (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 26-03-04 13:46

Hej


> Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
> bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
> herefter begyndte den at "hugge".
>
> Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
> trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
> kortere ture den seneste tid.
>
> Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
> fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.

Jeg har opleveret at det var pga. en toppakning, så få det undersøgt nøje,
inden du køber den....

Venligst
Hans Mouridsen



Hr. Mogens Knudsen (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Hr. Mogens Knudsen


Dato : 26-03-04 19:54

On Fri, 26 Mar 2004 12:25:17 +0100, "Leif" <leif_vejle@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
>bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
>herefter begyndte den at "hugge".

1.6 16V m/101 hk?
Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...

>Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
>fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.

Jeg er ikke specialist, men har haft een fra spritny. Den motor
begynder jo først at trække ved 4.700 omdr. (og ender ved 7.000).
Derfor er der noget galt, som bør klarlægges af et VAG-værksted,
IMO...

Skal du køre meget motorvej, så hold dig fra den. Det er en pinsel at
køre langt i den. Det er en udpræget "bybil/korte ture" - bilen larmer
indendørs af helvede til.


/Mogens

Jan W Nielsen (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-03-04 21:10

> 1.6 16V m/101 hk?
> Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...

De findes begge med 100 hk-kværn - og begge i Polo.

--
/Jan W Nielsen




p.jarnbak (27-03-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 27-03-04 01:45


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:40648e29$0$11577$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > 1.6 16V m/101 hk?
> > Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...
>
> De findes begge med 100 hk-kværn - og begge i Polo.

Men 1,6 har vist kun 8 ventiler og et bedre bundtræk.
Hej Palle.



Jacob Buus Smidt (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 27-03-04 03:23


>
> 1.6 16V m/101 hk?
> Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...
>
> Jeg er ikke specialist, men har haft een fra spritny. Den motor
> begynder jo først at trække ved 4.700 omdr. (og ender ved 7.000).
> Derfor er der noget galt, som bør klarlægges af et VAG-værksted,
> IMO...
>
> Skal du køre meget motorvej, så hold dig fra den. Det er en pinsel at
> køre langt i den. Det er en udpræget "bybil/korte ture" - bilen larmer
> indendørs af helvede til.
>
>

Jeg har selv en Polo 1.6 fra '97 med sølle 75 hk, så det kan meget vel være,
at man kun får 101 hk ud af 16V-modellen. Til gengæld lider den motor
absolut ikke under de ubehageligheder, som du der beskriver. Den har et pænt
bundtræk, og er meget behagelig både på motorvej og i by. Til gengæld er
topfarten ikke at prale med


Jx



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste