Løs forbindelse - Hyundai Accent 1,5 GLS f~
Fra : Sus Lyla

Dato : 25-03-04 23:11

Hej

Er der nogen, der lige kan fortælle mig, hvor man kan søge efter en
løs forbindelse?

Det drejer sig om bremselyset. Begge baglygter lyser som de skal. Men
når der bremses er det kun højre bremselygte, der lyser. Venstre
bremselygte og den i midten i bagruden lyser ikke.

Jeg har kigget på ledningerne til venstre bremselygte, men der så ikke
ud til at være noget galt. Alle sikringer er OK. Venstre bremselygte
vil nogengange lyse, når man banker på den (lidt hårdt), og den i
midten lyser nogengange, hvis man klasker bagsmækken hårdt i.

Hmmm?

Jeg står bare: hvad?

Er der nogen, der har erfaring med det?

På forhånd tak.

MVH
Per

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 23:33

"Sus Lyla" <suslyla@_REMOVE_mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil nogengange lyse, når man banker på den (lidt hårdt), og den i
> midten lyser nogengange, hvis man klasker bagsmækken hårdt i.

Det lyder som om du skal til at tjekke stelforbindelser
--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Verner Johnsen

Dato : 26-03-04 07:34

On Thu, 25 Mar 2004 23:33:28 +0100, "John fra Ejstrupholm"
<john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det lyder som om du skal til at tjekke stelforbindelser

Ja, eller den fatning pæren sidder i.

Jeg har selv haft problemer med en af baglygtepærerne i venstre side.
Den kunne også virke når man smækkede venstre bagdør eller
bagarumsklappen lidt hårdt.
Men den kunne også fås til at virke ved at røre ved pæren.

Måske er det bare pæren det er galt med.
Jeg har oplevet en pære, som egentlig var sprunget, men hvor enderne
af tråden kunne nå hinanden, så da de blev rystet lidt, holdt de
sammen lidt igen.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Per

Dato : 29-03-04 18:10

On Fri, 26 Mar 2004 06:34:26 GMT, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>Ja, eller den fatning pæren sidder i.

Tak for det.

Jeg startede med fatningen. Jeg måtte skrue 8 skruer ud af baglygten i
bagruden, for at komme ind til pæren. Men det lyk's.

Men jeg fandt ud af, at pærens tråd var løs og næsten brændt over. Den
virkede kun, hvis den virkelig gad. Ny pære sat i og så virkede det.

Jeg tjekkede lige fatningen og den så OK ud. Jeg tjekkede
stelforbindelser lidt løseligt, men her så det OK ud.

Tak for indsatsen.

Med venlig hilsen
Per