Bedste komedie?
Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 15:11

Hejsa.
Nu har vi en spændende tråd der omfatter uhyggelige film.
Så vidt jeg kunne læse mig frem til, virkede gyserfilmene bedst på os alle i
alderen 11-13år.

Dermed ikke sagt at det er uinteressant at se gysere mere, men jeg skal søge
adrenalinkicket andetsteds end gyserfilm - desværre.

Det var nu godt i den alder :) Næsten helt adrenalinkick af en gyser!

Derfor vil jeg gerne vide hvilke komedier I synes der absolut er sjovest?
Der skal selvfølgelig lægges vægt på at man sidder og griner så man næsten
ikke kan få vejret.

Jeg vil gerne lægge ud:

Me Myself And Irene.
Så denne i biografen og det er dér den virker bedst! Blandt venner, kæreste
og andre publikummer.
Jeg har ofte svært ved at grine af en film eller et stand-up show i
fjernsynet helt selv.
Når der er flere tilstede bliver det meget nemmere at grine. Men det kan da
være det bare er én af mine særheder :)

Dum og Dummere (1994)
Den er en klassiker for mig. Jim Carey spiller sin rolle ufatteligt godt.
Jeg vil ikke se to'eren da folk siger den er skuffende.

Liar Liar
Igen med Jim. Der er et par få scener hvor jeg bare ikke kan lade være med
at grine.
Dog er den også seriøst og ikke kun ren komedie.

Bruce Almighty
Lidt skuffende da jeg så den første gang som helhedsindtryk. En ok film at
se en kedelig lørdag aften men så heller ikke mere. Jeg valgte den med på
listen da jeg faktisk grinede i filmen (helt selv) da Jim tager hævn på
manden der fik hans nyhedsoplæser job. Det er for sjov en scene!

Finding Nemo (og andre animerede film)
Dén film er for sød og jeg elsker animerede film såsom Shrek, Ice Age,
Monsters Inc og ovenstående.
Nu er de alle gode men vil gerne priotere Finding Nemo, da den også er
ekstra sørgelig og giver en god filmoplevelse uden at se på rigtige
mennesker.

Ifølge IMDB kan jeg se at der er mange film fra 30'erne og op efter som har
fået mange ratings. Jeg husker ikke at have set nogle gamle komedier, derfor
er der ingen med på listen, hvis I skulle undrer jer.

Det var min liste, hvor jeg sikkert har glemt en hel del.
Hvordan ser jeres ud?

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 15:18

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote in message
> Det var min liste, hvor jeg sikkert har glemt en hel del.

Lige efter jeg har trykket send kommer jeg i tanke om den komedie jeg har
set allerfelst gange.
Nemlig American Pie 2.

Så den i Paladset sammen med alle mine venner. Har efterfølgende set den
mange gange på DVD og i fjernsynet på Canal Digital dengang jeg havde
parabol.

Jeg overdriver ikke når jeg skriver, at jeg har set den mere end 40 gange.
3'eren er også ok sjov, men igen er den bedst at se en kedelig lørdag aften
helt selv.

1'eren husker jeg desværre ikke så godt.

mvh
Stig Sørensen

Fra : A. Hagstrøm

Dato : 25-03-04 15:42

"Stig Sørensen" skrev

> Hvordan ser jeres ud?

Beverly Hills Cop 1 & 2.

Det er godt nok action/komedie, men jeg har set dem et utal af gange, og kan
blive ved med at grine af Eddie Murphy's flabede væsen.

/Anders

Fra : zcully

Dato : 25-03-04 16:58

"A. Hagstrøm" <hFJERN@gstrom.dk> wrote in message
> [...]
kan
> blive ved med at grine af Eddie Murphy's flabede væsen.

Generelt er de gamle Eddie film sjove. Bare hans grin eller når han synger
Roxanne eller James Brown. Det er for sjovt.
Eller i The Golden child.

/Zcully

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-03-04 15:48

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> escribió en el mensaje
> [...]

> Der skal selvfølgelig lægges vægt på at man sidder og griner så man næsten

Dem jeg har grint mest af:

Top Secret!
Hot Shots I+II
The Naked Gun
Hvis der endelig skal en jim carrey film med i købet bliver det nok Ace
ventura
Shaolin Soccer er også et kæmpe hit.

Fra : Morten Steen

Dato : 25-03-04 15:49

Ingen tvivl om at Liar Liar fik mig til at hulke af grin utallige gange.

MEN hvis der er en film der står krystalklart i erindringen som et
mesterværk af dimensioner, er det altså Chaplins City Lights. Jeg havde
fornøjelsen af at se den i Cinemateket for nogle år siden. Hold da kæft,
hvor jeg lo. Fuldstændig tidløs komik så det batter. Den bør ALLE altså unde
sig selv at se. Boksekampen, "kampen" med statuen i starten,
selvmordskandidaten på kajen osv. osv. Uvurderligt.

Og så mindes jeg også at Frankenstein Junior fik mig til at krølle sammen af
grin. Men jeg kan ikke huske den så godt. Har lige købt DVD'en, og skal
gense den snarest.

Min favorit komedie-skuespiller er dog så afgjort Chevy Chase. Han formår
virkelig at hive middelmådige film op på et sjovt niveau, og sjove film op
på et fantastisk niveau. Fletch, Fletch Lives, hans indsats i Seems Like Old
Times, Vacation-filmene (især Christmas), The Three Amigos, Spies Like Us...
da Chevy var på toppen, var han sgu den største. Og så snakker vi ikke om de
seneste mange års output fra ham...

Morten

Fra : Morten DH

Dato : 25-03-04 19:18

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse
> Og så mindes jeg også at Frankenstein Junior fik mig til at krølle sammen
af
> grin. Men jeg kan ikke huske den så godt. Har lige købt DVD'en, og skal
> gense den snarest.

Ved ikke om det ligger til vores fornavn; men den film er i hvert fald
fantastisk

Fra : Morten Steen

Dato : 26-03-04 09:32

> Ved ikke om det ligger til vores fornavn; men den film er i hvert fald
> fantastisk

He-he, ja måske. Faktisk kan jeg huske jeg var jævnt skuffet over den,
første gang jeg så den.
Men gensynet for nogle år siden var absolut glædeligt. Så tårene trillede!

Morten

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-03-04 15:53

Stig Sørensen wrote:

> Det var min liste, hvor jeg sikkert har glemt en hel del.
> Hvordan ser jeres ud?

Den bedste komedie og en af de allerbedste film overhovedet er The Big
Lebowski.

/David

Fra : vadmand

Dato : 25-03-04 16:20

> Den bedste komedie og en af de allerbedste film overhovedet er The Big
> Lebowski.

Marx Brothers: Duck Soup (En tosset diktator)
Gøg og Gokke: The Music box (Flyttemænd)
Han hun og Leoparden
Arsenik og gamle kniplinger.
Forår for Hitler
Gérard Oury: Det rabler for rabbi Jacob
Olsenbanden ser rødt og/eller På sporet.
Bossen og Bumsen

Hvordan pokker skal man vælge?

O.K., så èn med Jim Carrey da - The Mask.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-03-04 20:14

On Thu, 25 Mar 2004 16:20:02 +0100, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
Sjovt... den grinede jeg overhovedet ikke af, da jeg så den. Og jeg
elsker ellers Brødrene Coen. Jeg tror, jeg vil prøve at se den igen.

>Marx Brothers: Duck Soup (En tosset diktator)
Hellere Halløj i Operaen.

>Gøg og Gokke: The Music box (Flyttemænd)
Alle tiders. Jeg elsker også Them Thar Hills og Sons of the Desert

>Han hun og Leoparden
Ikke at forveksle med Leoparden, som er en af de kedeligste film, der
er lavet.

>O.K., så èn med Jim Carrey da - The Mask.

Efter min mening den eneste Carrey-film, der er værd at se.

Min egen yndling fra nyere tid:
Vild med Mary.

Og så må vi ikke glemme
A Fish Called Wanda
The Naked Gun
Airplane
Bachelor Party
Chicago-ekspressen (i hvert fald den scene, hvor Gene Wilder spiller
neger)
Og mange, mange flere, som jeg nok kommer i tanke om om lidt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 25-03-04 16:18

Stig Sørensen wrote:
> Hvordan ser jeres ud?

Arsenic and Old Lace
48 Hours.
Trading Places.
Indy-filmene.
Dumb & Dumber.
The Big Lebowski.

Og der er sikkert mange flere, som ligger lidt gemt under glemslens tunge
slør.

-V-

Fra : zcully

Dato : 25-03-04 16:56

> [...]
> er der ingen med på listen, hvis I skulle undrer jer.
>
> Det var min liste, hvor jeg sikkert har glemt en hel del.

Højt at flyve og TVserien Police Squad (den der lagde grund for Høj
Pistolføring).

/Zcully

Fra : Zeki

Dato : 25-03-04 16:58

'Monty Python and the Holy Grail' og 'Life of Brian.' ('Meaning of Life'
brød jeg mig ikke om)

David Zucker's film 'Højt at flyve 1 og 2' og 'Høj Pistolføring 1 og 2'. Top
Secret er også sjov.

'Dum og Dummere', 'Ace Ventura', eller 'Me, Myself and Irene', med Jim
Carrey

'Blues Brothers' - en klassiker.

'Spaceballs' - endnu en klassiker

'The Party' med Peter Sellers...endnu en.

Austin Powers: Goldmember

De gamle Chevy Chase film: 'Fletch 1 og 2', 'Fars Fede Ferie 1-4' og ISÆR
'Vi er er spioner'.

Et par John Ritter film: 'Stay Tuned' og 'Skin deep' (den med de selvlysende
kondomer')

Deruover synes jeg 'Elitesoldaten' med Clint Eastwood er utrolig grinagtig -
mest pga en overflod af one-liners.

mvh Zeki

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 17:33

"Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote in message

> 'Spaceballs' - endnu en klassiker

Nemlig! Den havde jeg glemt.
Den er simpelthen for sjov.

Genial fed film.
Må jeg også lige anskaffe mig på DVD sammen med Emerald Forest.
Så kan jeg da spare lidt porto der :)

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-03-04 18:28

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> writes:

> Genial fed film.
> Må jeg også lige anskaffe mig på DVD sammen med Emerald Forest.
> Så kan jeg da spare lidt porto der :)

Vær forsigtig!

Jeg ved ikke om der er mere end en DVD-version af Spaceballs ude, men
den lavpriser jeg fandt - og som jeg ikke kan finde nu, så jeg kan
ikke udpege producenten - var frygteligt ringe.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 01-04-04 18:29

Peter B. Juul wrote:
> [...]
> den lavpriser jeg fandt - og som jeg ikke kan finde nu, så jeg kan
> ikke udpege producenten - var frygteligt ringe.

Virkelig? Kan den film overhovedet BLIVE ringe?
De har den på min lokale Statoil, og overvejede faktisk at drøne ned og købe
den til weekenden da jeg startede med at læse denne tråd.

Genial film... især da Dark Helmets folk "finkæmmer" ørkenen for at finde
vores helte

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-04-04 22:02

"Peter \(8464\)" <usenet@vesterbro24.invalid> writes:

[spaceballs]
> Virkelig? Kan den film overhovedet BLIVE ringe?
> De har den på min lokale Statoil, og overvejede faktisk at drøne ned og købe
> den til weekenden da jeg startede med at læse denne tråd.

farvefejl på grund af kompressionsfejl virker MEGET forstyrrende på
den indledende "Star Destroyer"-scene.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-03-04 11:47

Zeki wrote:
> ('Meaning of Life' brød jeg mig ikke om)

JIHAAAAD !!!!! DØ VANTRO HUND !

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-03-04 14:02

Zeki wrote:
> 'Monty Python and the Holy Grail' og 'Life of Brian.' ('Meaning of Life'
> brød jeg mig ikke om)

Sjovt, jeg synes det er den bedste.

/David

Fra : @

Dato : 26-03-04 21:29

> Sjovt, jeg synes det er den bedste.

Monty Pythons form for humor er på så lavt et niveau, at det er helt
kedeligt at overvære!

Fra : ML-78

Dato : 26-03-04 22:36

@ skrev:

> Monty Pythons form for humor er på så lavt et niveau, at det er helt
> kedeligt at overvære!

Hvilken planet kommer du fra?

ML-78

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 27-03-04 09:13

<@> skrev i en meddelelse
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
Life'

> Monty Pythons form for humor er på så lavt et niveau, at det er helt
> kedeligt at overvære!

Meget af Monty Pythons humor er så gakket, at det næsten er surrealistisk,
men jeg synes, at der oftest er en form for mening med galdskaben, når det
kommer til stykket, en gakket reference til virkeligheden, som giver
vittighederne brod og gør det det hele til værd. Og det er derfor Monty
Python alligevel er langt sjovere end Benney Hill og Hollowood-humor. Og det
er dét, jeg savner lidt hos Casper og Mandrilaftalen. "Jeg elsker
overflade," csiger Casper Christensen. Han vil kun have form, så han kan
grine. Men jeg vil nu også gerne have et indhold at grine _ad_.

Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-04 10:12

@ wrote:

> Monty Pythons form for humor er på så lavt et niveau, at det er helt
> kedeligt at overvære!

Det er fordi du er dum.

/David

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 27-03-04 10:34

> @ wrote:
>
> Det er fordi du er dum.
>
> /David

Skal vi nu ikke liiiiiige...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-03-04 11:42

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> writes:

> Skal vi nu ikke liiiiiige...

Jeg beklager, men David har ret.

Diagnosen er korrekt. @ lider desværre af akut dumhed. Han må have
absolut ro og masser af hønsekødssuppe de næste tre uger, så går det
måske over.

Jeg er ikke en superhelt, men spiller en på film, så jeg ved, hvad jeg
snakker om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-04 11:56

Peter B. Juul wrote:

> Jeg er ikke en superhelt, men spiller en på film, så jeg ved, hvad jeg
> snakker om.

Virkelig? Hvilken? Og i hvilken?

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-03-04 12:03

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Virkelig? Hvilken? Og i hvilken?

Ja. Burgerman. I Burgerman.

Ah well.

Den findes endnu kun på råbånd og sådan har det været i ti år, men den
bliver klippet RSN.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-04 11:45

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Skal vi nu ikke liiiiiige...

Nej.

/David

Fra : ML-78

Dato : 28-03-04 01:51

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Skal vi nu ikke liiiiiige...

David udtrykte sig nu meget diplomatisk.

ML-78

Fra : @

Dato : 28-03-04 15:09

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> David udtrykte sig nu meget diplomatisk.

David er bare mindrebegavet. Det må være den eneste forklaring på, hvorfor
han kan grine af Monty Python!
Spis en kiks og accepter, at vi er nogle få, som befinder os lidt højere
oppe på stigen!

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-03-04 18:45

@ wrote:

> David er bare mindrebegavet. Det må være den eneste forklaring på, hvorfor
> han kan grine af Monty Python!

Hvilken retorik.

> Spis en kiks og accepter, at vi er nogle få, som befinder os lidt højere
> oppe på stigen!

Jeg spiser ikke kiks.

/David

Fra : @

Dato : 28-03-04 20:52

> Hvilken retorik.

> Jeg spiser ikke kiks.

Hvad kan jeg så tilbyde dig?

Nej, skal vi ikke blive enige om ikke at kalde hinanden dumme og
uintelligente?
Vi er uenige om de fleste ting og sådan er det bare.
Jeg vil i fremtiden prøve at være lidt mere åben over for andres meninger og
undlade at kaste med mudder.
Det bliver måske lidt kedeligt, men så er vi trods alt ikke nødt til
konstant at gå i bad!

Fra : -V-

Dato : 28-03-04 21:52

@ wrote:
> [...]
> Jeg vil i fremtiden prøve at være lidt mere åben over for andres
> meninger og undlade at kaste med mudder.

Sjovt, det er ikke første gang du siger det, men det bliver sjældent bedre.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-03-04 23:18

-V- wrote:

> Sjovt, det er ikke første gang du siger det, men det bliver sjældent bedre.

Men det er da et godt udgangspunkt :)

/David

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 27-03-04 09:07

> Sjovt, jeg synes det er den bedste.

Samme her, jeg var helt oppe at ringe, da jeg så den. Jeg må dog indrømme,
er det er mange år siden, at jeg så Meaning of Life sidst, og jeg er ikke
sikker på, at jeg vil se den igen. Jeg er bange for, at det ikke vil være
den samme oplevelse igen. Jeg tror måske ikke jeg har den samme
ungdommelige(?) kærlighed til det totalt gakkede længere. Mine mindre
søskende elskede Mandrilaftalen over alt på jorden - og det tror jeg måske
også jeg ville have gjort, hvis jeg havde været teenager, men jeg kunne kun
nye dele af et afsnit af gangen.

Mikkel

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 27-03-04 15:13

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> 'Monty Python and the Holy Grail' og 'Life of Brian.' ('Meaning of Life'
> brød jeg mig ikke om)

Synes jeg til gengæld er en af de bedste...

> 'Dum og Dummere', 'Ace Ventura', eller 'Me, Myself and Irene', med Jim
> Carrey

;)

> 'Blues Brothers' - en klassiker.
>
> 'Spaceballs' - endnu en klassiker
>
> 'The Party' med Peter Sellers...endnu en.

Jeg er helt enig! Absolut min yndlingskomedie!

> [...]
selvlysende
> kondomer')
>
> Deruover synes jeg 'Elitesoldaten' med Clint Eastwood er utrolig

En lille kommentar..

Mvh. Rasmus

Fra : SOSC

Dato : 25-03-04 18:43

On Thu, 25 Mar 2004 15:11:24 +0100, "Stig Sørensen"
> [...]

>Der skal selvfølgelig lægges vægt på at man sidder og griner så man næsten

Et bud: John Hughes` "Planes, Trains & Automobiles" (Røvtur på første
klasse) med John Candy of Steve Martin.

http://us.imdb.com/title/tt0093748/

Fra : @

Dato : 25-03-04 20:56

"SOSC" <x@x.x> skrev i en meddelelse

> Et bud: John Hughes` "Planes, Trains & Automobiles" (Røvtur på første
> klasse) med John Candy of Steve Martin.
>
> http://us.imdb.com/title/tt0093748/

Hørt!

Fra : ML-78

Dato : 25-03-04 21:31

SOSC skrev:

> Et bud: John Hughes` "Planes, Trains & Automobiles" (Røvtur på første
> klasse) med John Candy of Steve Martin.

Ja, den er herlig.

ML-78

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-03-04 18:47

Stig Sørensen skrev i en meddelelse:
[snip]
> Derfor vil jeg gerne vide hvilke komedier I synes der absolut er
> sjovest? Der skal selvfølgelig lægges vægt på at man sidder og griner
> så man næsten ikke kan få vejret.
[snip]

Hvad der er på DVD hylden:
The Big Lebowski
Den kan man ikke se for mange gange - det bedste ved den er alle de små
geniale bemærkninger i filmen.

Spaceballs
Ja, en klassiker

Loaded Weapon 1(DK: Dødbringende måben)
Jeg kan nu godt li' en god gang plat humor - Samuel L. Jackson er alt for
sjov i denne film.

Don't be a menace to South Central while drinking your juice in he hood(DK:
Ghettoblaster)
Hader(temmelig meget endda) normalt Wayans brødrene, men den her er nu for
go'

TAXI
1'eren og KUN 1'eren er go' - 2'eren og 3'eren giver jeg ikke meget for

Blues Brothers
Jae, igen 1'eren er nu den bedste

Som noget andet fandt jeg lige denne liste ved IMDB:
url:http://www.imdb.com/Charts/Votes/comedy prøv at se nederst - der har de
10 dårligste komedier. Jeg synes at det er flot at Danmark har hele to film
på den liste.

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-03-04 19:27

Torben Greve Otzen wrote:
> [...]
> 10 dårligste komedier. Jeg synes at det er flot at Danmark har hele to film

Det er fandeme også nogle ringe film....men jeg er overrasket over at
Jim Carrey's nye film allerede ligger så højt oppe...og er nummer 93 på
deres #250

Er forresten enig med Space balls

Rat Race er også fed

Rune Jensen

Fra : vadmand

Dato : 25-03-04 23:26

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> skrev i en meddelelse
news:40632375$0$209men jeg er overrasket over at
> Jim Carrey's nye film allerede ligger så højt oppe...og er nummer 93 på
> deres #250

Det burde ikke undre dig, hvis du har set, hvor højt film lavet inden for de
sidste ti år altid scorer her i gruppen.

Per V.

Fra : Morten DH

Dato : 25-03-04 19:20

Jay and Slient Bob strikes back ligger helt klart på min liste... sammen med
Not Another Teen Movie...

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-03-04 20:09

Chaplins 'Diktatoren'
John Cleese's 'Kuk i timeplanen'
'Dr. strangelove or how I learned to love the Bomb'

vh
Jan

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 26-03-04 11:30

Jan Bøgh wrote:
> Chaplins 'Diktatoren'
> John Cleese's 'Kuk i timeplanen'
> 'Dr. strangelove or how I learned to love the Bomb'

Ahh Strangelove, det er nu en god film

"Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

Men ellers er der Thin Man. Og min egen favorit To Be or Not to Be:

Professor Alexander Siletsky: "May I say, dear Colonel, that it's good
to breathe the air of the Gestapo again... You know, you're quite famous
in London, Colonel. They call you Concentration Camp Ehrhardt."

Josef Tura: "Ha ha. Yes, yes... we do the concentrating and the Poles do
the camping."

Fra : Silver

Dato : 25-03-04 23:15

> Det var min liste, hvor jeg sikkert har glemt en hel del.
> Hvordan ser jeres ud?

Mel Brooks skøre verdenshistorie (især scenen hvor de bliver forfulgt af
romerne og så tænder en kæmpe joins for at slippe af med dem, som romerne så
indhalerer.....for skægt :D )

Frankenstein filmen med Gene Wilder og Marty Feldman, scenen hvor Wilder og
frankenstein synger puttin on the Ritz....jeg er komplet skør af grin hver
gang jeg ser den scene, eller hvor Feldmans pukkel skifter plads...klassisk
filmkomedie...fnis...

Rat Race, især scenen hvor Jon Lovitz fornærmer en lesbisk motorcyklist og
ender i en WW2 sammenkomst hvor han ligner hitler....der har jeg tårer i
øjnene og ligger på gulvet af grin hver gang :D genial scene.

Ford Fairlane, første gang jeg så den var jeg komplet flad af grin, hans
attitude og væremåde var originalt (for mig ihvertfald) "the boys from the
garage brought my baby back! beep-beep.....BOOOOOOOOOOM!" folk som har set
den ved hvad det for en scene er hehe ;).

Der er sikkert tonsvis flere film som kunne komme med her, jeg har en meget
lav tærskel for hvad der er sjovt så jeg har meget let ved at grine :D

Mvh
Silver

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-03-04 14:22

On Thu, 25 Mar 2004 23:14:52 +0100, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>Frankenstein filmen med Gene Wilder og Marty Feldman, scenen hvor Wilder og
>frankenstein synger puttin on the Ritz....jeg er komplet skør af grin hver
>gang jeg ser den scene, eller hvor Feldmans pukkel skifter plads...

Hvad for en pukkel?

> [...]
>garage brought my baby back! beep-beep.....BOOOOOOOOOOM!" folk som har set
>den ved hvad det for en scene er hehe ;).

Fed film, ja!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Silver

Dato : 26-03-04 18:35

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Hvad for en pukkel?

LOL! ja lige præcis, det ansigt han giver Wilder da han siger det er
simpelthen genialt :D

Mvh
Silver.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-03-04 23:19

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote in message
> Hejsa.
-sakse-
> Derfor vil jeg gerne vide hvilke komedier I synes der absolut er sjovest?
> Der skal selvfølgelig lægges vægt på at man sidder og griner så man næsten
> ikke kan få vejret.
-klippe-
> Mvh
> Stig Sørensen

Clue
Young Frankenstein
Blazing Saddles
History of the World, Part I
Monty Python Live at the Hollywood Bowl
Life Of Brian
Monty Python and the Holy Grail
Dr. Strangelove
A Fish Called Wanda
Blues Brothers
Ace Ventura 1+2
Shanghai Noon
Some Like It Hot

....og så lige én, jeg ikke helt vil klassificere som komedie, men som
ihvertfald har en hel del gode grin undervejs:
Ice Age.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Michael Westi

Dato : 26-03-04 01:16

Det var min liste, hvor jeg sikkert har glemt en hel del.
Hvordan ser jeres ud?

Mvh
Stig Sørensen

Arsenic & old lace
Bringing up baby
It´s a mad, mad, mad world
A night at the opera
Ford Fairlane
Operation Petticoat
Skin deep (John Ritter R.I.P.)
Some like it hot
Ace Ventura, Pet detective
Blazing saddles
Dirty rotten scoundrels
Don't be a menace to South Central while drinking your juice in he hood
Jay & Silent Bob strike back
Selskabsrejsen (de 2 første)
History of the World, Part I
Up in smoke (nr. 1 & til dels nr. 2)

Og adskillige flere som pt. er smuttet fra hukommelsen.

--
Mvh Michael
"The intelligence on the globe is constant,

Fra : -V-

Dato : 26-03-04 10:55

Michael Westi wrote:
> Dirty rotten scoundrels

Auch, hvordan kunne jeg dog glemme den på min egen liste?!

Det er jo den sjoveste af dem alle sammen!

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-03-04 14:24

On Fri, 26 Mar 2004 10:55:28 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Auch, hvordan kunne jeg dog glemme den på min egen liste?!
>
>Det er jo den sjoveste af dem alle sammen!

Enig! Den scene, hvor en af dem spiller lam, og den anden stikker ham
i benet, er ubetalelig.

Jeg kom i tanke om en til:
Dead Men Don't Wear Plaid.

Den er intet mindre end genial.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-03-04 15:18

The Lonely Guy (Steve Martin)

http://www.imdb.com/title/tt0087635/

/jim

Fra : Michael Westi

Dato : 31-03-04 02:30

> Enig! Den scene, hvor en af dem spiller lam, og den anden stikker ham
> [...]

Og hvordan kunne jeg så glemme den film i skyndingen???
"Cleaningwomannnnn"
"You need a cup of my famous java"

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-05-04 13:21

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Og mens vi er ved Steve Martin, så må vi ikke glemme "Min bedre halvdel"

Og hvorfor har ingen nævnt "Kaptajn Guldskæg" eller Crimewave?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-05-04 18:38

On Sat, 1 May 2004 14:21:01 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>Og hvorfor har ingen nævnt "Kaptajn Guldskæg" eller Crimewave?

Fordi det er et par rigtige stinkere.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 01-05-04 20:23

> Fordi det er et par rigtige stinkere.
>
> Mvh
> Niels Søndergaard

Nå, derfor...

Jeg holder ellers meget af især Crimewave! Jeg synes den bærer tydeligt præg
af at være instrueret af Sam Raimi og produceret / skrevet af bdr. Coen. Og
så har den en virkelig pjattet dialog og meget fjollede lydeffekter. Jeg kan
dog også sagtens se hvorfor man kan hade den.

Yellowbeard har også sine øjeblikke, skulle jeg mene: "I have a son? That's
impossible. No woman ever slept with me and lived!" Det synes jeg da er
sjovt!

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-05-04 20:59

On Sat, 1 May 2004 21:23:07 +0200, "J" <albuerumminusspam@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>impossible. No woman ever slept with me and lived!" Det synes jeg da er

Det er et par kiksede film med meget få lyspunkter. De er heller ikke
særlig populære på Imdb.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 01-05-04 23:52

> Det er et par kiksede film med meget få lyspunkter. De er heller ikke
> særlig populære på Imdb.
>
> Mvh
> Niels Søndergaard

Vi er ikke enige, hvilket betyder at der er mere end én mening om den sag.
Derfor burde man måske overveje at være en anelse mindre kategorisk og
f.eks. begynde sætningen med "Jeg synes..."

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-05-04 01:16

On Sun, 2 May 2004 00:51:51 +0200, "J" <albuerumminusspam@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Derfor burde man måske overveje at være en anelse mindre kategorisk og
>f.eks. begynde sætningen med "Jeg synes..."

Mit navn står under mit indlæg. Det betyder, at det er min mening, jeg
udtrykker. Det turde være logik for perlehøns.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 02-05-04 09:36

> Mit navn står under mit indlæg. Det betyder, at det er min mening, jeg
> udtrykker. Det turde være logik for perlehøns.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Hehe... Hvordan vidste jeg at det var det du ville svare?
Problemet er ikke at jeg ikke forstår hvad du mener. Jeg er ikke en
perlehøne.
Problemet er at den form du benytter dig af ikke er fremmende for samtale
eller debat. Det handler om at udveksle synspunkter. Hvis du kun er
interesseret i at få din egen mening sagt og er ligeglad med andres, så
skulle du beskæftige dig med graffiti og ikke usenet.

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-05-04 09:41

Niels Søndergaard wrote:

> Mit navn står under mit indlæg. Det betyder, at det er min mening, jeg
> udtrykker. Det turde være logik for perlehøns.

Førsteordens propositionslogik for fjerkræ.

/David

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-05-04 00:40

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:c70teq$13k9$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> så har den en virkelig pjattet dialog og meget fjollede lydeffekter. Jeg kan
> dog også sagtens se hvorfor man kan hade den.

Jaah! Rottefængerne var da guld værd, og lyden af gaflen, der bliver hakket i hornet på den store af dem --Herligt og den efterfølgende kommentar til overvågningskameraet!

> Yellowbeard har også sine øjeblikke, skulle jeg mene: "I have a son? That's
> impossible. No woman ever slept with me and lived!" Det synes jeg da er
> sjovt!

Pew var heller ikke helt ringe spillet af John Cleese.
Faktisk en saftig blanding af Monty Python og Mel brooks med en slat Cheech og Chong og en andelse for meget sødsuppe i form af Dan.
I min verden er den absolut ingen stinker!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : J

Dato : 03-05-04 20:09

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

.....lyden af gaflen, der bliver hakket i hornet på den store af
dem --Herligt og den efterfølgende kommentar til overvågningskameraet!

Ja, en fantastisk lyd! Sådan lidt som når Jerry hiver et knurhår ud af
stakkels Tom!

"Woman found torn limb from limb in West Side apartment... Film at eleven!"

Og hans replik da det går op for ham at konen har overværet deres mord på
forsikringsfyren: "Lady, you ain't seen nothing......YET!" hvorefter han til
lyden af et løbsk damplokomotiv moser op ad trappen for at bringe hende til
tavshed.

Ja, jeg lo i hvert fald!

Jonas

PS: Det går netop op for mig at det er mindst otte år siden jeg sidst så
den. Alligevel er der åbenbart ting der hænger ved. Gad vide hvor mange
replikker fra "Attack of the Clones" jeg kan udenad om otte år...
Hmmm, det må blive et gæt: Nul?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-05-04 01:08

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:c765co$vkm$1@news.cybercity.dk...

Gad vide hvor mange
> replikker fra "Attack of the Clones" jeg kan udenad om otte år...
> Hmmm, det må blive et gæt: Nul?

Det skulle da lige være en kommentar fra Yoda. Han er da det eneste opløftende i den film.
Men jeg husker dem ikke selv - blot hans spøjse omvendte ordstilling

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : J

Dato : 04-05-04 17:39

> [...]
opløftende i den film.
Men jeg husker dem ikke selv - blot hans spøjse omvendte ordstilling

Ja der er selvfølgelig lige Yoda...
Han er bedre lavet i SW2 end i nogen af de andre film, så dér har du ret. Og
så er jeg én af dem der mener at han er pissesej i den dér fægtekamp!

Jonas

PS: Det hedder altså "ordvendt omstilling"!

Fra : vadmand

Dato : 04-05-04 18:10

> PS: Det hedder altså "ordvendt omstilling"!

Hvid du skal rette folks sprog, bedes du gøre det korrekt. Det hedder "Han
taler med omvendt ordstilling" med "Jeg elsker hans omvendte ordstilling."

Per V.

Fra : ML-78

Dato : 04-05-04 18:18

vadmand skrev:

> Hvid du skal rette folks sprog, bedes du gøre det korrekt.

Jaså.

> Det hedder "Han
> taler med omvendt ordstilling" med "Jeg elsker hans omvendte
ordstilling."

Hvad betyder denne sætning så?

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-05-04 18:36

vadmand wrote:

> Hvid du skal rette folks sprog, bedes du gøre det korrekt. Det hedder "Han
> taler med omvendt ordstilling" med "Jeg elsker hans omvendte ordstilling."

Har du solgt din humoristiske sans?

/David

Fra : J

Dato : 04-05-04 20:05

> Har du solgt din humoristiske sans?
>
> /David

Netop hvad jeg tænkte
Jeg mente "ordvendt omstilling" ligesom "akvavæumsjubilit",
"interesikmusseret" og "spadsuretæer"

Jonas

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 05-05-04 09:25

> [...]
>ordstilling."

>Netop hvad jeg tænkte
>Jeg mente "ordvendt omstilling" ligesom "akvavæumsjubilit",

Jublikum publer!

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 05-05-04 19:14

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message news:<4093962e$0$207$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Og mens vi er ved Steve Martin, så må vi ikke glemme "Min bedre halvdel"
>
> Og hvorfor har ingen nævnt "Kaptajn Guldskæg" eller Crimewave?

Eller
Guruen
Lykkevej
Også kan jeg også godt lidt The pink Panter .
Mvh
Klavs.

Fra : vadmand

Dato : 05-05-04 22:01

Tænk, at der endnu ikke er nogen, der har nævnt "Forår for Hitler"!

"I was born in Düsseldorf
That is why they call me Rolf."

Per V.

Fra : Morbid Angel

Dato : 26-03-04 04:01

On Thu, 25 Mar 2004 15:11:24 +0100, "Stig Sørensen"
<kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote:

Mel Brooks , Hitchcock parodi Høj Skræk aka High Anxiety , men man
skal måske være lidt inde i hitchcock filmene for at se det sjove i
den :)

Who framed Roger Rabbitt er også en af de sjovere film i nyere tid.

Også Chevy Chase filmene Under the rainbow og Fould Play (kan ikke
huske de danske titler)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Ole Kofoed

Dato : 26-03-04 09:42

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser jeres ud?

Hvad jeg lige kan finde på nu:

En masse Gøg og Gokke film, min favoritter er "De unger" (Brats), Sons of
the Desert, Røg i køkkenet (Helpmates), Op med antennen (Hog Wild) og Big
Business (stumfilm),

Marx Brothers:
Halløj i operaen, En dag på galopbanen, En tosset diktator, En dag i Circus,
Halløj på universitetet og Sæt dampen op.

De fleste Lyserøde Panter film.
De fleste Mel Brooks film.

Screwball komedier (ikke alle er totale grineflip, men sjove er de):
Det hændte en nat (It Happened One Night)
Den tynde mand (The Thin Man)
Han, hun og leoparden (Bringing Up Baby)
The Lady Eve
To Be or Not to Be (1942)
Arsenik og gamle kniplinger (Arsenic and Old Lace)

Det rabler for rabbineren (Les aventures de Rabbi Jacob)
Kommer snart på DVD i USA med engelske undertekster :)

Divorzio all'italiana http://www.imdb.com/title/tt0055913/

Torrente, el brazo tonto de la ley
http://www.imdb.com/title/tt0120868/usercomments

Torrente 2: Misión en Marbella
http://www.imdb.com/title/tt0257231/

Sort hævn (I'm Gonna Git You Sucka)
http://www.imdb.com/title/tt0095348/

The Castle
http://www.imdb.com/title/tt0118826/usercomments-61

Shaolin Soccer (Hongkong versionen)

De første 15-20 minutter af Flip og Flop filmen "La gran aventura de
Mortadelo y Filemón", derefter går det desværre lidt ned ad bakke
http://www.imdb.com/title/tt0314121/

Mvh.

Ole

Fra : Peter Græbe

Dato : 26-03-04 13:19

Stig Sørensen skrev:

> Hvordan ser jeres ud?

Mel Brooks' 'Silent Movie' kan vel snige sig ind på en Top 50?

Peter Græbe

Fra : Jakenold

Dato : 26-03-04 13:55

Foruden flere af dem du har nævnt, er det her efter mit hovede klasse humor:

The Mask
Monty Pythons Meaning of Life
Monty Pythons The Life of Brian
Monty Python and The Quest for the Holy Grail
A fish called Wanda

Jakob

Fra : Jesper

Dato : 26-03-04 16:11

Her er min favoritliste:

Airplane
Airplane 2: The Sequel
Top Secret
The Naked Gun
1941
The Adventures of Ford Fairlaine
Wayne's World
Wayne's World 2
Smokie And the Bandit
The Toxic Avenger
The Toxic Avenger II
Bad Taste
One Night Only
Bachelor Party
All You Wanted To Know About Sex But Were Afraid To Ask
Can I Do It 'Till I Need Glasses?
Flesh Gordon
Hollywood Chainsaw Hookers
Cemetary High
Psychos In Love
Microwave Massacre
Rat Pfink A Boo Boo
Pink Flamingos
The Little Shop of Horrors (1960)
Passport To Pimlico
The Mouse That Roared
Porrage
You're Telling Me
Man On A Flying Trapeze
You Can't Cheat An Honest Man
The Bank Dick
Million Dollar Legs
Porridge (1979)
Wiskey Galore
topper (1937)
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 29-03-04 00:43

On 2004-03-25 15:11:24 +0100, "Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk>
said:
> Derfor vil jeg gerne vide hvilke komedier I synes der absolut er sjovest?

Groundhog Day (en ny dag truer). Rent guld!

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : -V-

Dato : 29-03-04 13:26

Mikkel Eide Eriksen wrote:
> Groundhog Day (en ny dag truer). Rent guld!

Aarrrghhh!!!!!

Endnu en af de superfede, jeg havde glemt på min egen liste!

Fra : @

Dato : 29-03-04 14:38

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aarrrghhh!!!!!
>

> Endnu en af de superfede, jeg havde glemt på min egen liste!
> Hvordan kunne jeg dog glemme den?

Ja, det er en fremragende film.
Jeg tror sgu, at jeg vil prøve at finde den til samlingen!

Fra : ML-78

Dato : 29-03-04 15:11

-V- skrev:

> Aarrrghhh!!!!!
>
> Endnu en af de superfede, jeg havde glemt på min egen liste!
> Hvordan kunne jeg dog glemme den?

En anden film med Bill Murray jeg undrer mig over, der ikke er nævnt, er
"Stripes". Det er den film "Politiskolen" kunne være blevet til hvis
ikke sidstnævnte havde fejlet på næsten alle punkter.

ML-78

Fra : Jesper

Dato : 31-03-04 17:05

Mikkel Eide Eriksen <carthagtuek@softhome.net> wrote:

> Groundhog Day (en ny dag truer). Rent guld!
>
> mvh
> Mikkel Eide Eriksen

Den søde Andie MacDowall er med YUMMY!
global village idiots. - Paul Ginsparg.