Ny gammel bil
Fra : Per LH

Dato : 25-03-04 00:07

Min gamle Passat må desværre dø, og jeg skal på jagt efter et andet vrag i
12-18.000 kr´s klassen (pga. studier). Jeg vil gerne spørge:

1. Der er noget med at et 2-års syn ikke er det samme som et ejerskiftesyn.
Hvodden er det lige det hænger sammen?

2. Findes der et www. hvor man kan se skavanker på gamle biler, sådan et
f.eks. "kig efter bagbroen på mærke xx / årg xx?

3. Hvodden er det lige med rækkefølgen nå man skal aflevere den gamle bil
hos ophuggeren - det der med afmelding/aflevering af plader + alt det der ?

4. Findes der et www. der forklarer det der med at sikre sig mod restgæld
når man køber brugt?

på forhånd tak ´Per´

Fra : Jacob

Dato : 25-03-04 03:50

"Per LH" <virker-ikke@no-function.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos ophuggeren - det der med afmelding/aflevering af plader + alt det der
?

Du skal bare dok. over huggeren at bilen er afmeldt fornylig. Ellers kig på
en hugger hjemmeside

> 4. Findes der et www. der forklarer det der med at sikre sig mod restgæld
> når man køber brugt?

Ikke et www. men ring til "Bilbogen" v/retten i Århus på tlf. 86 12 91 45.
Hav stelnr. og biltype parat, så oplyser de dig om evt. pant

Har lige selv brugt det da jeg købte en brugt Toyota hos en Toyota
forhandler. Der var et pant på 90000 - hurra 112% i orden... Jeg ordnede det
dog med forhandleren inden han fik pengene

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-03-04 10:03

"Per LH" <virker-ikke@no-function.dk> wrote in message

> 2. Findes der et www. hvor man kan se skavanker på gamle biler, sådan et
> f.eks. "kig efter bagbroen på mærke xx / årg xx?

Der er en "top ti fejl" hos bilsyn.dk :
https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm men af sære årsager kan man ikke
gå ind via mærke/model, men skal have et registreringsnummer.

Regel nr. 1 - køb en Corolla.

(Desuden kan den ikke benyttes mellem 22:00 og 07:00 - måske for at undgå
sort arbejde

vh
Torben

Fra : Henrik

Dato : 25-03-04 16:49

> [...]
> hos ophuggeren - det der med afmelding/aflevering af plader + alt det der

Jeg afleverede min bil hos ophuggeren med plader på. Jeg skulle bare udfylde
lidt papirer og aflevere nøgle og indregistreringsattest. Jeg fik
skrotpræmien med det samme, og ophuggeren afmeldte bilen og afleverede
pladerne.