Project udformning
Fra : Niels Steg

Dato : 27-04-01 12:54

Hej alle
er der nogen her i gruppen der har prøvet at købe et gammelt hus kontant
og udarbejdet er project til modernisering til forelæggelse hos en
kreditforening, samt fået projectet kørt igennem.

Jeg er også intereseret i alle de faldgruppe der kan være i et sådant
projekt.

Det der forløbigt efter et hurtigt kik er i mit project er flg.

isolering indvendigt overalt
isolering på lofter
nyt køkken
nyt toilet og et baderum
nye vinduer overalt..
afhøvling af gulve samt nye gulve på cement og jord
nyt af sivebrønd-anlæg
nyt centralvarmeanlæg olie/stoker

Jeg ville være meget glad hvis nogen kunne henvise til et project der er
gennemført evt. en hp adresse

er det nødvendigt at sige at jeg hverken er tømrer eller murer og lidt
grøn på dette område?

* Niels Steg *
* www.steg.dk *

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-04-01 04:00

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message

> er der nogen her i gruppen der har prøvet at købe et gammelt hus
kontant
> og udarbejdet er project til modernisering til forelæggelse hos en
> kreditforening, samt fået projectet kørt igennem.

Det tror jeg kreditforeningen er ligeglad med. Udgangspunktet er husets
værdi som det står, og kreditforeningen kan yde lån i forhold til den.
Det er muligt de er mere villige hvis de hører at du har tænkt dig at
bruge pengene til forbedringer på huset i stedet for på bodegaen, men
det er ingen forudsætning for projektet.

Niels

Fra : Niels Steg

Dato : 28-04-01 13:15

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge pengene til forbedringer på huset i stedet for på bodegaen, men
> det er ingen forudsætning for projektet.

Det er et dødsbo som ikke er blevet moderniseret i over 70 år, bortset
fra indlæggelse af vand og el..
købsværdien er det halve af vurderingen..

så der skal lånes til køb samt en gennemgribende modernisering.

det er hele processen jeg behøver en beskrivelse af.

Niels

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-04-01 17:21

Niels P Sønderskov wrote:

> kontant
>
> Det tror jeg kreditforeningen er ligeglad med. Udgangspunktet er husets
> værdi som det står, og kreditforeningen kan yde lån i forhold til den.

Jeg har hørt om flere projekter, hvor renovering/tilbygning er blevet
financieret af en kreditforening (ud over evt. friværdi i huset). Typisk
deles projektet op i mindre etapper, og pengene udbetales løbende.
Mon ikke kreditforeningen er et godt sted at starte. De kan sige hvad de
vil financiere - og de må have en interesse i, at projektet ikke forliser
økonomisk.

M.v.h.

Jonathan