/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mest økonomiske vej fra storebælt->hillerø~
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 25-03-04 11:46

Jeg skal senere idag til Hillerød fra "fastlandet" - og vi var kommet til at
diskutere hvad er det den mest økonomiske vej fra storebrælt->hillerød?
Er det med motorvejen innd til kbh og så videre op mod hillerød?
Eller er det at dreje fra i ringsted og køre med landevej opover?

Det ville sikkert være hurtigst på motorvej hvis pug'en får en spand havre -
men det er jo ikke langt den verdens mest økonomiske bil at køre i allerede
såe ;)



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



 
 
Torben Scheel (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-03-04 12:59

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
news:4062b858$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg skal senere idag til Hillerød fra "fastlandet" - og vi var kommet til
at
> diskutere hvad er det den mest økonomiske vej fra storebrælt->hillerød?
> Er det med motorvejen innd til kbh og så videre op mod hillerød?
> Eller er det at dreje fra i ringsted og køre med landevej opover?
>
> Det ville sikkert være hurtigst på motorvej hvis pug'en får en spand
havre -
> men det er jo ikke langt den verdens mest økonomiske bil at køre i
allerede
> såe ;)

Landevej er den mest økonomiske - www.map24.dk siger 119,3km over
hornsherred.

Motorvejen er 137,5 og sikkert ikke hurtigere i myldretiden.

vh
Torben




Dennis Pedersen (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 25-03-04 14:37


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4062d2a9$1@news.carlbro.dk...
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> news:4062b858$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg skal senere idag til Hillerød fra "fastlandet" - og vi var kommet
til
> at
> > diskutere hvad er det den mest økonomiske vej fra storebrælt->hillerød?

>
> Landevej er den mest økonomiske - www.map24.dk siger 119,3km over
> hornsherred.
>
> Motorvejen er 137,5 og sikkert ikke hurtigere i myldretiden.

Hvor længe strækker"mylretid" sig over? Det burde vel være overstået henaf
fodresting? (1800)



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Torben Scheel (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-03-04 14:53

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
news:4062e075$0$231$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvor længe strækker"mylretid" sig over? Det burde vel være overstået henaf
> fodresting? (1800)

Ja, men landevejen er stadig smukkere.

vh
Torben




Lars (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 25-03-04 15:20

> > Hvor længe strækker"mylretid" sig over? Det burde vel være overstået
henaf
> > fodresting? (1800)
>
> Ja, men landevejen er stadig smukkere.

Også det...
Jeg ville til hver en tid tage den korteste vej. Hvis
du kører ind over Kbh, så ender du 99% sikkert i kø.
Jeg kørte fra Hillerød til Esbjerg for 14 dage siden (fredag eftermiddag -
over
Slagelse)
Min mor kørte også fra Hillerød til Esbjerg - men hun kørte
over København, og endte selvfølgelig i mega kø.
Hun kørte over en time før mig, og vi mødtes helt tilfældigt
på en af de store tankstationer på Fyn.

hilsen
Lars



Dennis Pedersen (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 25-03-04 15:39


"Lars" <lovegreenFJERN@mailme.dk> wrote in message
news:4062ea83$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Hvor længe strækker"mylretid" sig over? Det burde vel være overstået
> henaf
> > > fodresting? (1800)
> >
> > Ja, men landevejen er stadig smukkere.
>
> Også det...
> Jeg ville til hver en tid tage den korteste vej. Hvis
> du kører ind over Kbh, så ender du 99% sikkert i kø.
> Jeg kørte fra Hillerød til Esbjerg for 14 dage siden (fredag eftermiddag -
> over
> Slagelse)
> Min mor kørte også fra Hillerød til Esbjerg - men hun kørte
> over København, og endte selvfølgelig i mega kø.
> Hun kørte over en time før mig, og vi mødtes helt tilfældigt
> på en af de store tankstationer på Fyn.

Ydrk,
Det blev via landevejen kan jeg ligesom høre på det hele :)
Ifølge krak er køretiden også den samme såe det kommer ikke såe deet



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



anders majland (25-03-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 25-03-04 16:47

> Det blev via landevejen kan jeg ligesom høre på det hele :)
> Ifølge krak er køretiden også den samme såe det kommer ikke såe deet

Hvor på fastlandet - overvej evt molsliniens færger. Kan du planlægge
efter at nå en billig afgang kan det nok konkurrere på pris med broen da
der kan være temmeligt meget kortere ....


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Jakob Jeppesen (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 26-03-04 09:15

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in message news:c3v0gm$qpk$1@sunsite.dk...
> > Det blev via landevejen kan jeg ligesom høre på det hele :)
> > Ifølge krak er køretiden også den samme såe det kommer ikke såe deet
>
> Hvor på fastlandet - overvej evt molsliniens færger. Kan du planlægge
> efter at nå en billig afgang kan det nok konkurrere på pris med broen da
> der kan være temmeligt meget kortere ....
>

Jep - Aalborg -> Roskilde og retur koster det samme med 2 af Mols-
liniens røde billetter som 2 gange over broen plus de ekstra kilometer
(12 km/l til 8 kr/l).

Rejsetiden er ca. den samme hvis man (sådan ca. da) overholder
fartgrænserne og med færgen får man en "gratis" pause.

Eneste problem er at man er bundet af et bestemt rejsetidspunkt....

/Jakob



Thomas Strandtoft (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-03-04 10:14

Dennis Pedersen wrote:

> Det ville sikkert være hurtigst på motorvej hvis pug'en får en spand havre -
> men det er jo ikke langt den verdens mest økonomiske bil at køre i allerede
> såe ;)

Hvis ellers ikke du rammer myldretiden, så tror jeg landevejen er
hurtigere end motorvejen. Mellem Ringsted og Roskilde bliver der
normalt kørt godt til, og 6'eren fra Roskilde til Hillerød er tæt
på at burde have status som motorvej. Selv om du ligger med en
ordentlig spand kul på motorvejen, så skal der altså noget til at
indhente de ekstra kilometer..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Mogens K (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens K


Dato : 28-03-04 12:08

On Sun, 28 Mar 2004 11:13:36 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Hvis ellers ikke du rammer myldretiden, så tror jeg landevejen er
>hurtigere end motorvejen. Mellem Ringsted og Roskilde bliver der
>normalt kørt godt til, og 6'eren fra Roskilde til Hillerød er tæt
>på at burde have status som motorvej. Selv om du ligger med en
>ordentlig spand kul på motorvejen, så skal der altså noget til at
>indhente de ekstra kilometer..

Man bliver faktisk utroligt overrasket over, hvor langsom en landevej
er ift. motorvejen - også i myldretiden. Jeg har lige prøvet fænomenet
forleden, hvor jeg tilfældigt mødte en gut, der skulle samme sted som
jeg.

Han og jeg havde tidligere talt om emnet (hvilken vej er hurtigst), og
stor var vor fælles overraskelse, da jeg i dette eksempel arriverede
10 min. før ham!
(over en strækning på 25 km, hvor jeg kørte Helsingørmotorvejen, mens
han tog Birkerødvejen til Ballerup)


/Mogens

Leonard (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-03-04 13:00

Mogens K <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>(over en strækning på 25 km, hvor jeg kørte Helsingørmotorvejen, mens
>han tog Birkerødvejen til Ballerup)

Det er jo ikke fri landevej.
Hvormange kryds osv. er der på den strækning sammenlignet med vejen
fra Ringsted til Roskilde og fra Roskilde til Hillerød?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Mogens Knudsen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-03-04 13:58

On Sun, 28 Mar 2004 14:00:29 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Det er jo ikke fri landevej.

Næ, skriver jeg det?

>Hvormange kryds osv. er der på den strækning sammenlignet med vejen
>fra Ringsted til Roskilde og fra Roskilde til Hillerød?

Ovennævnte strækning er langsom - jeg kørte den i starten, men er nu
gået over til motorvej, idet det sparede mig for ret lang tid. Også i
myldretiden...


Leonard (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-03-04 14:09

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>>Det er jo ikke fri landevej.
>
>Næ, skriver jeg det?

Nej.

>>Hvormange kryds osv. er der på den strækning sammenlignet med vejen
>>fra Ringsted til Roskilde og fra Roskilde til Hillerød?
>
>Ovennævnte strækning er langsom - jeg kørte den i starten, men er nu
>gået over til motorvej, idet det sparede mig for ret lang tid. Også i
>myldretiden...

Også hvis du holder dig nede i nærheden af hastighedsgrænserne på
begge slags veje?
(Og jeg spørger ikke for at løfte pegefingre, men fordi elers kan jeg
ikke sammenligne med min kørestil ...)
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Mogens Knudsen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-03-04 14:12

On Sun, 28 Mar 2004 15:09:27 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Nej.

Hvori bestrå "komikken" så ift. min posting

>Også hvis du holder dig nede i nærheden af hastighedsgrænserne på
>begge slags veje?
>(Og jeg spørger ikke for at løfte pegefingre, men fordi elers kan jeg
>ikke sammenligne med min kørestil ...)

Hvis jeg skal sammenligne 2 vejstrækninger, må det nødvendigvis være
ud fra min aktuelle køremåde, for at der skal være nogen mening med
dét, IMO. Ellers er sammenligningen jo ikke reel og relevant, men
udelukkende teoretisk - og hvad ka' jeg brug' dét te'?


Leonard (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-03-04 14:56

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>>Nej.
>
>Hvori bestrå "komikken" så ift. min posting

At jeg ikke mener at sammenligningen kan bruges til så meget i forhold
til den strækning i mere åbent land som tråden er begyndt med.

>>Også hvis du holder dig nede i nærheden af hastighedsgrænserne på
>>begge slags veje?
>>(Og jeg spørger ikke for at løfte pegefingre, men fordi elers kan jeg
>>ikke sammenligne med min kørestil ...)
>
>Hvis jeg skal sammenligne 2 vejstrækninger, må det nødvendigvis være
>ud fra min aktuelle køremåde, for at der skal være nogen mening med
>dét, IMO. Ellers er sammenligningen jo ikke reel og relevant, men
>udelukkende teoretisk - og hvad ka' jeg brug' dét te'?

Netop, og ligeså lidt kan jeg bruge din sammenligning til.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Mogens Knudsen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 28-03-04 14:58

On Sun, 28 Mar 2004 15:56:01 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>At jeg ikke mener at sammenligningen kan bruges til så meget i forhold
>til den strækning i mere åbent land som tråden er begyndt med.

Det var et eksempel på en situatione, hvor motorvejen var hurtigere
end "anden vej" - og jeg "fortsætter" endda med et link ift. den
nævnte vej.

>Netop, og ligeså lidt kan jeg bruge din sammenligning til.

Dét forstår jeg så ikke noget af.

/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste