fjernbetjent centrallås på Mondeo
Fra : Kim Eichen

Dato : 25-03-04 02:13

Hej gruppe

På Mondeoen (1997) jeg netop har købt virker den fjernbetjente centrallås ikke, dvs. jeg fik at vide
af sælger at den af en eller anden årsag blev slået fra engang, men kunne desværre ikke få årsagen
nærmere beskrevet.
Jeg vil gerne have aktiveret den igen, men hvordan gør man det?
Ford var ikke videre behjælpelige, det ene Ford værksted havde aldrig set den type bilnøgle før og
det anden Ford værksted mente at det mindst ville vare 2-3 timer at aktivere. Det syntes jeg lød
lidt voldsomt med deres timepris.
Er der nogen af jer der kender noget til den fjernbetjente centrallås i en Mondeo fra 1997 eller
kender en mekaniker, der lige ved hvad der skal gøres?

Mvh Kim

---

Fra : Lars

Dato : 25-03-04 13:51

> [...]
Mondeo fra 1997 eller
> kender en mekaniker, der lige ved hvad der skal gøres?

Er det ikke muligt at der er skiftet (eller aldrig har været monteret)
centrallåsmodul ?
Der findes centrallåsmoduler uden fjernbetjening og med fjernbetjent
centrallås.
Det kan jo være sælger har fortalt en "lille" historie ?

Så vidt jeg ved, så skulle modulet sidde under handskerummet (inde bag
låget)

På min egen Focus (født uden fjernbetj) har jeg skiftet det gamle modul -
og det tog ca. 5 min. for en mekaniker på mit arbejde.

hilsen
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 19:31

> [...]
Mondeo fra 1997 eller
> kender en mekaniker, der lige ved hvad der skal gøres?

Er du sikker på at det er noget Ford har lavet?
Deres fjernbetjening er nemlig styret med ir-lys og der sidder derfor en
lille firkantet modtager ved siden af dørlåsen på dørhåndtaget.
Ford bruger ikke radiostyring til deres.

Hvis der er fejl i det ORIGINALE så bliver signalerne samlet i en box der
sidder under instrumentbordet og den tager ikke mere end 10 min at skifte.

--
Tom