Aliens Quadroligy
Fra : Peter Christensen

Dato : 26-03-04 12:18

Hej!

Jeg har meget kig på Aliens boksen med de fire film og i alt ni skiver.
Jeg er mest hooket på region 2 pga undertekster, men evt. kan en region
1 fint tilfredsstille mig. Jeg har hørt, at der kan være forskel i
materialet og kvaliteten mellem de forskellige regioner - er dette
tilfældet for dette bokssæt? Hvor kan jeg evt. læse om det?

mvh Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-03-04 13:40

Peter Christensen wrote:
> [...]
> materialet og kvaliteten mellem de forskellige regioner - er dette
> tilfældet for dette bokssæt? Hvor kan jeg evt. læse om det?

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=4361

Og desuden http://dvd-basen.dk

/David

Fra : Peter Christensen

Dato : 26-03-04 14:04

> http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=4361
>
> Og desuden http://dvd-basen.dk
>
> /David

Mange tak ! Det var lige hvad jeg søgte efter.

Mvh Peter

Fra : Thomas

Dato : 27-03-04 03:17

"Peter Christensen" <sub(remove)@cottontail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> materialet og kvaliteten mellem de forskellige regioner - er dette
> tilfældet for dette bokssæt? Hvor kan jeg evt. læse om det?

Jeg har netop fået boxen ind af døren idag... Og jeg er netop blevet færdig
med
at gense 1'eren... Jeg må indrømme den er ret lækker... Billedet er utrolig
godt.
Og lyden (Så den med DTS lydsporet) er også rigtig lækker... (Udover enkelte
udfald af ½ sekunds varighed...)

Men underteksterne bør ikke være en faktor når du skal vælge hvilken box du
køber. Jeg sad igen og igen og bemærkede at teksterne mange steder af
forkerte.
Og andre steder har personen der har tekstet åbenbart helt droppet det, for
der
kan gå flere sekunder af en samtale, hvor teksterne er ikke
tilstede-værende...
Jeg har naturligvis ikke nogen viden om, om det er den samme person der har
tekstet de andre 3 film... Men hvis det er samme person, håber jeg han har
gjort
et bedre arbejde, end med 1'eren...

Mvh. Thomas

Fra : Morten DH

Dato : 27-03-04 09:45

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> tekstet de andre 3 film... Men hvis det er samme person, håber jeg han

Hmm er det R2 du beskriver?

Fra : Thomas

Dato : 27-03-04 13:12

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm er det R2 du beskriver?

Det glemte jeg at sige... Ja det et den Danske Reg. 2 box.

..Thomas

Fra : Morten DH

Dato : 27-03-04 18:22

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det glemte jeg at sige... Ja det et den Danske Reg. 2 box.

Puha, godt jeg næsten altid køber R1

Fra : Thomas Helvard

Dato : 29-03-04 22:26

> [...]
har
> tekstet de andre 3 film... Men hvis det er samme person, håber jeg han

Jeg har seriøst overvejet at anskaffe den, men 9 discs virker som lidt
overkill....vil man overhovedet se de originale når man har Special
Edition??

- Thomas

Fra : Thomas

Dato : 30-03-04 00:05

"Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har seriøst overvejet at anskaffe den, men 9 discs virker som lidt
> overkill....vil man overhovedet se de originale når man har Special
> Edition??
>
> - Thomas

Jeg ved ikke om nogen vil sætte sig til at se biograf versionerne, nu da
der er speciel editions med... Men både bio-versionen og directors
cut versionen af alle filmene, er på den samme disc. Så det er da fedt
nok at filmene er der i begge versioner. Så har man valget, og skiverne
bliver fyldt ud...

Og så er der så 5 discs med ekstra materiale... 1 skive til hver film. Og
så den 9'ende skive, med forskelligt materiale der har mere med serien
generelt at gøre, og ikke bare en enkelt film... Så der er nok at gå igang
med, med sådan en box...

..Thomas

Fra : Thomas Helvard

Dato : 30-03-04 07:18

> [...]
> så den 9'ende skive, med forskelligt materiale der har mere med serien
> generelt at gøre, og ikke bare en enkelt film... Så der er nok at gå

OK, jeg troede at det bestod af 4 DVDer med de originale film, 4 med Special
Edition, og 1 extra materiale....så er der nok ik nogen tvivl, den skal jeg
da ha!

- Thomas

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-03-04 19:29

"Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk> wrote in message
> Jeg har seriøst overvejet at anskaffe den, men 9 discs virker som lidt
> overkill....vil man overhovedet se de originale når man har Special
> Edition??

De to sidste film har jeg ikke specielt lyst til at se i nye længere
versioner.

Med Alien ser jeg ingen grund til at se andet end originalversionen,
da selv Ridley Scott skulle have udtalt at den er bedre end den såkaldte
"Directors Cut". Jeg har ikke selv set sidstnævnte, og har heller ikke lyst
til det. Originalversionen er efter min mening perfekt som den er.

Med Aliens synes jeg at tiden er inde til at gense originalversionen, om
ikke andet
så for at slippe for den scene der ødelægger Special Edition for mig (gamle
læsere
ved hvilken scene jeg taler om!) Men jeg vil knageme ikke betale det det
koster at opgradere min
Legacy box til den nye box bare for det.

/Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 30-03-04 20:49

On Tue, 30 Mar 2004 20:28:48 +0200, "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>koster at opgradere min
>Legacy box til den nye box bare for det.

Du burde nu tage et kig på Alien 3 i forlænget udgave. Hos mig et rent hit.

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Thomas

Dato : 30-03-04 22:04

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> De to sidste film har jeg ikke specielt lyst til at se i nye længere
> versioner.

Jeg vil da lige give dem en chance. Håber specielt at 4'eren kan blive
lidt bedre af det... Og jeg har hørt meget godt om 3'eren i den nye
udgave...

> [...]
lyst
> til det. Originalversionen er efter min mening perfekt som den er.

Min viden om Alien serien strækker sig ikke længere end at jeg har dem
på video, har set dem en håndfuld gange, og nu har jeg så købt DVD-boxen,
som jeg indtil videre kun har set én af filmene fra... (1'eren - kedede mig
faktisk
bravt hele vejen igennem... *gg* Kan bedre lide 2'eren)

Nå, men mit spørgsmål er, hvor meget forskel er der reelt på bio-versionen
og
directors-cuttet (det nyeste - jeg kan forstå den er blevet cuttet flere
gange) -
Der er kun 1 minuts forskel i spilletiden... (Directors cut er faktisk
kortere end
bioversionen)... Det må da være utrolig lidt der reelt kan være ændret...
Eller hvad??

> [...]
> koster at opgradere min
> Legacy box til den nye box bare for det.

Nu er jeg så nysgerrig efter at vide hvad det er for en scene Den må da
være
utrolig vigtig for hele handlingen, hvis den kan ødelægge hele filmen!!!

Mvh. Thomas

Fra : Brian Nielsen

Dato : 31-03-04 22:41

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

> [...]
> kortere end
> bioversionen)... Det må da være utrolig lidt der reelt kan være ændret...

Så vidt jeg kan forstå har man fjernet adskillige minutter (sikkert nogle af
de
minutter som efter dagens standard kan opleves som langtrukne og kedelige,
men som jeg synes er med til at gøre filmen til noget særligt). Derefter har
man
genindsat nogle af de oprindelige deleted scenes, hvoraf mindst en skulle
være
blevet på klippegulvet (deleted scenes var tilgængelige som ekstramateriale

den gamle Legacy boks). Mere konkret kan jeg ikke blive, da jeg som sagt
ikke
har set den nye udgave.

> [...]
da
> være
> utrolig vigtig for hele handlingen, hvis den kan ødelægge hele filmen!!!

Ok, nu er "ødelægge" et stærk ord. Men jeg er en af de tosser som mener, at
scenen fra dengang kolonien stadig var beboet, fuldstændigt ødelægger
spændingskurven.
Jovist sker der ting i scenen som forklarer en del af plottet, men den er
helt unødvendig.
Det har jeg ment lige siden jeg så Special Edition første gang, og intet kan
få mig til at skifte mening.

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-04-04 08:52

> [...]
> helt unødvendig.
> Det har jeg ment lige siden jeg så Special Edition første gang, og intet

Nu så jeg så filmen her for et par dage siden... Hvilken koloni snakker du
om?

..Thomas

Fra : Morten Bowman

Dato : 01-04-04 15:35

On Thu, 1 Apr 2004 09:52:23 +0200, "Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk>
wrote:

> [...]
>kan
>
>Nu så jeg så filmen her for et par dage siden... Hvilken koloni snakker du

Kolonien som Nostromo også besøgte i Alien. Kan ikke huske navnet (nummeret)

Fra : -V-

Dato : 01-04-04 16:11

Morten Bowman wrote:
> Kolonien som Nostromo også besøgte i Alien. Kan ikke huske navnet
> (nummeret)

LV 426.

-V-

Fra : Morten Bowman

Dato : 01-04-04 21:43

On Thu, 1 Apr 2004 17:10:53 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>LV 426.

Nemlig

Fra : Thomas

Dato : 01-04-04 21:28

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Kolonien som Nostromo også besøgte i Alien. Kan ikke huske navnet
(nummeret)

> --
> Morten Bowman
> mortensnabelabowmanpunktumdk

Åh undskyld... Det er mig der er dum! Jeg troede lige vi snakkede om Alien,
og ikke
Aliens... My bad

..Thomas

Fra : ML-78

Dato : 05-04-04 23:34

Thomas skrev:

> [...]
> kortere end
> bioversionen)... Det må da være utrolig lidt der reelt kan være

Noget helt andet er, at den originale biografversion *er* director's
cut - altså instruktørens foretrukne version. Den nye udgave var bare en
bestillingsopgave til DVD-sættet, og Ridley Scott bryder sig ikke selv
om den. 'Director's cut' er altså en ret misvisende betegnelse for denne
udgave.

ML-78

Fra : -V-

Dato : 30-03-04 22:15

Brian Nielsen wrote:
> [...]
for mig
> (gamle læsere ved hvilken scene jeg taler om!)

Let's *not* go down that road again.

-V-

Fra : Brian Nielsen

Dato : 31-03-04 22:42