Andet multimedie
bentjuul 3670
komprimering af video
Fra : Aron \(manner\) Vell~

Dato : 27-04-01 12:03

Hej

Jeg har via mit mit asus grafikkort "grabbed" en video sekvens. Så er
problemer at jeg bagefter sidder med en avi fil på omkring 300MB for 5
miunutters video. Det kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig at få
komprimeret. Meget gerne til MPEG-4. Hvilket software skal jeg have fat i
for at klare dette. Jeg har set på det her FlasKMPEG, men det kan ikke
konvatere direkte fra avi.

-Aron

Fra : KNL DtP

Dato : 27-04-01 13:24

> for at klare dette. Jeg har set på det her FlasKMPEG, men det kan ikke
> konvatere direkte fra avi.

Du kan bruge VirtualDub, og så vælge DivX som codec. Find en passende
bitrate - 1200 kbit/sec er OK. Du kan også spare meget plads ved at bruge
MP3-cocec til lyd istedet for PCM (wav).

MVH

Kristian

Fra : Mogens

Dato : 27-04-01 15:10

On Fri, 27 Apr 2001 13:03:10 +0200, "Aron \(manner\) Velling"
<manner@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>komprimeret. Meget gerne til MPEG-4. Hvilket software skal jeg have fat i
>for at klare dette. Jeg har set på det her FlasKMPEG, men det kan ikke

Hej

Der er masser af hjælp at hente på www.vcdhelp.com

Både tips og små programmer. Selv bruger jeg programmet TMPGEnc
som jeg fandt der. Det er meget nemt at bruge og fylder kun 800 KB.
Det komprimerer hurtigt din AVI fil til MPG.

Mvh Mogens