Sprog i Excel
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 25-03-04 09:27

Efter langt om længe at være nået til OS X (10.3.3) har jeg også fået
installeret Office X. Og hvor jeg Nogenlunde nemt) har fået fortalt både
Word og Entourage at dansk er det gældende sprog for både stavekontrol,
orddeling og ikke mindst autokorrektur, så bliver Excel ved med at insistere
på engelsk. Det betyder, at hver gang jeg skriver om noget der er "i" noget
andet, så ændrer Excel det til et stort i (I), fordi det tror jeg mener
"jeg", altså I. Det er ret træls, men når jegh går i autokorrektur for at
gøre noget ved det, så kan jeg ikke fortælle den at det altså er dansk, den
skal skrive.

Hvem ved hvordan jeg kan komme i kontakt med Excels sprog-fornemmelse?

vh
Carsten

Fra : Peter Ursin

Dato : 25-03-04 09:53

"Carsten Ortmann" <cot@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> skal skrive.
>
> Hvem ved hvordan jeg kan komme i kontakt med Excels sprog-fornemmelse?

Autokorrektur tager ikke hensyn til sprogindstillingen.
Du er nødt til at slette erstatning af i til I under autokorrektur.

mvh
Peter

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 25-03-04 09:59

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Autokorrektur tager ikke hensyn til sprogindstillingen.
> Du er nødt til at slette erstatning af i til I under autokorrektur.

Men det interessante er, at når jeg åbner dialogboksen for autokorrektur, så
står den til English, hvor den i Word og E'rage står til dansk. Men det er
måske lige meget??

mvh
Carsten