Er dette xenon sæt ok?
Fra : Kim Eichen

Dato : 24-03-04 23:58

Hej gruppe

Til min nyindkøbte brugte Mondeo V6 fra 1997 overvejer jeg nu at sætte Xenon lys i og har set dette
sæt på Ebay http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2467983240&category=23009

Kan det anbefales?

Mvh Kim

---

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-03-04 00:17

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Til min nyindkøbte brugte Mondeo V6 fra 1997 overvejer jeg nu at sætte
Xenon lys i

Hvis din Deo ikke har auto-niveau regulering og lygte-spulere, er det
ulovligt og bliver ALDRIG synet. Bare lige en ting at tage med i
overvejelserne..

Fra : Kim Eichen

Dato : 25-03-04 00:26

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Xenon lys i
>
> Hvis din Deo ikke har auto-niveau regulering og lygte-spulere, er det
> ulovligt og bliver ALDRIG synet. Bare lige en ting at tage med i
> overvejelserne..

Jeg ved faktisk ikke om den har auto-niveauregulering. Kan det afgøres på andre måder end ved at
proppe noget tungt i bagagerummet?
Der er til gengæld mulighed for at justere lygtehøjden og den har også lygtespulere.

Jeg fandt også et par sæt mere, er der nogen af dem der kan anbefales frem for andre eller er der
helt andre og bedre muligheder
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2468938181
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2468554790&category=23009

---

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 06:54

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Der er til gengæld mulighed for at justere lygtehøjden

Det er noget i forbin. med det, det foregår bare automatisk uden at du
behøvs' at røre en finger .

Fra : Henrik B.

Dato : 25-03-04 18:28

Kim Eichen wrote:
::: Hvis din Deo ikke har auto-niveau regulering og lygte-spulere, er
::: det ulovligt og bliver ALDRIG synet. Bare lige en ting at tage med i
::: overvejelserne..
::
:: Jeg ved faktisk ikke om den har auto-niveauregulering. Kan det
:: afgøres på andre måder end ved at proppe noget tungt i bagagerummet?

*ROFL*

:: Der er til gengæld mulighed for at justere lygtehøjden og den har
:: også lygtespulere.

Glem det. Bilen har ikke automatisk niveau-regulering. Og det vil være alt
for dyrt at få monteret.

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 25-03-04 21:49

> Glem det. Bilen har ikke automatisk niveau-regulering. Og det vil
> være alt for dyrt at få monteret.

Og uden er det pisse belastende for alle os andre :((((

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 07:54

Cosworth POWER wrote:

> Og uden er det pisse belastende for alle os andre :((((

Har Tom autoniveau og spulere på sin 97'er?
Hvis ikke så: fy!

--
Roberto Saldo

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 26-03-04 08:49

> :: Der er til gengæld mulighed for at justere lygtehøjden og den har
> :: også lygtespulere.
>
> Glem det. Bilen har ikke automatisk niveau-regulering. Og det vil være alt
> for dyrt at få monteret.

Min bil har Xenon-lygter, og når disse tændes kan man se at lyskeglen kører
op/ned et par gange. Det må være den aut. lygteregulering, men når der
skrives niveau-regulering tænker jeg på noget helt andet. Skal bilen have
både aut. niveau- og lygte regulering, eller ?????

Det er i øvrigt min første bil med Xenon, og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt
jeg skal montere kørelyset til nærlyset, eller til f.eks. tågelygterne. En
af mine venner har lige købt en Golf (str. 32), og VW ville ikke anbefale at
bruge Xenon-lygterne som kørelys. Nogen der har gode råd?

MVH Klaus

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 18:11

On Fri, 26 Mar 2004 08:49:03 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>af mine venner har lige købt en Golf (str. 32), og VW ville ikke anbefale at
>bruge Xenon-lygterne som kørelys. Nogen der har gode råd?

Lige min kæphest. Brug tågelys til kørelys, og xenon til natten.
Det er den økonomiske billigste løsning, IMO.

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 26-03-04 18:26

Klaus Rejkjær wrote:
[...]

Niveau-reguleringen fungerer ved at måle højdedifferencen mellem for og
bagaksel. Selv reguleringen af forlygten sker, som du ser, i selve
lygtehuset.

M.v.h.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 26-03-04 21:24

> Niveau-reguleringen fungerer ved at måle højdedifferencen mellem for og
> bagaksel. Selv reguleringen af forlygten sker, som du ser, i selve
> lygtehuset.

Den er jeg helt med på, men spørgsmålet gik på om begge dele skulle være på
biler med Xenon-lygter.

Jeg har bl.a. mulighed for at eftermontere Xenon på min sportsvogn, og her
er der absolut ingen mulighed for at eftermontere niveauregulering - hvilket
hverken undervognens hårdhed eller bagagekapaciteten formentlig vil kræve.
Jeg går derimod ud fra, at selve højdejusteringen af lygten er sammenbygget
i selve enheden.

MVH Klaus

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 21:28

On Fri, 26 Mar 2004 21:23:30 +0100, "Klaus Rejkjær"
> [...]

>Jeg går derimod ud fra, at selve højdejusteringen af lygten er sammenbygget

Du må sgu da ikke monterer Xenon på den!!!

Der er iøvrigt kommet een til "byen" - rød med ekstremt brede
bagdæk...

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 26-03-04 23:57

> Du må sgu da ikke monterer Xenon på den!!!
>
> Der er iøvrigt kommet een til "byen" - rød med ekstremt brede
> bagdæk...

Det har jeg jo heller ikke gjort endnu. Lige nu sidder der nogle 80/100 watt
pærer i, og det har faktisk hjulpet gavaldigt.

Hvilken "by" tænker du på? Er det heroppe nordpå eller hovedstaden? Hvis
dækkene er over 255, er det ikke standard, men der findes en del ombyggede
hvor der sidder 345 dæk på, men så er bilen næsten 2 meter bred. Jeg skal
lige undersøge hvem/hvad det er. Sikker på at det er en Alpine. Min er en Le
Mans version der er bredere end standard udgaven, og den har 275 bagdæk
monteret på 10x17 fælge.

MVH Klaus

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 27-03-04 05:54

On Fri, 26 Mar 2004 23:56:42 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvilken "by" tænker du på? Er det heroppe nordpå eller hovedstaden?

Back home :)

>Hvis dækkene er over 255, er det ikke standard, men der findes en del ombyggede
>hvor der sidder 345 dæk på, men så er bilen næsten 2 meter bred.

Dækkene er afgørende bredere end nogen anden standardbil, jeg har set.

>Jeg skal lige undersøge hvem/hvad det er.

Det var jo dét, jeg tænkte

>Sikker på at det er en Alpine?

Med mit ringe kendskab til biler kan jeg selvfølgelig tage fejl.

>Min er en Le Mans version der er bredere end standard udgaven,
>og den har 275 bagdæk monteret på 10x17 fælge.

I know

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 27-03-04 08:14

> Med mit ringe kendskab til biler kan jeg selvfølgelig tage fejl.

Den lader vi lige stå et øjeblik - Men at kalde en Alpine for en
standardbil, kunne vel understøtte påstanden ))

MVH Klaus

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-03-04 09:42

Klaus Rejkjær wrote:

> Den lader vi lige stå et øjeblik - Men at kalde en Alpine for en
> standardbil, kunne vel understøtte påstanden ))

Hvad er det så for en slags?

Var det ikke Alpine der tog en Z8, gave den en mindre, svagere motor,
gjorde affjedringen blødere og prisen noget højere??

Mener det var i Topgear.

Mvh
Roberto

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 27-03-04 09:50

> Hvad er det så for en slags?
>
> Var det ikke Alpine der tog en Z8, gave den en mindre, svagere motor,
> gjorde affjedringen blødere og prisen noget højere??

Du tænker nok på Alpina - med et "A" i enden. Jeg taler om Alpine med "E"
til sidst, og så er der tale om et glasfiberprodukt fra de gode vines land

MVH Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-04 14:20

Klaus Rejkjær wrote:
::: Der er iøvrigt kommet een til "byen" - rød med ekstremt brede
::: bagdæk...
:::
:: Det har jeg jo heller ikke gjort endnu. Lige nu sidder der nogle
:: 80/100 watt pærer i, og det har faktisk hjulpet gavaldigt.

Dét er heller ikke lovligt. Derudover risikerer du at ødelægge dine
paraboler, brænde dit ledningsnet af m.v.
For ikke at tale om al det ekstra strø-lys der generer modkørende!

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-04 14:21

Klaus Rejkjær wrote:
[...]

Selve reguleringen sidder som nævnt i selve lygtehuset, men selve
niveau-målingen sker som en måling af diff. af for- og bagaksel - via
sensorer.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 19:25

http://home.tiscali.dk/8x211083/Pb272760.jpg

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 25-03-04 20:13

Tom wrote:
::: Kan det anbefales?
::
:: http://home.tiscali.dk/8x211083/Pb272760.jpg

Givetvis mere lys i den højre forlygte (set forfra). Men det ser ikke ud som
om man har lyst til at møde den (lygten) på en mørk landevej.

M.v.h.