CBB sænker priserne til stor ulempe for ny~
Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 13:30

Hej gruppe.

Hos CBB er der to kategorier.

Basiskunde: 99 øre i minuttet.
Pluskunde: 69 øre i minuttet men koster en oprettelsesgebyr på 199kr. som
man ikke får glæde af i form af taletid.

Ellers er sms, opkaldsafgift osv det samme.

Fra i morgen kan alle basiskunder og nyankommende blive pluskunder ved blot
at indbetale 199kr. til deres taletidskonto og derved få glæde af de 199kr.

Der rygtes at CBB ikke vil give kompensation til de pluskunder der ikke har
opnået noget glæde for de 199kr.
Kan de gøre dette?

Det vil jo ikke være svært for dem at se de antal minutter man har ringet
fra den dato man er blevet pluskunde til idag.
Gange de antal minutter med 69øre og efterfølgende gange de samme antal
minutter med 99øre og trække de to beløb fra hinanden og se om man
overhovedet har en besparelse.

Det tager trods alt flere timers opkald for at få glæde af de 199kr.
pluskunderne har betalt.

Hvad har I at sige til dette? Er det bare synd hvis man igår eller for 14
dage siden betalte 199kr. og faktisk ikke har fået glæde af at være
pluskunde endnu da man ikke har snakket nok timer?

mvh
Stig Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-04 13:40

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> skrev i en meddelelse
> Der rygtes at CBB ikke vil give kompensation til de pluskunder der ikke
har
> opnået noget glæde for de 199kr.
> Kan de gøre dette?

Ja, antageligvis. At de nu har et billigere produkt er ikke en mangel ved
det tidligere produkt.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 14:36

> Ja, antageligvis. At de nu har et billigere produkt er ikke en mangel ved
> det tidligere produkt.

Men manglen er jo de 199kr. som mange ikke har fået glæde af.
Vi kan vel godt blive enig om at det er dårlig service?

Fru Hansen betalte 199kr. for én måned siden, for at blive pluskunde hos
CBB.
Siden da har hun snakket i 100 minutter og har derfor betalt: 69kr. for de
minutter.
Som basiskunde koster de 100 minutter 99kr.

99kr. - 69kr. = 30kr.
199kr. - 30kr. = 169kr.

Så i morgen har hun jo faktisk betalt 169kr. for *ingenting*.

Synes det er utroligt, at CBB ikke vil give de 169kr. tilbage.
Det er da en smart måde at tjene penge på.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-03-04 14:40

On 2004-03-25, Stig Sørensen <kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote:

> Men manglen er jo de 199kr. som mange ikke har fået glæde af.

Det gør det ikke til en mangel. De syntes tilsyneladende at det var et
godt tilbud på det tidspunkt de købte det, og det er ikke blevet ringere
af at der er kommet et bedre tilbud.

> Vi kan vel godt blive enig om at det er dårlig service?

Mjaeh, er det også dårlig service når almindelige forretninger sætter
priserne ned?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I don't know what Descartes' got,

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 19:23

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Mjaeh, er det også dårlig service når almindelige forretninger sætter
> priserne ned?

Ja. Hvis jeg havde købt et rabatkort til 200kr. så jeg kunne købe ting
billigere end andre og ikke når at få fuldt udbytte af de 200kr. inden alle
folk kan købe tingene til samme pris som jeg kan.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 25-03-04 14:41

Stig Sørensen wrote:
> Men manglen er jo de 199kr. som mange ikke har fået glæde af.
> Vi kan vel godt blive enig om at det er dårlig service?

Hmmm det er vel ikke anderledes end hvis jeg køber en vare til 500 kr i
dag og i morgen finder ud af at samme vare er sat ned til 300 kr...
Det er måske nok lidt surt men jeg ville da ikke tage det som en
selvfølge at butikken skulle betale mig de 200 kr prisdifference tilbage
- ville du? Det ville da være god service hvis de gjorde det men det er
vel ikke ligefrem dårlig service hvis de ikke gør det...

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-03-04 17:37

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> wrote in message

> [...]
> - ville du? Det ville da være god service hvis de gjorde det men det er
> vel ikke ligefrem dårlig service hvis de ikke gør det...

Oh, hvis forretningen kører med prisgaranti, så var det da værd at
efterprøve...

Peter

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 19:22

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> wrote in message

> Hmmm det er vel ikke anderledes end hvis jeg køber en vare til 500 kr i
> dag og i morgen finder ud af at samme vare er sat ned til 300 kr...

Prøv at læse mit indlæg igen. Ser ingen sammenligning.

Prøv at se det således og se om du også bare ville være ligeglad:

Du betaler 200kr. i en tøjbutik for at kunne købe alt tøj med en rabat på
30%.
Du når ikke at få fuldt udbytte af de 200kr. og nu er der 30% rabat til alle
folk.

> [...]
> - ville du? Det ville da være god service hvis de gjorde det men det er
> vel ikke ligefrem dårlig service hvis de ikke gør det...

Læs mit indlæg igen. Der er *ingen* sammenligning!

Fra : Bettina Hansen

Dato : 26-03-04 11:03

Stig Sørensen wrote:
> Prøv at læse mit indlæg igen. Ser ingen sammenligning.
Men det gør jeg ;)
Du har købt retten til at tale for 69 øre/minut. Det har du betalt 199
kr for. Nu er prisen på den vare sat ned til 0 kr og det er du sur over.

Bemærk at du *ikke* har købt retten til at tale billigere end andre!

Så dit produkt virker stadig (uanset at andre nu kan få det til en
billigere pris) så der er ingen mangel ved produktet og der er ingen
"stor ulempe for nye pluskunder" (da de stadig får det de har betalt
for)...

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-03-04 11:27

> Men det gør jeg ;)

Nej for du kan ikke se det fra en andens øjne og din mening bliver
irrelevant for mig.

> Du har købt retten til at tale for 69 øre/minut. Det har du betalt 199
> kr for. Nu er prisen på den vare sat ned til 0 kr og det er du sur over.

Ville du ikke?

> Bemærk at du *ikke* har købt retten til at tale billigere end andre!

Jeg har betalt for en fordel og står nu tilbage med en ulempe(læs længere
nede).
Troede ellers at du ville kunne forstå tøj eksemplet, men jeg tog fejl...!

> [...]
> billigere pris) så der er ingen mangel ved produktet og der er ingen
> "stor ulempe for nye pluskunder" (da de stadig får det de har betalt

Du vil bare ikke forstå det.

Jeg skriver ikke for mig selv men for min storebror.
Hvis han regner de antal minutter han har brugt så har haft en minutpris på
over 3kr. i minuttet.

Det er ganske simpel matematik.
Så han har ikke og vil aldrig få det som han har betalt for.

Længere er den ikke!

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 26-03-04 12:29

Stig Sørensen wrote:

> Hvis han regner de antal minutter han har brugt så har haft en minutpris på
> over 3kr. i minuttet.

Det ville han da have haft under alle omstændigheder, når du
gør regnskabet op på nuværende tidspunkt.

> Så han har ikke og vil aldrig få det som han har betalt for.

Han får da præcis det, som han har betalt for og som er aftalt.
Der er derfor intet at komme efter rent juridisk.

At han så er misundelig over at andre nu kan få det samme uden
at betale er måske forståeligt nok, men han er på ingen måde
blevet snydt.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-03-04 12:51

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in message

> Det ville han da have haft under alle omstændigheder, når du
> gør regnskabet op på nuværende tidspunkt.

> Han får da præcis det, som han har betalt for og som er aftalt.

Det gør han da ikke. Der er jo ingen fordel længere.
På papiret gør han, men i virkeligheden har han nu betalt ~ 169kr. for
ingenting da fordelen nu er til for alle.

> Der er derfor intet at komme efter rent juridisk.

Enig, den er også feset ind.

> At han så er misundelig over at andre nu kan få det samme uden
> at betale er måske forståeligt nok, men han er på ingen måde
> blevet snydt.

Jo han er.
Vi kan jo godt blive enige om at det betalte beløb gør ingen forskel om det
er 199kr. produkted kostede eller 1000kr.

Hvis produktet havde kostet 1000kr. havde han stadig fået sin fordel, dog
ville det bare kræve mange flere minutter der skulle tales for.

Hvis vi er enig så langt så prøv at lave regnestykket på 1000kr. istedetfor
de 199kr. Måske er det det beskedne beløb på 200kr. folk ser sig blind på.

Så før han reelt snakker for 69 øre i minuttet skal han snakke i flere dage
i træk, hvor basiskunder snakker fra 69 øre med det samme.
De resterende 169kr. som han mangler for at han får gavn af hans fordel vil
han aldrig få gavn af.

Hvis du mener jeg er helt forkert på den er du velkommen til at lave et
regnestykke.
Jeg kan ikke se hvordan han nogensinde skulle få noget ud af sine 169kr.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 26-03-04 13:09

Stig Sørensen wrote:
> Hvis du mener jeg er helt forkert på den er du velkommen til at lave
> et regnestykke.

Der er ingen grund til at lave regnestykker. Din bror får præcis
den minutpris, som han blev stillet i udsigt, da han indgik
aftalen. Han er derfor ikke blevet snydt.

Havde han ventet havde han ganske rigtigt sparet penge - præcis
på samme måde som vi alle oplever, at noget vi har købt kan falde
i pris efterfølgende.
Selv købte jeg for ca. 3 uger siden en ny PC. To dage efter var samme
model faldet 200 kroner i pris. Havde jeg vist det, havde jeg da ventet
2 dage med at købe, men jeg er bestemt ikke blevet snydt, da jeg ligesom
din bror har fået den vare jeg blev stillet i udsigt og til aftalt pris.

> Jeg kan ikke se hvordan han nogensinde skulle få noget ud af sine
> 169kr.

Hvis han vil undgå den slags i fremtiden, så må han spare sammen
til en krystalkugle

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-03-04 13:51

> Der er ingen grund til at lave regnestykker. Din bror får præcis
> den minutpris, som han blev stillet i udsigt, da han indgik
> aftalen. Han er derfor ikke blevet snydt.

Jo

> [...]
> 2 dage med at købe, men jeg er bestemt ikke blevet snydt, da jeg ligesom
> din bror har fået den vare jeg blev stillet i udsigt og til aftalt pris.

Nej. Du kan *IKKE* sammenligne dette med et køb af et produkt hvor det
bagefter bliver sat ned.
Det gider jeg slet ikke diskutere. Det er diskuteret nok her i gruppen om
hvordan det skal opfattes og i dk.teknik.telefoni.mobil gruppen.

Der var også en der lavede en svipser med at sammenligne det med et normalt
indkøb.

Så må du altså læse indlæggene ordenligt igennem eller tie.

> Hvis han vil undgå den slags i fremtiden, så må han spare sammen
> til en krystalkugle

Du skulle købe en lommeregner så.
Efter at kun have snakket for 83min. som pluskunde er hans minutpris *IKKE*
69øre og vil aldrig blive det.
Tværtimod er den omkring de 3kr. i minuttet.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 26-03-04 15:19

Stig Sørensen wrote:
> Efter at kun have snakket for 83min. som pluskunde er hans minutpris
> *IKKE* 69øre og vil aldrig blive det.

Han skal tørre sine øjne, tage en kiks og lade være med at være
så misundelig på andre.

EOD herfra.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-03-04 15:23

> Han skal tørre sine øjne, tage en kiks og lade være med at være
> så misundelig på andre.
>
> EOD herfra.

Du skulle satme få skolepenge tilbage igen.
Eller har du bare skippet matematik timerne alt alt for meget!

Desuden skulle du prøve at opdatere din viden inden for emnet inden du
bevæger dig ud i noget du ikke kan finde ud af.
Han er ikke den eneste. På mobildebat.dk er der helt kaos hvad lige dette
emne angår.

Bare en skam du ikke kan regne.
!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-03-04 17:26

Lige mine ord.
Havde jeg f.eks. betalt Telmore 99,- for at få oprettet GPRS og de så
gør det gratis ugen efter, så vil jeg da ikke bebrejde dem det. I
bagklogskabens lys ville jeg nok være lidt skuffet, men det ville ikke
være rettet mod selskabet. Man brokker sig da ikke over
prisnedsættelser.

> Du skulle satme få skolepenge tilbage igen.
> Eller har du bare skippet matematik timerne alt alt for meget!

Der er ikke meget matematik i det. Han har betalt knap 200,- for en vare
som i dag ikke er noget værd. At han ikke har kunnet hente besparelsen
hjem, er da blot en fejlvurdering fra hans egen side da han betalte
pengene.

Nu kan jeg ikke huske hvad normalprisen var før, men hvis den var 79
øre, så har den altså været 10 øre højere. Så skal man snakke i over 33
timer før de 200,- er betalt hjem, og med de prisændringer der ofte er
på markedet, så skal man virkeligt snakke meget før det kan betale sig.
Hvis min telefonregning havde været over 800,- om måneden (dvs.
besparelsen tjent hjem over 2 måneder), kunne jeg måske have fundet på
det, men ellers ikke. Da Telmore lancerede deres Pro abb. afviste jeg
det også lige med det samme, for medmindre man snakker virkeligt meget,
så er man ikke for kløgtig hvis man betaler det..

> [...]
> bevæger dig ud i noget du ikke kan finde ud af.
> Han er ikke den eneste. På mobildebat.dk er der helt kaos hvad lige

Teenagere med mobiltelefoner har også ofte svært ved at gennemskue
priserne. Jeg har måttet tale min lillebror ud af noget lignende, da han
var fuldstændigt fokuseret på minutpriser og ikke kunne gennemskue at
han rent faktisk kom til at betale mere end han ville i forhold til et
gratis abb. ved Telmore. Det virkede som om der var lidt konkurrence
blandt kammeraterne om at have den laveste minuttakst, og det ville
nogle af dem åbenbart gerne betale 100,- i abb. om måneden for. Underlig
logik.
Efter lidt forklaring er han dog helt med, og er glad for sit Telmore
abb. uden Pro/Plus eller noget som helst.

> Bare en skam du ikke kan regne.

Prøv du lige selv at regne efter hvor lang tid der ville gå, før din
storebror havde tjent ekstraudgiften hjem..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-03-04 17:34

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
> [...]
> bagklogskabens lys ville jeg nok være lidt skuffet, men det ville ikke
> være rettet mod selskabet. Man brokker sig da ikke over

Endnu en der ikke kan finde ud af at sammenligne..

> [...]
> som i dag ikke er noget værd. At han ikke har kunnet hente besparelsen
> hjem, er da blot en fejlvurdering fra hans egen side da han betalte

Ej. Læs det hele igennem heller tie hellere stille.

> Prøv du lige selv at regne efter hvor lang tid der ville gå, før din
> storebror havde tjent ekstraudgiften hjem..

Du aner absolute, som alle de andre, intet om dette emne kan jeg se.
Der vil gå præcis 11 timer og en slat før besparelsen er hjemme.

Men dig og mange andre kan åbenbart ikke fatte at det ikke er en vare man
har købt men en service.

Ligegyldigt. Har fundet folk som man kan diskutere det med og folk som gider
at læse inden de lukker pis ud af munden.
Ja undskyld mig, men dit indlæg er direkte dumt.

LÆS nu for en guds skyld..

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-03-04 17:46

Stig Sørensen wrote:

> Ligegyldigt. Har fundet folk som man kan diskutere det med og folk
> som gider at læse inden de lukker pis ud af munden.
> Ja undskyld mig, men dit indlæg er direkte dumt.

Han er da ikke så dum at han betaler en dummebøde, og bagefter ikke vil
indrømme at han har kvajet sig.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-03-04 17:47

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message

> Han er da ikke så dum at han betaler en dummebøde, og bagefter ikke vil
> indrømme at han har kvajet sig.

1. Jeg kaldte hans indlæg for dumt men det er nu blevet overgået.
2. Jeg opgiver. Folk herinde vil bare ikke læse hvad der står.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 27-03-04 17:06

On Fri, 26 Mar 2004 17:46:40 +0100, "Stig Sørensen"
<kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote:

>"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message

>1. Jeg kaldte hans indlæg for dumt men det er nu blevet overgået.
>2. Jeg opgiver. Folk herinde vil bare ikke læse hvad der står.

Hvad med en adresse til din bror..

Ville ligesom andre her i gruppen også gerne sende ham en pakke
tudekiks hvis jeg vidste hvor han bor...

Seriøst, du har et problem, du bliver sur og gal og beder fol kholde
kæft hvis de ikke har samme mening som dig selv.. Hvor voksent er det
lige..

Sådan på det juridiske plan så ser jeg også ligesom alle de andre godt
hvorfor den ikke holder en meter juridisk og jeg ser også det
fornuftige i at han ikke er blevet snydt. Javist er det ærgerligt men
hvad faen det sker sguda tit at man køber noget og det så falder i
pris bagefter så man kunne have sparet nogle klejner..

Henrik

Fra : Tim Christensen

Dato : 28-03-04 22:07

Stig Sørensen wrote:

> 1. Jeg kaldte hans indlæg for dumt men det er nu blevet overgået.

Ja af dig selv utallige gange.

> 2. Jeg opgiver. Folk herinde vil bare ikke læse hvad der står.

Hvis man argumenterer så ulogisk og usammenhængende som dig, er det
umuligt at overbevise nogen.

Mvh

Tim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-03-04 18:36

> Endnu en der ikke kan finde ud af at sammenligne..

Sammenligningen er helt som den skal være. Produktet er endda relateret.

Men ok, jeg kan da prøve at komme med en sammenligning der ikke kan
afvises:

Havde jeg f.eks. betalt CBB 199,- for at skifte til et CBB+ abb. og de

> [...]
prisnedsættelser.

> Ej. Læs det hele igennem heller tie hellere stille.

Jeg har læst hele tråden igennem, også inden jeg skrev den forrige
besked.

> Du aner absolute, som alle de andre, intet om dette emne kan jeg se.

Nå, der kan man bare se..

> Der vil gå præcis 11 timer og en slat før besparelsen er hjemme.

Så må prisforskellen have været 30 øre (200kroner/660minutter), hvilket
giver 69+30=99 øre. Så højt tror jeg ikke de lå før, da de altid har
villet ligge under Telmores minuttakst, som var 85 øre.
Som sagt kan jeg ikke huske hvad de kostede før, men det kan godt ske at
have været 84 øre/min, hvilket svarer til at man skal snakke i 22 timer
før besparelsen er der.

> Men dig og mange andre kan åbenbart ikke fatte at det ikke er en vare
> man har købt men en service.

Jeg tror nærmere det er dig der har svært ved at forstå at et CBB Plus
abb. er en vare, intet andet. Du betaler et oprettelsesgebyr for at få
abbonementet, hvor man kan snakke for 69 øre/min. Det kan du stadig.

De har ikke givet nogle garantier for at minutprisen til Plus
abonnenenter altid lå f.eks. 15 øre under de normale kunder.
De havde blot lavet et special-abonnement i håb om at folk var dumme nok
til at hoppe på krogen. Der er meget få folk, hvor det kunne give mening
at købe det abbonnement.

Altså, det er en vare, ikke en service.

> Ligegyldigt. Har fundet folk som man kan diskutere det med og folk
> som gider at læse inden de lukker pis ud af munden.
> Ja undskyld mig, men dit indlæg er direkte dumt.

Jeg tror nærmere der er noget galt i den anden ende af linjen..

> LÆS nu for en guds skyld..

Så LÆS på det folk skriver til dig i stedet for at holde fuldt og fast
på at du har ret, når du ikke har det.
Du afviser blankt alle argumenter der ikke lige passer i din
overbevisning.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-04 19:25

> Jo

Hvis du mener at han er blevet snydt i juridisk forstand, og du mener du har
ret, så anbefal ham at lægge sag an.

> Nej. Du kan *IKKE* sammenligne dette med et køb af et produkt hvor det
> bagefter bliver sat ned.

Hvorfor ikke? Det ER et produkt der er blevet sat ned i pris.

> Efter at kun have snakket for 83min. som pluskunde er hans minutpris
*IKKE*
> 69øre og vil aldrig blive det.

Han har fået et produkt hvor han betaler x kroner i oprettelse og y kroner
pr. minut. Punktum.

Fra : Tim Christensen

Dato : 28-03-04 22:03

Stig Sørensen wrote:

> Jo

Nej, han fik det han betalte for. At andre får et bedre tilbud ændrer intet.

> Der var også en der lavede en svipser med at sammenligne det med et normalt
> indkøb.

Når det nu åbenlyst er et normalt indkøb, så er det lidt svært at se at
det skulle være svipser. Men hvis du kan fremlægge et bare nogenlunde
logisk sammenhængende argument for det modsatte kan det være at jeg
ændrer mening.

> Så må du altså læse indlæggene ordenligt igennem eller tie.

Så må du komme med nogle argumenter der giver mening.

> Du skulle købe en lommeregner så.
> Efter at kun have snakket for 83min. som pluskunde er hans minutpris *IKKE*
> 69øre og vil aldrig blive det.
> Tværtimod er den omkring de 3kr. i minuttet.

Det er komplet irrelevant, bare han får hvad CBB lovede ham hvis han har
dum nok til at købe et produkt der ikke kunne betale sig for ham er det
hans egen skyld.

Mvh

Tim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-04 14:50

> Vi kan vel godt blive enig om at det er dårlig service?

Det her er en jura-gruppe, hvis du vil snakke om service så prøv evt
forbruger-gruppen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 15:15

> "Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det her er en jura-gruppe, hvis du vil snakke om service så prøv evt
> forbruger-gruppen

Helt korrekt. Min fejl.
Men slut konklusionen lyder altså på, at der intet er at gøre for at få
kompensation.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-03-04 15:55

> Men slut konklusionen lyder altså på, at der intet er at gøre for at få
> kompensation.

Ihvertfald fra min side.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-04 17:57

Stig Sørensen skrev:

>Der rygtes at CBB ikke vil give kompensation til de pluskunder der ikke har
>opnået noget glæde for de 199kr.
>Kan de gøre dette?

Ja.

>Hvad har I at sige til dette?

Ingenting. Forretningerne hæver og sænker priserne hele tiden.
Jeg forstår ikke at det overrasker dig. Juridisk er der ikke
noget at sige til det.

--
Bertel

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 19:20

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Ingenting. Forretningerne hæver og sænker priserne hele tiden.
> Jeg forstår ikke at det overrasker dig.

Der er noget du glemmer her. I kan ikke bare sammenligne det med, at
priserne hæves og sænkes til alles fordel.
For det er det ikke.

Folk har betalt for at have en fordel frem for andre og denne fordel er nu
væk uden de har haft fuld udbytte af denne fordel.
Men nok om det, det er ikke juridisk anlagt.

Synes bare jeres synspunkter var blevet set med skyklapper på.

>Juridisk er der ikke
> noget at sige til det.

Fint. Det svar kan jeg da bruge til noget.

Mvh
Stig Sørensne

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-03-04 21:26

> Folk har betalt for at have en fordel frem for andre og denne fordel er nu
> væk uden de har haft fuld udbytte af denne fordel.

Men skyldes det ikke blot at de ikke har ringet nok til at kunne drage
udnyttelse af de lavere pris. *S* sådan kan man vel også se på det.
Er glad for Telmore selv droppede samme produkt for laaang tid siden.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-03-04 21:55

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Men skyldes det ikke blot at de ikke har ringet nok til at kunne drage
> udnyttelse af de lavere pris. *S* sådan kan man vel også se på det.
> Er glad for Telmore selv droppede samme produkt for laaang tid siden.

Du skriver det vel med et glimt i øjet ikke?
Min storebror blev kunde hos CBB for cirka 3 uger siden og tilmeldte sig
pluskunde.
Hvis han havde vidst at de 3 uger efter ville gøre det gratis ville han nok
ikke have betalt de 199kr.

Desuden snakker han bestemt ikke for 11 timer på 3 uger.

Tænk på de folk der har tilmeldt sig igår eller for en uge siden.
11 timer på ét døgn eller én uge er vel næppe noget de fleste kan klare.

Dårlig service.

Mvh
Stig Sørensne

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 26-03-04 09:44

> Du skriver det vel med et glimt i øjet ikke?

Åh jo.....

> Desuden snakker han bestemt ikke for 11 timer på 3 uger.

Op med forbruget så han ikke taber penge en anden gang...*S* Igen med et
vist glimt i det ene øje.

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 27-03-04 06:28

> [...]
>
> Folk har betalt for at have en fordel frem for andre og denne fordel er nu
> væk uden de har haft fuld udbytte af denne fordel.

Kan du ikke lige lave en copy/paste af den del af aftalen hvor der står at
din broder har købt en fordel frem for andre ?
Sådan som jeg husker aftalen køber du retten til at tale for 69 øre/min
(valgte selv CBB+ fra og skiftede til Telmore)

Hvis aftalen er som jeg husker får din bror vel stadig det han har købt ?
(De har vel ikke hævet minuttaksten for CBB+ ?)

Men ellers lydder det lidt som da HiFiklubben halverede prisen på Cerwin
Vega højtalere for 2-3 mdr. siden, de kunder der havde købt op til
prisfaldet havde også "lidt" svært ved at sluge kamelen

Kenneth

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-03-04 12:02

"Kenneth N. Rasmussen" wrote

> Men ellers lydder det lidt som da HiFiklubben halverede prisen på Cerwin
> Vega højtalere for 2-3 mdr. siden, de kunder der havde købt op til
> prisfaldet havde også "lidt" svært ved at sluge kamelen

Jeps - man køber når behovet er der hverken før eller siden
Ellers skulle jeg nok have ventet med at investere de 11.000 kr i en Jumbo
8088 maskine for år tilbage
Med renters rente kunne jeg sgu da have fået den ultimative PC i dag

- Peter