Bilforsikring Usa
Fra : Jonas Lumby

Dato : 24-03-04 19:00

Hejsa!

Jeg er så heldig at jeg skal et år til USA fra Juli. Jeg har siddet og
kigget lidt på bil, og det er jo ikke skræmmende priser. Jeg har kik på en
Ford Mustang v8 1997 eller en Lincoln Towncar v8. Men skal jo prøve at have
en lidt speciel bil når man nu er derovre

Men hvad med forsikring? Jeg er en ung gut på 22, som ikke har haft
forsikret en bil før. Hvilket prisleje ligger en forsikring på? Og hvad
hedder de store forsikringsselskaber i Usa?

Et lidt andet spørgsmål er hvad jeg gør når jeg kommer til usa, for jeg skal
starte med at køre lidt rundt og derfor købe bilen i en anden stat end den,
som jeg skal bo i, hvordan håndteres dette?

Er der store forskelle på brugtbilspriser rundt om i usa?

På forhånd mange tak!

Jonas

Fra : Morgan Jones

Dato : 24-03-04 21:41

> Jeg er så heldig at jeg skal et år til USA fra Juli. Jeg har siddet og
> kigget lidt på bil, og det er jo ikke skræmmende priser. Jeg har kik på en

Er det noget studie hejs, hvor du bor ved nogen? Så kunne man komme ind
under deres forsikring. Ellers ville jeg lease.

Morgan

Fra : Jonas Lumby

Dato : 24-03-04 22:40

Jeg skal bo på college. Har du nogen idé om hvad det koster at Lease? fx en
mustang.

Fra : Jesper Christensen

Dato : 25-03-04 06:40

Jonas Lumby wrote:

> Men hvad med forsikring? Jeg er en ung gut på 22, som ikke har haft
> forsikret en bil før. Hvilket prisleje ligger en forsikring på? Og
> hvad hedder de store forsikringsselskaber i Usa?

Progressive, State Farm, Geico...er nogle af de store.

Prisleje....har ingen anelse, ud over at ting som over 25, gift, uden uhels
osv har en stor effekt med hensyn til pris. Vi betaler omkring $300 per
halve år for to biler.

Det vil uden tvivl være meget dyrt for en 22 årig at forsikre en Mustang.

> Er der store forskelle på brugtbilspriser rundt om i usa?

Jeg skal ikke kunne sige om der er forskel fra stat til stat ud over
skatten, men der er stor forskel fra Dealership til Dealership. Du kan finde
nogle små luskede steder med gode priser, men også hvor de lokker dig ind i
dyrere lån. Og med hensyn til l¨n, har du penge til at købe kontant, eller
skal den financieres?

--
Best Regards/Med Venlig Hilsen
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-03-04 21:06

On Wed, 24 Mar 2004 19:00:26 +0100, "Jonas Lumby"
<jonaslumbye@hotmail.com> wrote:

> [...]
>forsikret en bil før. Hvilket prisleje ligger en forsikring på? Og hvad
>hedder de store forsikringsselskaber i Usa?

Jeg kan anbefale at prøve Progressive. Ikke fordi jeg er kunde der,
men fordi de kan give dig en pris samt prisen på to andre
forsikringsselskaber. Det kan være noget af en jungle at finde rundt
i, der er ikke andet at gøre end at ringe rundt til nogle stykker.

Jeg er forsikret hos California Casualty, som er et mindre selskab
sammenligned med de store i branchen, men de yder god service og har
rimelige priser. Jeg betaler pt. $1500 årligt for to biler, en 1998
Mustang V8 convertible og en 2003 Dodge Neon. Jeg har været kunde i 8
år, så jeg får rabat for skadefri kørsel og ingen bøder og den slags.

Jeg prøvede at kontakte Progressive for et par år siden, jeg boede på
det tidspunkt midt i San Francisco og betalte $2000 om året for
Mustangen alene. Progressive ville have $4000 årligt for samme dækning
og State Farm ville have $2500. Efter jeg flyttede uden for centrum
faldt prisen drastisk. Men en Mustang er dyr at forsikre! Specielt med
V8 motor og convertible.

En anden ting er evt. financiering. USA har et system, hvor man bliver
vurderet på ens kredithistorie, og det kan være dyrt at låne penge med
ingen kredithistorie. Jeg købte en brugt Honda Accord i 1996 til
$11000 og jeg måtte lægge $2000 i udbetaling. Lånet var på 17%. To år
senere købte jeg Mustangen, som kostede næsten tre gange så meget, men
nu kunne jeg få et lån på 6%.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang