Kender I til forbruget for Transporter med~
Fra : Frank Gregersen

Dato : 25-03-04 19:42

Hvor langt går en TransPeter med henholdsvis 2,0B og 2,5B?
Håber der er nogle derved det eller har et www der kan oplyse det!
MVH Frank

Fra : Boel

Dato : 25-03-04 19:54

"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt går en TransPeter med henholdsvis 2,0B og 2,5B?
> Håber der er nogle derved det eller har et www der kan oplyse det!
> MVH Frank

2,5 = 6-8km/L

Mvh

Boel

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 19:55

> [...]
> Hvor langt går en TransPeter med henholdsvis 2,0B og 2,5B?
> Håber der er nogle derved det eller har et www der kan oplyse det!

Hhv lidt og meget lidt :)

Det kommer jo lidt an på opbyningen = vægten.

Men en Caravelle 2.0 er opgivet til 8,8 km/l.
En bekendt har en California (Camper), den havde oprindeligt 2,5B motor med
automatgear, hvilket resulterede i 6-7 km/l.
En tur til Belgien og lidt rundt i tyskland kostede 5000 kr. i benz.
Han har siden hen fået den konverteret til en TDI.

/Claus

Fra : Leonard

Dato : 25-03-04 20:34

"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> wrote:

>Hvor langt går en TransPeter med henholdsvis 2,0B og 2,5B?

Min gamle Caravelle med 2,5 Benzin og automatik kunne listes op på 10
km/l hvis hastigheden blev under 80 km/t og der blev kørt meget pænt.
På motorvej med 150 km/t nåede den ned på 4 km/l.
Normalt lå den på 6-8 km/l.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Frank Gregersen

Dato : 25-03-04 20:47

4km/l ved motorvejskørsel? Så kan jeg dælme godt forstå at man får dem smidt
i nakken! Man kan jo lige så godt køre V8´er! Jeg fortsætter søgningen efter
en TDI m/102hk, for med 2x40km til/fra arbejdet er jeg jo hurtigt ruineret!
Takker for de hurtige svar!
MVH Frank

Fra : kim hermansen

Dato : 25-03-04 22:38

Hej Frank

Jeg kan kun give claus, Leonard og de andre ret...
Har selv lige haft en 2,5 B. ( årgang 95 ).den gik ikke langt på
literen....jeg synes det værste var bykørsel her slugte den bare som en
sindsyg....På motorvej lå det lidt bedre
hvis man kan holde den på ca 100 km i timen....men det er en tørstig herre
men det er sku en fed motor.. jeg har kørt i den i 4 år og selvom forbruget
har jeg været glad for den... Men har selv lige netop fået en TDI årgang
2001 så nu hjælper det vel på på økonomi når jeg skal sydpå.....

Mvh Kim

Fra : Klaus G.

Dato : 25-03-04 23:26

> [...]
efter
> en TDI m/102hk, for med 2x40km til/fra arbejdet er jeg jo hurtigt

TDI 2.5L med 102hk har jo et deejligt moment, og så køre den rimligt langt
på literen. Jeg kan i morgen spørge den gamle(sover nu), hvor langt hans går
på literen, når de køre sydpå med campingvogn, og hvor langt den går til
hverdag, hvis det var noget? Men igen, det kommer meget an på hvordan man
køre. Omtalte TDI'er er jo mest larm når den kommer over 3000RPM...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Carsten H

Dato : 26-03-04 06:23

Ellers kig ind i forum'et på www.caravelle.dk.
Der bliver også dette spørgsmål diskuteret.

Carsten H

Fra : Leonard

Dato : 26-03-04 10:23

> [...]

>en TDI m/102hk, for med 2x40km til/fra arbejdet er jeg jo hurtigt ruineret!

Min nuværende TDI 102HK Syncro kører ca. 10 km/l og ved konstanst fart
med lige under 3.000 omdr. når den op på 12 km/l og det er nærmest
ligegyldigt om den er alene eller har 2 tons båd på trailer efter sig
(så er farten jo lidt lavere og den holder stadig 10-12 km/l).

Syncroen er lavere gearet så den kører sjældent hurtigere end 120 km/t
(3.000 omdr.). En alm. kører ca. 140 km/t ved samme omdrejningstal.

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 26-03-04 13:15

> [...]
>
> Syncroen er lavere gearet så den kører sjældent hurtigere end 120 km/t
> (3.000 omdr.). En alm. kører ca. 140 km/t ved samme omdrejningstal.

Hej
Jeg har en '94 Transporter med 2.5L benzin maskine (5 Cyl).
Ved landevejskørsel & motorvejskørsel ligger jeg på omkring 9km/l Ved
90-120km/t med ca 2-300 kg ragelse i "lastrummet".

Bykørsel står det slemt til, nemlig omkring 6km/l
Men, der er et dejligt moment i sådan en kasse, den er såmænd ligeglad om
jeg har en autotrailer efter den, eller en mindre campingvogn.

--
Med venlig hilsen / Regards

Michael C. Andersen