Xantia årg 96-98 ?
Fra : polle

Dato : 25-03-04 11:47

Nogen bemærkninger til køb af en brugt
Xantia st.car 1,8 årg. 96-98 med 100-150.000 km
på bagen ?

Lars

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-03-04 12:01

polle wrote:
> Nogen bemærkninger til køb af en brugt
> Xantia st.car 1,8 årg. 96-98 med 100-150.000 km
> på bagen ?

Når man drejer nøglen skal bagen komme hurtigt op i højden ellers skal
der lidt penge til at renovere hydropneumatikken.
Baglygterne har jeg tit set meget falmede af solen.
Bruger motorerne stadig meget olie?
Ellers nok ikke andet end andre biler.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 18:32

Roberto skrev

> Når man drejer nøglen skal bagen komme hurtigt op i højden ellers skal
> der lidt penge til at renovere hydropneumatikken.

På modellerne fra 95 (svjh) er der sat en slags "ventil" ind i systemet,
så de faktisk ikke falder sammen i forhold til de allerførste. Men
naturligvis skal man være obs. på hydraulikken.

> Baglygterne har jeg tit set meget falmede af solen.

Jeg tror ikke det er noget problem på de nyere modeller heller. Min 93'er
var helt grå på lygterne, men jeg har ikke set det på nyere modeller.
(Skulle det være tilfældet, gør silikonespray og en fnugfri klud
underværker)

> Bruger motorerne stadig meget olie?

Jeg mener at problemet blev løst pr. kulance (Noget med nye foringer m.v.)
I øvrigt var 1,8 16V vist nok den værste, min 8V'er brugte ikke nævneværdig
meget (1/2 liter pr. 10kkm) De øvrige maskiner har jeg aldrig hørt om
problemer med, dog var 1,6'eren vist liiiiiiige i underkanten til 1200 kilo
bil.

> Ellers nok ikke andet end andre biler.

Dejlig vogn, meget komfortabel og støjsvag. Lidt for tørstig IMO, men det
er jo en smagssag.
Min erfaring er, at man skal bruge originale bremseskiver, da de
uoriginale bliver skæve for et godt ord. Ellers ingen problemer, og man kan
få mange uoriginale dele.

VenHils
Peter

Fra : Emil Jensen

Dato : 25-03-04 18:59

> Nogen bemærkninger til køb af en brugt
> Xantia st.car 1,8 årg. 96-98 med 100-150.000 km
> på bagen ?

http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/x/xanana.htm

Måske ikke nogen direkte svar på dit spørgsmål, mere en slags lille
subjektiv gennemgang af bilen.

Mvh

Emil
Citroen Xantia 2.0i 16v Weekend Automatic