/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Azero - igen
Fra : Julie Hansen


Dato : 26-03-04 11:39

Hej

Har lige modtaget en regning fra Azero's incasso burueau (Intrum Justitia).
Der står at de har sendt en betalingspåmindelse får (den har jeg så ikke
modtaget). Regningen er på 1200 + 800 kr (fra 2001/2002). jeg er 100% sikker
på at jeg har betalt, men er ikke sikker på at jeg kan bevise det. Jeg
betaler 99,99999999% af mine regninger på posthuset (og gemmer kvitering)
eller via min bank over internettet.

Nu er spørgsmålet, hvordan skal jeg forholde mig? Skal jeg sende dem et
almindeligt brev? Hvad skal jeg skrive i det? Hvordan står jeg hvis jeg ikke
kan bevise at jeg har betalt?

Det skal siges at begge webhotel er blevet opsagt for lang tid siden. Kan
ikke lige huske hvornår...!

På forhånd tak!


 
 
Britt Malka (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 26-03-04 14:11

Hej Julie

On Fri, 26 Mar 2004 11:38:53 +0100, "Julie Hansen"
<jhanasen_gildebrojvej1@hotmail.com> wrote:

>Har lige modtaget en regning fra Azero's incasso burueau (Intrum Justitia).

Det er pudsigt, som Intrum Justitia er ens over hele kloden åbenbart.

Her fik vi for et års tid siden et brev fra dem, hvor NBX (eller
tre-fire andre bogstaver) hævdede, at vi skyldte dem et større beløb.

Jeg spurgte Intrum, hvilket firma de repræsenterede, men fik ikke
noget svar. Kun flere nye trusselbreve.

I starten faxede jeg svar til dem - eller rettere spørgsmål om, hvad
de dog skrev om.

Aldrig nogen svar.

Så fik vi for nogle få måneder siden en ny sag fra Intrum Justitia.
Denne gang var det på vegne af Wanadoo (her i Frankrig), der hævdede,
at vi skyldte dem knap 1000 kroner. Det gør vi ikke.

Af tidsmæssige årsager fik vi dog aldrig svaret på dette brev, og vi
har ikke hørt fra dem siden.

Er det nu firmaerne, NBX, Wanadoo og Azero, der er gal på den, eller
er det Intrum Justitia?

Oprindeligt kendte jeg dem fra dengang, hvor jeg var advokatsekretær.
Vi havde en sag til inkasso i udlandet, og vi brugte Intrum Justitia
dér.

Det var et værre slid. De skulle rykkes, rykkes og rykkes igen og
igen, før vi kunne få dem til at arbejde.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Rune Wold (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 26-03-04 16:24

Britt Malka wrote:

[klip]

> Det var et værre slid. De skulle rykkes, rykkes og rykkes igen og
> igen, før vi kunne få dem til at arbejde.

Nåh, det var da pudsigt, for det lyder da som om, at de er særdeles
ivrige til at kræve penge ind

/Rune Wold

Jonathan Stein (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 26-03-04 16:35

Julie Hansen wrote:

> jeg er 100% sikker på at jeg har betalt, men er ikke sikker på at jeg
> kan bevise det.

Kan du huske regningen? Det er muligt Azero aldrig har fået sendt den
pågældende regning. (Men selv om de ikke har gjort det, har de stadig
krav på pengene, hvis du har fået din vare).

> Nu er spørgsmålet, hvordan skal jeg forholde mig? Skal jeg sende dem et
> almindeligt brev?

Jeg vil anbefale en fax - og gem kvitteringen fra faxen.

> Hvad skal jeg skrive i det?

Først og fremmest, at du ikke har modtaget den påmindelse, de
henviser til.

Hvis du er sikker på du har betalt, kan du skrive dette og evt. bede
Azero gennemgå sit bogholderi for at finde din betaling.

> Hvordan står jeg hvis jeg ikke kan bevise at jeg har betalt?

I sidste ende kommer du til at stå skidt, hvis Azero fastholder kravet.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Henning Makholm (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 26-03-04 20:01

Scripsit "Julie Hansen" <jhanasen_gildebrojvej1@hotmail.com>

> Jeg betaler 99,99999999% af mine regninger på posthuset

Du skal ihvertfald ikke angive dét tal i din korrespondence med (den
påståede) kreditor, for det lyser langt væk af at du har grebet det
fuldstændig frit ud af luften. "99,99999999%" betyder alle undtagen én
for hver ti milliarder, og det giver kun mening hvis du faktisk *har*
betalt i nærheden af ti milliarder regninger. Hvis man betaler fire
regninger i sekundet (dag og nat, inklusive søn- og helligdage), tager
det 80 år at nå ti milliarder. Det virker ikke troværdigt.

Det kan du så sige er irrelevant for sagen, men hvis du så tydeligt
viser at du er villig til at fremdrage fjollede og med garanti
urigtige procenttal af den blå luft, hvorfor skulle modtageren så
fæste mere lid til din påstand om at du har betalt, eller datoen du
påstår at have betalt på, eller beløbet du påstår at have betalt?

--
Henning Makholm "Monarki, er ikke noget materielt ... Borger!"

Julie Hansen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Julie Hansen


Dato : 29-03-04 08:09

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
news:874qsb302x.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net...
> Scripsit "Julie Hansen" <jhanasen_gildebrojvej1@hotmail.com>
>
> > Jeg betaler 99,99999999% af mine regninger på posthuset
>
> Det kan du så sige er irrelevant for sagen, men hvis du så tydeligt
> viser at du er villig til at fremdrage fjollede og med garanti
> urigtige procenttal af den blå luft, hvorfor skulle modtageren så
> fæste mere lid til din påstand om at du har betalt, eller datoen du
> påstår at have betalt på, eller beløbet du påstår at have betalt?

Det ville jeg naturligvis aldrig sige til dem. Azero sender de pågældende
faktura til mig og jeg har en måned til at betale dem, så jeg havde lidt tid
til at gå igennem datoer mm. Jeg tror desværre at de har ret i deres krav,
da de to faktura er fra perioden efter begge webhoteller er opsagt.
Indbetalingen er ikke fortaget via netbank, så jeg mangler "kun" at gå
igennem 2 sorte plastiksække med kvittering og andet godt som man måske (så
godt som aldrig) får brug for.


Julie Hansen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Julie Hansen


Dato : 29-03-04 08:28

"Julie Hansen" <jhanasen_gildebrojvej1@hotmail.com> wrote in message
news:4067cb6d$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> news:874qsb302x.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net...
> > Scripsit "Julie Hansen" <jhanasen_gildebrojvej1@hotmail.com>
> >
> > > Jeg betaler 99,99999999% af mine regninger på posthuset
> >
> > Det kan du så sige er irrelevant for sagen, men hvis du så tydeligt
> > viser at du er villig til at fremdrage fjollede og med garanti
> > urigtige procenttal af den blå luft, hvorfor skulle modtageren så
> > fæste mere lid til din påstand om at du har betalt, eller datoen du
> > påstår at have betalt på, eller beløbet du påstår at have betalt?
>
> Det ville jeg naturligvis aldrig sige til dem. Azero sender de pågældende
> faktura til mig og jeg har en måned til at betale dem, så jeg havde lidt
tid
> til at gå igennem datoer mm. Jeg tror desværre at de har ret i deres krav,
> da de to faktura er fra perioden efter begge webhoteller er opsagt.
> Indbetalingen er ikke fortaget via netbank, så jeg mangler "kun" at gå
> igennem 2 sorte plastiksække med kvittering og andet godt som man måske
(så
> godt som aldrig) får brug for.

Glemte lige at sige at jeg ved at jeg aldrig har modtaget disse regninger
før, så jeg har bestemt ikke tænkt mig at betale de 200 kr der var blevet
lagt på, hvilket de naturligvis også var forstående for hos Azero.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste