Acces starter ikke - "ingen licens"
Fra : Padre

Dato : 24-03-04 21:53

Efter at have prøvet office 2k på min ældre bærbare, besluttede jeg at gå
tilbage til '97 grundet maskinspecs.

Nu hævder systemet, at der ikke er licens til min access, hver gang, jeg
forsøger at starte den - det er en office 97 pro, og access ar altid
fungeret før i tiden.

Nogle gode ideer ?

--
Padre
"The lion and the calf shall lie down together but the calf won't get much

Fra : Gevaldi

Dato : 24-03-04 22:01

Padre skriblede:
> [...]
>
> Nu hævder systemet, at der ikke er licens til min access, hver gang,
> jeg forsøger at starte den - det er en office 97 pro, og access ar

Sakset fra:

http://www.winhelp.dk/index5.html

Hvis du ved opstart af Microsoft Access får fejlmeddelelsen
"Microsoft Access kan ikke starte, der er ingen licens på denne
maskine" på trods af, at du har en original Access og måske endda
netop har geninstalleret den, så kommer løsningen her:

Bruger du Windows 95, ligger problemet sandsynligvis i, at Access
af en eller anden grund ikke kan finde \\HKEY_CLASSES_ROOT\Licenses\
8CC49940-3146-11CF-97A1-00AA00424A9F i registreringsdatabasen...

Her kan du løse det ved at køre setup fra Access med parametren /y
(altså "D:\SETUP /Y")

Bruger du Windows 98 kan det være en konflikt fordi du også har
installeret Microsoft Publisher. Publisher installerer en skrifttype
med filnavnet "hatten.ttf". Hvis du omdøber filen til
"hatten.nogetandet", geninstallerer Access og bagefter giver
"hatten.ttf" sit rigtige navn igen, så skulle det køre...

--
/Gevaldi

Fra : Padre

Dato : 24-03-04 23:00

> [...]
> "hatten.nogetandet", geninstallerer Access og bagefter giver
> "hatten.ttf" sit rigtige navn igen, så skulle det køre...

Jeg har ikke publisher, og jeg bruger win2k , men fonttricket virkede -
takker