/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sierra: Ny tandrem, men...
Fra : Klaus Rytved


Dato : 24-03-04 22:08

Hejsa,
Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
efter 70000 km....
Det gav så tre nye problemer:
A) Bilen er nu ligeved at gå i stå i tomgang,
B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
minutter når den er kold.
C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
1. og 2. gear.

A) kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte med
at fejlfinde ??



Bedste hilsener,
Klaus.

Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....






 
 
Klaus Rytved (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rytved


Dato : 24-03-04 22:14

...skulle måske lige fortælle at det er en 1.6 OHC fra 1987.
Bedste hilsener,
Klaus

"Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> wrote in message
news:c3stba$25tp$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
> Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
> efter 70000 km....
> Det gav så tre nye problemer:
> A) Bilen er nu ligeved at gå i stå i tomgang,
> B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
> minutter når den er kold.
> C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
> 1. og 2. gear.
>
> A) kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
> ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
> tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte
med
> at fejlfinde ??
>
>
>
> Bedste hilsener,
> Klaus.
>
> Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....
>
>
>
>
>



Uffe Bærentsen (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-03-04 22:20


"Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> skrev i en meddelelse
news:c3stmc$265j$1@news.cybercity.dk...
> ..skulle måske lige fortælle at det er en 1.6 OHC fra 1987.
> Bedste hilsener,
> Klaus
>
> "Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> wrote in message
> news:c3stba$25tp$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa,
> > Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem,
velfortjent
> > efter 70000 km....
> > Det gav så tre nye problemer:
> > A) Bilen er nu ligeved at gå i stå i tomgang,
> > B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
> > minutter når den er kold.
> > C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres
i
> > 1. og 2. gear.
> >
> > A) kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
> > ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
> > tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte
> med
> > at fejlfinde ??

> > Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....

Er det kun tandremmen der er skiftet?
Er der ikke pillet ved karburator eller tænding?

Hvis du kan svare nej til begge spørgsmål, så tror jeg tandremmen sidder
forkert.
Har hørt fra en der havde oplevet det, han havde de samme symptomer.



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Freddy O. Christense~ (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 24-03-04 22:18

> Det gav så tre nye problemer:
> A) Bilen er nu ligeved at gå i stå i tomgang,
> B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første
> 1-2 minutter når den er kold.
> C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der
> acceleres i
> 1. og 2. gear.
>
> A) kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan
> nu ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
> tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal
> starte med at fejlfinde ??
>
JEP. Tændingen har forskubbet sig fordi ham/hun der har sat remmen på har
rykket på remhjulet til tændingen. Har selv prøvet det. Men den kunne så
slet ikke starte.

Stil tænding er min løsning

FOC



jan@stevns.net (24-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 24-03-04 22:55

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev :

>JEP. Tændingen har forskubbet sig fordi ham/hun der har sat remmen på har
>rykket på remhjulet til tændingen. Har selv prøvet det. Men den kunne så
>slet ikke starte.

Har rykket remhjulet til tændingen ?


Overså du det er en Sierra OHC motor ? Der er sgutte noget remhjul
til nogen tænding.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Per Beer Hansen (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-03-04 13:52

jan@stevns.net wrote:
> "Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev :
>
>> JEP. Tændingen har forskubbet sig fordi ham/hun der har sat remmen
>> på har rykket på remhjulet til tændingen. Har selv prøvet det. Men
>> den kunne så slet ikke starte.
>
> Har rykket remhjulet til tændingen ?
>
>
> Overså du det er en Sierra OHC motor ? Der er sgutte noget remhjul
> til nogen tænding.

På en OHC'er er der 3 hjul med tænder.
1: På krumtappen.
2: På knastakslen.
3: På mellemakslen (som netop driver strømfordeleren og benzinpumpen).

Hjulet på mellemakslen kan man nemt komme til at dreje ved, når remmen er
afmonteret, og så passer tændingen ikke mere.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



jan@stevns.net (25-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-03-04 15:00

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Hjulet på mellemakslen kan man nemt komme til at dreje ved, når remmen er
>afmonteret, og så passer tændingen ikke mere.

Ohh - jeg synes da ellers normalt det hjul går så stramt, man næsten
tror det er lyv.

(men ja, jeg husker forkert ..... remme og mig .....)




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Per Beer Hansen (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-03-04 15:38

jan@stevns.net wrote:
>
> Ohh - jeg synes da ellers normalt det hjul går så stramt, man næsten
> tror det er lyv.

Og jeg synes at man bare skal kikke på det, så drejer det selv

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Brian (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-03-04 20:38

Hejsa

Per Beer Hansen skrev:
> jan@stevns.net wrote:

>> Ohh - jeg synes da ellers normalt det hjul går så stramt, man næsten
>> tror det er lyv.
>
> Og jeg synes at man bare skal kikke på det, så drejer det selv

Konklusion: Jan er en dejarm, eller Per er en fandens karl

/Brian



Ukendt (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-03-04 22:29



> Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
> efter 70000 km....
> Det gav så tre nye problemer:
> A) Bilen er nu ligeved at gå i stå i tomgang,
> B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
> minutter når den er kold.
> C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
> 1. og 2. gear.

Den står en tand forkert så hen til mekkeren igen og få ham til at stille
den rigtig

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Klaus Rytved (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rytved


Dato : 25-03-04 22:57

> Den står en tand forkert så hen til mekkeren igen og få ham til at stille
> den rigtig
og så alligevel: Her til morgen kørte den som en drøm, trak væsentligt bedre
end den plejer. Fruen mente at den næsten var som en ny bil....
Er det utænkeligt at sådan en rem skal køres til ? Den gamle rem havde måske
lidt længere mellem tænderne efterhånden...

Gamle Sierraer er sgu 80 % bil og 20 % egen vilje....

Bedste hilsener,
Klaus
Ford Sierra 1987 1.6 CLX



Ukendt (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-04 19:02



> > Den står en tand forkert så hen til mekkeren igen og få ham til at
stille
> > den rigtig
> og så alligevel: Her til morgen kørte den som en drøm, trak væsentligt
bedre
> end den plejer. Fruen mente at den næsten var som en ny bil....
> Er det utænkeligt at sådan en rem skal køres til ? Den gamle rem havde
måske
> lidt længere mellem tænderne efterhånden...

Ja det er utænkelig.

Der må have været en anden fejl. Er vurderingen af sierra'en DIN eller
FRUENS???
Kvinder har ikke altid et realistisk forhold til teknik

--
Tom



Roberto Saldo (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 25-03-04 08:41

Klaus Rytved wrote:
> Hejsa,
> Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
> efter 70000 km....
> Det gav så tre nye problemer:
> A) Bilen er nu ligeved at gå i stå i tomgang,
> B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
> minutter når den er kold.
> C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
> 1. og 2. gear.
>
> A) kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
> ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
> tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte med
> at fejlfinde ??
>
>
>
> Bedste hilsener,
> Klaus.
>
> Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....

Morale: mekanikere kan også være *for* billige.

Tag tilbage, skæld kvavsalveren huden fuld og bed ham *selv* og ikke
ham der fejer gulvet om at ta den af og udmåle korrekt TDC osv.

Der er desværre ret mange middelmådige mekanikere derude.

--
Roberto Saldo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste